Gå til innhold

Nemn spill du liker, men ingen vet om.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min anbefaling blir Jagged Alliance 2. Har blitt avhengig med noen års mellomrom helt fra ungdommen. Begynner å bli litt utdatert nå da kanskje. Men finner du rytmen blir du avhengig. Så morsomme dialoger også, de brukte huet når de lagde det ^^

 

 

 

Mange år siden jeg har spilt det nå, men et bra spill. Spilte vel alltid med den russiske fyren, Ivan Dolvich eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Mange år siden jeg har spilt det nå, men et bra spill. Spilte vel alltid med den russiske fyren, Ivan Dolvich eller noe slikt.

 

Haha, ja det er en bra karaktér! I begynnelsen var spillet for vanskelig selv på det enkleste, nå spiller jeg på det hardeste. Klarte endelig å runde spillet for ca 1 år siden, etter å ha vært av og på med noen års mellomrom siden ungdommen. Det er virkelig et vrient spill, men belønnende. Balansen mellom flaks og innsats er så hårfin, og det er det jeg liker best med spillet. Jo mér forberedelse du gjør og forsiktig du er, jo mindre har flaks å si. Og struktur har mye å si.

 

Hvis du skal prøve på det vanskeligste (Hard, Ironman, Realistic. Jeg bruker Tons of guns, ser ikke dét som noe negativt), så er det 3 måter å ta over Drassen med det begrensede budsjettet så langt jeg har funnet ut: Restart spillet til du får Rudy "Lynx" med på laget. Lei han for 1 dag (du har ikke råd til mer), så du får jaktrifla og kevlarvesten hans, og bruk han som hovedskytter, men dekket av en lavere rangèrt karakter så han ikke blir skadet. Andre karaktèr bør være "MD" Dawson en uke, en billig, men svært effektiv lege, som bør bli med gjennom hele spillet. Du får også Ira med på laget gratis, en ok lege og temmelig god militstrener. Igor Dolvich, Ivan's yngre bror, er en fin tredje karaktèr, høy livmåler og god holdning, kanskje for en uke. Til sist bør du gå gjennom den I.M.P.-testen du får på mail i spillet, og du bør svare slik at du får en karaktér med talent "Teaching (Expert)" https://jaggedalliance.fandom.com/wiki/Institute_for_Mercenary_Profiling. Bør også ha Leadership-egenskap temmelig høy, gjerne 70-80. Å ha to slike militstrenere i begynnelsen er essensielt, ellers tar det altfor lang tid å trene milits.

 

Når du har dette laget, vil du med høy sannsynlighet klare å ta Drassen uten å bli truffet spesielt mange ganger, så lenge du er veldig forsiktig. Dét må du jo gjøre uansett, ellers er spillet over. På det vanskeligste er det er alltid vanskelig uansett hvordan du legger det opp.

 

Å snike seg forbi det første fiendtlige laget du møter er viktig. Når du møter på dem, og skjermen går til feltmodus, send alle medlemmene til siden for retningen du skal i forhold til hvor du kom fra. Skjermen blir sendt til kartmodus. Gå direkte til feltmodus igjen. Nå får du muligheten til å replassére medlemmene i andre enden av kartet, så du slipper å risikere å møte fiendtlig motstand. Da kan du bare komprimére tid til du kommer til neste rubrikk. Noen kaller det juks, men hvis du legger ned alle medlemmene og kryper langs bakken i stealth-modus i enden av kartet, så vil du i 99% av tilfeller likevel komme forbi usett (i hvert fall nattetid), så jeg bruker denne strategien gjennom hele spillet for å spare tid. Det er et ganske tidkrevende spill, så jeg unner meg den luksusen.

 

Hvis du vil prøve uten å følge den strategien, er det ingen annen løsning enn å velge lavest og billigst rangerte karakterer for en uke og ta fiendtlige medlemmer én etter én til du gjør fremskritt. Det vil ta tid og du vil tape noen ganger. Du må nødvendigvis ha litt flaks for å finne nok ammunisjon og førstehjelpsutstyr til å fortsette.

 

Spillet blir mye morsommere når du finner bedre våpen, kikkertsikter, tofotere og skuddsikre klær. Men det er vanskelig å ta fienden når de har dem. Første gang du møter en sniper vil du lure på hva som skjedde når karaktéren din døde på 2-3 skudd ut fra intet ^^ Og de andre blir skutt ned når du prøver å redde'n.

 

Mulig du vet alt det her ^^ Bare tenkte å gi et lite innblikk for de som eventuelt ville prøve.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

SpellForce. Kombinert RTS/RPG, men kart der du enten styrer avataren (deg) alene, sammen med en gruppe, eller med en større hær.

 

Spillet har sine balansemangler(!) og bugs, men det har en god story, og selv etter å ha rundet det flere ganger, så går jeg ikke lei spillet.

 

https://store.steampowered.com/app/39540/SpellForce__Platinum_Edition/

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...