Gå til innhold

Volvo med nye bilder av sin kommende elbil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Omtrent 300 miles rekkevidde (482 kilometer) (endelige tall kommer)

Omtrent 400 hestekrefter (endelige tall kommer)

Ingenting klart altså, bare at det er en elbil som antageligvis får middelsgode tall, og kanskje navigasjon og infotainmentprogramvare fra google. Kanskje samme prissjikt som Model 3, som koster alt fra 350.000 til 600.000kr, avhengig av hva du skal ha. Kanskje.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ingenting klart altså, bare at det er en elbil som antageligvis får middelsgode tall, og kanskje navigasjon og infotainmentprogramvare fra google. Kanskje samme prissjikt som Model 3, som koster alt fra 350.000 til 600.000kr, avhengig av hva du skal ha. Kanskje.

Men fint tak da. Fint tak...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Omtrent 300 miles rekkevidde (482 kilometer) (endelige tall kommer)

Omtrent 400 hestekrefter (endelige tall kommer)

Ingenting klart altså, bare at det er en elbil som antageligvis får middelsgode tall, og kanskje navigasjon og infotainmentprogramvare fra google. Kanskje samme prissjikt som Model 3, som koster alt fra 350.000 til 600.000kr, avhengig av hva du skal ha. Kanskje.

Vel... Artikkelen heter heller ikke "Her er de bekreftede egenskapene til Volvos kommende elbil".

 

De har bare publisert et par bilder. Infotainment var ett av de.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vel... Artikkelen heter heller ikke "Her er de bekreftede egenskapene til Volvos kommende elbil".

 

De har bare publisert et par bilder. Infotainment var ett av de.

 

True - dette er ikke en artikkel men en annonse. At Tek.no får lov til å publisere sånne type pressemeldinger uten å merke det med *Annonnse* er helt vilt.

Vekk meg når de har testet bilen eller bilen er på veien. Regner med det blir i 2025 engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sinnatagger på forumet?

 

Artikkelen og bildene hadde interesse for meg (selv om jeg kjører dieselbil), og det er da ikke uvanlig at bilprodusenter slipper bilder og tentativ info i forkant av lansering. Jeg ser ikke problemet.

 

Det er ikke i forkant av lansering ;) Det er DET som er problemet - hadde dette kommet om ett eller to år så hadde det vært av interesse. Det gjør de ikke. Dette er clickbait / gratis reklame for volvo / "ikke glem meg jeg er med i racet jeg også"-postkort. Om 1 år har vi glemt alt de har lovet - eller ikke lovet, og de har endret ting 10 ganger .. Tenk om f eks apple skulle gjort det samme? "Om 5 år har vi en mobiltelefon du kan bruke for å låse opp huset ditt med! " .. Helt unikt bilbransjen at man kommer med sånn svada. Folk, media og bransjen selv burde ha gått lei for lenge siden av sånn her propaganda. Men vi biter på - hver eneste gang. Om det så omhandler nye biler, nye batterityper, ny lade teknologi eller gud vet hva.. totalt BS og totalt uten verdi what so ever. Man kan gjette til krampa tar oss - og allikevel blir det ikke som vi tror uansett. Haha - er som å vente på et barn, se på ultralydbilder og så sitte og gjette på om den kommer til å bli fotballspiller eller ballettdanser...

Lenke til kommentar

Det er ikke i forkant av lansering ;) Det er DET som er problemet - hadde dette kommet om ett eller to år så hadde det vært av interesse.

Hva mener du med 'hadde dette kommet', mener du artikkelen eller bilen? Bilen er planlagt å gå til produksjon i 2020. I.e. om ett til to år.

 

Hvor langt frem i tid til salg mener du det er rimelig at media bruker som kriterie for å unnlate å omtale produsentenes bilplaner? Gjelder det uansett merke?

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

De kontakter deg nok, så du kan forklare hvordan det skal gjøres

 

Jeg klarte en gang å få det som den gang da var det mest avanserte multimediesystemet til Mercedes-Benz til å kræsje rimelig spektakulært noen måneder før offentlig lansering av bilen, noe som førte til en ganske grundig utspørring av et par MB-ingeniører. Om Volvo vil ha tak i meg har de telefonnummeret mitt, hehe.

