Gå til innhold

Anthem-demoen hadde store problemer – BioWare beklager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk er alt for raske til å klage i dag. Selvsagt er det serverproblemer på dag en. Har spilt ganske mange onlinespill opp gjennom årene, og kan knapt huske å ha spilt noe som helst på launch uten problemer. Bare gi det noen dager, så er alt i orden.

 

Jeg prøvde å spille på fredag, men gav opp ganske fort. Var ikke uventet alt for mye rot. Serverne nektet å slippe meg inn, hang seg når jeg en sjelden gang kom forbi menyen, og fikk til og med beskjed om at jeg ikke hadde tilgang til demoen, eller lov å spille på nettet. Skjønner ikke den siste der, da det ikke har noe med demoen å gjøre. Men pytt, det var ikke en stor sak.

 

Prøvde det igjen på lørdagen, og da kom jeg rett inn uten problemer. Deretter spilte jeg i noen små doser helt til sent på søndg. En halvtime her, to timer der. Ikke én gang fikk jeg problemer med serverne. Det var null lag, null glitches av betydning, og fint lite bugs. Bortsett fra fredagen vil jeg si alt jeg helt glatt her. Men skjønner jeg har vært heldig der.

 

Angående selve spillet storkoste jeg meg, og det klør i fingrene etter å fortsette. Tror jeg står over open demo neste helg, men vi får se. Launch kan ikke komme fort nok for min del. :D :D :D

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Blizzard sliter med serverne hver gang de slipper en ny WOW expantion, og Blizzard har drevet å sluppet wow expantions siden før jordkolden fikk flytende vann.

Skal vel ikke dømme spillet på det. Jeg er ikke interesert i spillet jeg, men de som har prøvd det, ser ut til å like det enten vedlig godt eller syns det er helt ok. 

Så det gjør det jo allerde til en av de mest populære EA spillene sluppet på mange år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye problemer men har vel fått rundt 10 timer i spillet. Veldig fornøyd og er veldig spent på å se resten av spillet. Tror det her kan ha stort potensiale.

 

Men dem skulle aldri ha kalt det for en VIP Demo. Mange har blitt veldig skuffet pga problemene og det har ikke vært bra PR for spillet da negativitet og folk som klager er naturligvis dem som får mest oppmerksomhet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bedre å få bort problemet nå under en demo, latterlig å høre på noen av disse youtube folka dømme en demo med problemer.

 

Problemet er at alle onlinespill vil slite på launch. Det er mange grunner til hvorfor, men kort sagt er dette første gang spillet og serverne virkelig får kjørt seg. Å ha noen hundre spillere i betatesting er en ting, men ved launch strømmer folk til i tusentall. Antall nye spillere er latterlig høyt i forhold til hva de har prøvd før, og da er det dømt til å bli problemer. Selvsagt vet utviklerne det, og de står klare til å ordne problemene så snart de oppstår. BioWare var rimelig tidlig ute og bekreftet at serverne hadde problemer, men at de jobbet med å øke kapasiteten.

 

For de som er interessert kan vi jo teste den teorien min i praksis ganske enkelt. Vi får en open demo neste helg, og jeg kan garantere at det vil bli problemer med serverne da også. Kanskje ikke like mye som denne helgen, men kanskje enda mer, siden der er en open demo alle kan spille. Launch er 22. februar, og serverne vil nok knele igjen da.

 

Men kanskje enda mer interessert er det at The Division 2 slippes 15. mars, bare en liten måned etter Anthem. Hvis teorien min stemmer, vil serverne der også knele på launch, og folk vil klage hele dagen. Men gi Anthem og The Division 2 to, tre dager etter launch, og begge vil kjøre uten problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et spill som har vært i utvikling i over 6 år, som ble beskrevet som Destiny killer (når Destiny 1 lå på topp i popularitet), burde ikke frigi en såpass bugget VIP demo (som folk betalte for) bare noen få uker før release. Det er min mening.

 

Leste et sted at de sa det var en gammel build folk fikk testa ut i helga, men ærlig talt, det er jeg litt skeptisk til. Hvorfor risikere å skremme vekk forventningsfulle gamere så nærme release? 

