Gå til innhold

Samsung har lansert sin første mobil med «hull» i skjermen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel hjelper lite når de dyrere modellene må ha flere kamera og sensorer foran (evt. om man skal bruke AR), da blir den jo bred, og kommer mer ut i skjermen enn busslomma.

 

Og hvorfor går ikke skjermen helt ut nede, det er jo minst like irriterende å se på som den busslomma.

 

Håpløst at Samsung kun har fokus på mye skjerm oppe, men overser den svarte, stygge kanten nederst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håpløst at Samsung kun har fokus på mye skjerm oppe, men overser den svarte, stygge kanten nederst.

Jeg tror du ser på dette fra feil perspektiv.

 

1: Dette er en budsjettmodell med kompromisser.

2: Galaxy S10 variantene vil nok fjerne eller redusere kanten, hva renders og rykter angår.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tror du ser på dette fra feil perspektiv.

 

1: Dette er en budsjettmodell med kompromisser.

2: Galaxy S10 variantene vil nok fjerne eller redusere kanten, hva renders og rykter angår.

 

Gjør jeg? Vel Galaxy S9 og Note 9 er ikke budsjett mobiler, og har inngått samme "kompromiss" med å ikke trekke skjermen helt ut. Jeg tror greia er mer at de ikke får det til pga ladeplugg og høytalere, slik Apple har klart. Produksjonen er rett og slett ikke god nok.

 

I tillegg vil nok de dyrere modellene få flere sensorer foran, dersom de ikke skal gå på kompromiss, vil det bli et langt "hull" lengre hull. Det er et større problem enn busslomma, ettersom det hullet gjør er å trekker busslomma lenger ut på skjermen. Jeg klarer ikke helt se hva som er fremskritt med det, blir mer et tilbake steg. Hadde blitt langt mer irritert om busslomma på mobilen min lå og fløyt utpå skjermen, enn at den er presset ut i kanten.

 

Men er jo ikke nytt at Samsung er desperate på å virke "innovative". Bare se på face scan og iris hvor dårlig det ble, her burde de ha ventet i stede for å leke innovative. 

Lenke til kommentar

Hva i svarte er egentlig vitsen med at skjermen skal dekke hele forsiden? Hvilken nytte har det? Har selv en LG G4 og kunne ikke brydd meg mindre om at en del av forsiden ikke er skjerm. Mulig jeg ikke er hipster nok?

Er vel enkelt og greit for å få størrelsen på mobilen ned så mye som mulig, samtidig som en har størst mulig skjerm?  :hmm:

 

Enten forstår du ikke at folk vil ha 65" TV-skjerm fordi de liker stor TV, eller så forstår du ikke at folk misliker store klumper i lomma. 

Lenke til kommentar

Og hvorfor går ikke skjermen helt ut nede, det er jo minst like irriterende å se på som den busslomma.

 

Håpløst at Samsung kun har fokus på mye skjerm oppe, men overser den svarte, stygge kanten nederst.

 

Mener å huske det var snakkom for 1-2 år siden at Apple har patent på å bøye inn skjermkontrolleren bak skjermen, slik at f.eks. Samsung må ga den på bunn av skjermen, og derfor får man ikke skjermen helt ned.

 

Hadde vært moro å sett hvordan telefoner osv kunne vært hvis man ikke var hindret av patenter osv, inkludert hvor billigere de hadde vært. Men vi hadde nok ikke vært der de er i dag hvis enkelte ikke fikk betalt for oppfinnelsene sine heller.

Lenke til kommentar

Vel hjelper lite når de dyrere modellene må ha flere kamera og sensorer foran (evt. om man skal bruke AR), da blir den jo bred, og kommer mer ut i skjermen enn busslomma.

 

Og hvorfor går ikke skjermen helt ut nede, det er jo minst like irriterende å se på som den busslomma.

 

Håpløst at Samsung kun har fokus på mye skjerm oppe, men overser den svarte, stygge kanten nederst.

 

Heller en liten kant over og under skjermen enn busslommer, hakk og hull. Bare ett pluss om der er litt kant over og under.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Digger denne løsningen! Er så glad jeg får et knippe med 20x20 piksler rundt hullet jeg ikke får brukt til noe!

Enig, å flytte busslommen eller «hullet» lengre ut på skjermen er genialt. Her er Samsung, huawei og resten skikkelig innovative. Håper de fortsetter å dytte den nedover til vi får den midt på skjermen.

Endret av Emile the rat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hull i skjermen er en feil løsning på busslomme IMO.

Bestilte meg derfor mi mix3. Har dukket opp i norske nettbutikker nå, så da er det ikke så farlig om slider mekanismen plutselig skulle ryke om to år. (Med norske fantastiske reklamasjonsrett)

Rart ikke denne blir nevnt mer i Norske artikler

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...