Lenke til kommentar

Hva mener du med 'hadde dette kommet', mener du artikkelen eller bilen? Bilen er planlagt å gå til produksjon i 2020. I.e. om ett til to år.

 

Hvor langt frem i tid til salg mener du det er rimelig at media bruker som kriterie for å unnlate å omtale produsentenes bilplaner? Gjelder det uansett merke?

 

Du følger med i timen, eller..? :) 
Volvo gikk ut i 2017 og sa at Polestar 2 skulle komme i 2019. I 2018 sa de at dette skulle være direkte konkurent til Model-3. Så sent i 2018 sier de at den IKKE skal være direkte konkurent til Model3. Nå er vi i 2019 og de sier at produksjon skal starte i 2020 og at den skal være konkurent til model 3 igjen? 
See my point ? De endrer , trikser og mikser, sier en ting og så sier noe annet.. Kaster inn noe generelle tall - sparker i retningen av Tesla etc. Alt for at media skal skrive om de og for at de ikke skal bli glemt. 
Så hvis du greier å lese mellom linjene sier de egentlig til folk ; " Ikke kjøp elbil enda, det kan være vi kommer med noe som dere kanskje synes er artig - bare vi finner ut hva dere synes er artig først - en eller annen gang i framtiden".. 
Så ja - jeg er greit lei alle sånne idiotiske artikler som kommer av og til fra div hold. Folk burde greie å se og forstå hvorfor de gjør det. Media burde slutte å gi dem spalte plass - og folk burde slutte å klikke på sånne artikler.. DET hadde satt press på bilbransjen og gjort så vi virkelig hadde sett et skifte til elbilen. Alle hadde jobbet 10 ganger hardere for å få til et produkt. 
 
Det er litt som de sier i matbutikken - Man stemmer hva slags type næringsindustri som skal bli støttet, når man kjøper de forskjellige produktene ( økonlogisk, fisk , grønnsaker etc). Det samme er med media. Man stemmer hva de skal ha fokus på med klikkene vi legger igjen. Skulle vært pensum på skolen det greiene her - hvordan styre unna clickbait. 
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du følger med i timen, eller..? :) 

Volvo gikk ut i 2017 og sa at Polestar 2 skulle komme i 2019. I 2018 sa de at dette skulle være direkte konkurent til Model-3.

Forsinkelser skjer. Mener du forsinkelser er diskvalifiserende for at pressen skal omtale et selskap. I så fall kan du komme på andre selskaper som har opplevd forsinkelser som etter den logikken burde bli nektet omtale? Jeg mener det var en aldri så liten forsinkelse involvert i Teslas model X f.eks, burde de etter det blitt nektet videre presseomtale?

 

Alle selskaper som forhåndsannonserer produkter gjør det for at potensielle kunder skal holde igjen andre konkurrerende kjøp, så spørsmålet er fortsatt relevant: Hvor langt frem i tid til levering mener du det er greit at det er før media skal kunne omtale et produkt, og gjelder det alle selskaper?

 

Det er greit å si at man gjerne kan utvise større grad av tilbakeholdenhet ovenfor selskap som ikke har en notoritet for å love for mye og levere for lite, men volvo/geely er neppe å regne i den gruppen bare p.g.a. en annonsert 6-12 måneders forsinkelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forsinkelser skjer. Mener du forsinkelser er diskvalifiserende for at pressen skal omtale et selskap. I så fall kan du komme på andre selskaper som har opplevd forsinkelser som etter den logikken burde bli nektet omtale? Jeg mener det var en aldri så liten forsinkelse involvert i Teslas model X f.eks, burde de etter det blitt nektet videre presseomtale?

 

Alle selskaper som forhåndsannonserer produkter gjør det for at potensielle kunder skal holde igjen andre konkurrerende kjøp, så spørsmålet er fortsatt relevant: Hvor langt frem i tid til levering mener du det er greit at det er før media skal kunne omtale et produkt, og gjelder det alle selskaper?

 

Det er greit å si at man gjerne kan utvise større grad av tilbakeholdenhet ovenfor selskap som ikke har en notoritet for å love for mye og levere for lite, men volvo/geely er neppe å regne i den gruppen bare p.g.a. en annonsert 6-12 måneders forsinkelse.