 

Når det er sagt, hvis de får fikset opp i problemene skal jeg vurdere det i fremtiden. Men det blir ikke noe forhåndsbestilling.

Lenke til kommentar

Server problemer er jo fett nok.  Det skjer alltid, Det er sånn man må forvente ved store lanseringer. Klart de og alle andre kunne gjort det bedre, men it is what it is.

 

Problemet for meg er heller de idoitiske løsningene de har valgt. Rett gjerne på meg har kun spilt 3-4 timer og godt mulig det er funksjoner jeg ikke fikk med meg.

 

Kun mulig å går når man er i byen. og da i et helvetes irriterende sakte tempo.

 

Det er samme sense slider i førsteperson og 3. person som fører hvertfall for min del til at 1. person sensen blir nærmest slow motion.

 

Menyene er kanskje noe av det dårligste i et spill noen sinne.

 

Kun mulig å starte missons i party om alle er i byen og trykker ready. Dette virker for meg helt stenalder selvom det fungerer vel ganske likt i destiny?  MP burde jo funke litt som f.eks diablo hvor man kan være i party og drive med forskjellige ting. samme ting, reise frem og tilbake til byen når man vil.

Lenke til kommentar

Server problemer er jo fett nok.  Det skjer alltid, Det er sånn man må forvente ved store lanseringer. Klart de og alle andre kunne gjort det bedre, men it is what it is.

 

Problemet for meg er heller de idoitiske løsningene de har valgt. Rett gjerne på meg har kun spilt 3-4 timer og godt mulig det er funksjoner jeg ikke fikk med meg.

 

Kun mulig å går når man er i byen. og da i et helvetes irriterende sakte tempo.

 

Det er samme sense slider i førsteperson og 3. person som fører hvertfall for min del til at 1. person sensen blir nærmest slow motion.

 

Menyene er kanskje noe av det dårligste i et spill noen sinne.

 

Kun mulig å starte missons i party om alle er i byen og trykker ready. Dette virker for meg helt stenalder selvom det fungerer vel ganske likt i destiny?  MP burde jo funke litt som f.eks diablo hvor man kan være i party og drive med forskjellige ting. samme ting, reise frem og tilbake til byen når man vil.

 

I destiny kan man andre joine når man vil...

Lenke til kommentar

Et spill som har vært i utvikling i over 6 år, som ble beskrevet som Destiny killer (når Destiny 1 lå på topp i popularitet), burde ikke frigi en såpass bugget VIP demo (som folk betalte for) bare noen få uker før release. Det er min mening.

 

Du glemmer/overser at 99% av tingene folk klager over er direkte relatert til serverproblemer. Vent en dag eller to etter launch, og det aller fleste problemene folk har i dag vil være borte. Den siste prosenten er i hovedsak at folk hater EA, noe som strengt tatt ikke har noe med spillet å gjøre engang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Takk, men nei takk. Aldri mer EA. Kikker kanskje på Anthem en gang i framtiden hvis Bioware klarer å gjøre som Bungie...komme seg vekk fra The Overlords.

 

Om ikke annet håper jeg, med ett bunnløst sukk, at dette spillet flopper og EA går pånok en smell. Bare synd at da blir Bioware nok ett offer under EA:/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

I destiny kan man andre joine når man vil...

Ja, det kan man vel. Men alle må til byen likt? Eller har det blitt endret. Når jeg spilte d2 så måtte vel party leader velge at gruppen skulle reise til byen. og så igjen velge når de skulle dra fra byen. 

Tullball, Er Destiny 2 jeg prater om. Man kan joine og leave en person eller gruppe når man vil, ingen som må til byen(tower, kall det hva du vil) i det hele tatt. og man kan gjør det alene eller med de du spiller med om man skal ned dit.

Lenke til kommentar

For min del sier det en del at til tross for stadig crash, disconnect og infinite loading, hadde jeg det sabla morro!! Prøvde alle javelins og jeg må si at spillet gikk fra placeholder til division 2, til "kanskje spillet jeg etter division 2".

Skikkelig tight combat/action rpg mechanics, og traversal var epic.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...