Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinderjenter som ikke stiller spørsmål


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Når jeg snakker med jenter på tinder stiller jeg alltid spørsmål for å bli kjent. Noen svarer og stiller spørsmål tilbake, mens andre kun svarer på spørsmålene. Hvordan skal jeg tolke de som kun svarer på spørsmål? Jeg tenker at det ligger en viss interesse i at de i det hele tatt svarer. Likevel virker de jo ikke interessert nok at de ønsker å vite noe om meg.

 

Å skrive om meg selv uten at de har spurt virker kunstig. I hvertfall i starten. Men bør jeg gjøre det likevel?

 

Å slutte å ta kontakt (hard to get) har fungert dårlig, men jeg mister jo interessen selv etter hvert.

 

Å invitere de på en kaffe virker kunstig før jeg har sagt noe om meg selv.

 

Kanskje de ser på meg som en reserve hvis blir lei av matcher de egentlig ser på som mer attraktive?



Anonymous poster hash: 89a07...4b3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke ta Tinder så seriøst. Alle har forskjellige grunner til hvorfor de bruker det. Oppmerksomhet, selvtillit, få venner, få sex, få kjæreste osv osv

 

Det går opp og ned i hvor heldig man er. I fjor sommer var det mange som ville prate, men hellet mitt gikk ned i vintermånedene. Nå om dagen begynner jeg å få matcher igjen med folk som virker interesserte i å prate og møtes.

 

Ikke ta det personlig og bruk heller ikke tinder som hovedarena for sjekking.

Lenke til kommentar

De ser neppe på deg som en reserve. En som stiller spørsmål for å bli kjent på Tinder mangler så grunnleggende sosial intelligens innen dating at du havner lengre ned på lista enn som så.

 

Søte jenter i alderen 18-28 får daglig en helt absurd mengde seksuell oppmerksomhet, både digitalt og irl. Du må skille deg ut, det gjelder kanskje mest av alt på steder som Tinder.

Lenke til kommentar

Tinder og slike plattformer handler hovedsakelig om å få jevnlig bekreftelse fra andre.

 

Jeg antar da at mennesker som i utgangspunktet ikke er interesserte antagelig kan holde en viss grad av interaksjon gående for å opprettholde interessen fra andre.

 

Det er, slik jeg forstår det, uansett en svært overfladisk plattform hvor man antagelig skal "hoppe over" mye av pretensen ved ordinær "barsjekking" dersom man er interessert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er nok en kombinasjon av at de er lite interesserte i deg, at de er lite interessert i tinder generelt (for eksempel fordi de hovedsakelig søker bekreftelse) og at de rennes ned av så mange henvendelser at de ikke trenger å anstrenge seg for å få respons. Jeg har vært på begge sider av tinder selv, både der at jeg etter hvert kanskje fikk én match i uka (sett bort fra bots) i snitt og enda færre engasjerte seg i noen meldingsutveksling, og der at jeg fikk flere matcher enn jeg hadde tid til å følge opp, kvinnene startet samtaler med meg og tinder påsto at 99+ nye hadde sveipet meg til høyre. (Om det stemte, skal jeg dog ikke si sikkert. Jeg betalte aldri for den ekstratjenesten hvor jeg kunne se hvem som hadde sveipet meg eller andre ekstrafunksjoner.) Så jeg erfarte at man kan bli veldig kynisk, selektiv og avslappet i forhold til matchene sine når man uansett føler seg ettertraktet.

 

Hvis det er en trøst, er det de som mener at balansen på tinder (ellers også, antar jeg) i større grad er til menns fordel i høyere alder.

 

Om alderen var avgjørende for meg, om det var at jeg hadde andre bilder eller noe annet, er vanskelig å si. Jeg brukte vel tinder først da jeg var 21 - 22 før jeg slettet appen og sist da jeg var 25.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En av dem som ikke har spurt noe særlig tilbake skal jeg treffe om noen dager. Så det er jo tydelig at interessen er der.

Så er det slik at hvis jeg spør om noe, får svar på det uten spørsmål i retur, så forteller jeg litt selv uoppfordret.

Jeg tolker det slik at hvis de gidder å svare er det interesse og at de ikke har formulert seg så bra.

 

De fleste er uansett veldig annerledes i virkeligheten og det er der man skal bli kjent.

Lenke til kommentar

Utdyp det litt er du grei.

De fleste varianter av spørsmål som "hva slags musikk liker du?", "hva gjør du på fritiden?", "hvilke serier ser du på?".... alt dette er drit kjedelig å snakke om på melding. Spesielt for jenter som får disse spørsmålene utallige ganger om dagen av et utallig antall menn.

 

Å fange noens interesse er en kunst når det kommer til ting som lyrikk, romaner eller markedsføring. Det er ikke noe annerledes her.

Endret av coffeee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste varianter av spørsmål som "hva slags musikk liker du?", "hva gjør du på fritiden?", "hvilke serier ser du på?".... alt dette er drit kjedelig å snakke om på melding. Spesielt for jenter som får disse spørsmålene utallige ganger om dagen av et utallig antall menn.

 

Å fange noens interesse er en kunst når det kommer til ting som lyrikk, romaner eller markedsføring. Det er ikke noe annerledes her.

Så du mener at flere burde gå direkte on-point eller burde de bruke en annen måte og bli kjent med personen som gjør framgangen demmes unik fremfor alle andre? En vits, en humorstrek eller en dårlig pun som fremskaper et poeng?

 

Som andre har påpekt over, trodde tinder var for og bli kjent med nye og eventuelt treffe en partner du ønsker og gå for / bli bedre kjent med. (Usikker på om det ble skrevet riktig.)

 

edit: Brukte "en" istedenfor "et" på en setning.

Endret av MultiGamerClub
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste varianter av spørsmål som "hva slags musikk liker du?", "hva gjør du på fritiden?", "hvilke serier ser du på?".... alt dette er drit kjedelig å snakke om på melding. Spesielt for jenter som får disse spørsmålene utallige ganger om dagen av et utallig antall menn.

 

Å fange noens interesse er en kunst når det kommer til ting som lyrikk, romaner eller markedsføring. Det er ikke noe annerledes her.

 

Enig i det da. Skriv det i stedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du mener at flere burde gå direkte on-point eller burde de bruke en annen måte og bli kjent med personen som gjør framgangen demmes unik fremfor alle andre? En vits, en humorstrek eller en dårlig pun som fremskaper et poeng?

Vær litt leken og "uforutsigbar".

 

Synes du ikke selv det er litt kjedelig med "hei hva heter du hvor bor du hva jobber du med ellers da noe annet som skjer bla bla bla"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En av dem som ikke har spurt noe særlig tilbake skal jeg treffe om noen dager. Så det er jo tydelig at interessen er der.

Så er det slik at hvis jeg spør om noe, får svar på det uten spørsmål i retur, så forteller jeg litt selv uoppfordret.

Jeg tolker det slik at hvis de gidder å svare er det interesse og at de ikke har formulert seg så bra.

 

De fleste er uansett veldig annerledes i virkeligheten og det er der man skal bli kjent.

 

Ikke forvent det beste ut av online dating. Sier ikke at du ikke skal forsøke og ha det fint med online dating, bare at du holder forventningene litt lave ;)

Endret av G
Lenke til kommentar

Å invitere de på en kaffe virker kunstig før jeg har sagt noe om meg selv.

 

Ikke inviter på kaffe, men alltid ta raskt initiativ til å treffes. Jeg har med hell foreslått et møte som min åpningsreplikk. 

 

Tinder er ikke enkelt. Og for noen som ikke er veldig erfaren med jenter, så er det enda vanskeligere. Å bli kjent gjennom Tinder med masse spørsmål frem og tilbake er ikke veien å gå. 

 

Jeg vil allikevel si du gjør det ganske bra om de faktisk svarer deg. Mange opplever å ikke få matcher eller svar på spørsmål de stiller. Foreslår at du forsøker å ta initiativ til å treffes ganske raskt og fører samtalen IRL i stedet for på nett. :) 

Lenke til kommentar

Enig med the duke.

Kaffe er (for de fleste) en dårlig setting. Sikt på en setting som ikke legger veldig press på samtalen - dere kjenner jo ikke hverande.

 

Jeg kan sitte på tomannshånd med en kompis og vi maser i kjeften på hverandre fordi vi har så mye å snakke om. Slikt er det ikke med en fremmed - spesielt ikke hvis det er en fremmed du ønsker å imponere.

Du er kanskje veldig komfortabel med fremmede, men du bør isåfall anta at den andre ikke er det.

 

Og ta initiativ til et møte så snart som mulig for å unngå å bygge opp falske forhåpninger eller at en av dere ikke gidder å underholde den andre digitale representasjonen lenger og går videre til noen andre.

 

For min del inviterer jeg til et møte i første melding. Vil ikke den andre møtes så raskt så nei vel, da går jeg videre til den neste som vil møte meg. Da unngår man å kaste bort tid på mennesker som et ute etter bekreftelse eller "chatting".

 

Lurer ikke han pus med ei tremus.

Lenke til kommentar

Ikke forvent det beste ut av online dating. Sier ikke at du ikke skal forsøke og ha det fint med online dating, bare at du holder forventningene litt lave ;)

Jeg vet ærlig talt ikke hvilke forventninger jeg skal ha. Jeg synes verken det er bedre eller dårligere å date jenter som jeg har truffet IRL i motsetning til en fra nettet. Det er bare annerledes.
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...