Jeg tenker 6 mnder, max!? Som alle andre der ute i de forskjellige industriene? Det jeg snakker om er ikke forsinkelser. De er ikke forsinket til noe som helst - de setter en random dato som ikke har noe betydning - akkurat langt nok fram i tid så ingen husker hva de har sagt uansett. I 2017 hadde de ingen verdenes planer om å faktisk levere en fullelektrisk bil. De sa så sent som i fjor at alle deres framtidige biler kom til å være elektriske - men gikk ikke i dybden på om det var snakk om full elektriske eller hybrider. Så mot slutten av 2018 sa de at de siktet på 2025 på året der de kom til å lage brordel av helt elektriske biler. De bare kaster ut et tall, setter seg et udefinerbart mål og så jobber sånn halveis / lunket mot det målet. Fordi det ikke har noe å si når de kommer dit og fordi det skal tjene mest mulig på de bilene de allerede har investert i / de er livredde for å spise inn i eget marked. 

 

Og ja - jeg er helt enig hva angår Tesla. Det er totalt BS å si allerede nå at de kommer med en SEMI og åpner for salget / reservasjoner av dissee. Eller model Y. Eller Roadstern for den saks skyld!

 

Ja bilindustrien generelt er notorisk for akkurat dette - og media plukker det opp, og folk klikker inn for å lese. Også glemmer de det om 2 mnder - også dukker det en ny artikkel opp, hvor man så klikker seg inn igjen og leser noe helt annet. For en verden. For en gjeng hjerneløse maskiner "folk" er. 

Endret av Ripcurl87
Lenke til kommentar

Jeg tenker 6 mnder, max!? Som alle andre der ute i de forskjellige industriene?

OK fair. Tror ikke du får med deg noen på den policien dog. I bilbransjen har det vært forhånsomtale av kommende modeller i 18-24 måneder eller mer i 'evigheter'. En slik policy ville sannsynligvis vært kroken på døra for nye produsenter som ikke har dype lommer til å kjøpe PR. Grunnen til at jeg nevte Tesla ovenfor er at de er en nyere produsent som svært sannsynlig ikke ville eksistert om de ikke hadde kunned skaffe seg omtale og hype i media i god tid før sine lanseringer. Uten hypingen ville de ikke greid å dokumentere interesse og uten å dokumentere interesse ville de ikke skaffet finansiering.

 

Ja bilindustrien generelt er notorisk for akkurat dette - og media plukker det opp, og folk klikker inn for å lese. Også glemmer de det om 2 mnder - også dukker det en ny artikkel opp, hvor man så klikker seg inn igjen og leser noe helt annet. For en verden. For en gjeng hjerneløse maskiner "folk" er.

Hvilken skade er egentlig skjedd? Jeg tror ikke det er så hensiktsmessig å karakterisere 'folk' (Hvem, egentlig? Er du 'folk'?) som 'hjernedøde' De fleste er i stand til å reflektere over det de leser, ihvertfall i den grad de selv blir påvirket.

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

Jeg tenker 6 mnder, max!? 

Ok. Så resten av Norge/Verden får enkelt og greit skrive seg det bak øret og begynne å leve etter dine premisser. Alltid gøy når en person mener sin mening er universell og burde håndteres deretter. Er det et par andre ting du vil ta opp i samme slengen kanskje, så verden kan innstille seg deretter og ikke irritere deg på flere områder?

 

edit: Hva med andre veien? Journalister som graver og finner informasjon som er eldre enn 6 måneder, men som fortsatt har relevans/interesse for noen? Like greit å bare putte det rett i søpla?

Endret av wampster
Lenke til kommentar

OK fair. Tror ikke du får med deg noen på den policien dog. I bilbransjen har det vært forhånsomtale av kommende modeller i 18-24 måneder eller mer i 'evigheter'. En slik policy ville sannsynligvis vært kroken på døra for nye produsenter som ikke har dype lommer til å kjøpe PR. Grunnen til at jeg nevte Tesla ovenfor er at de er en nyere produsent som svært sannsynlig ikke ville eksistert om de ikke hadde kunned skaffe seg omtale og hype i media i god tid før sine lanseringer. Uten hypingen ville de ikke greid å dokumentere interesse og uten å dokumentere interesse ville de ikke skaffet finansiering.

Nei - der er jeg ikke enig gitt. Var ikke noe spesielt hype på Roadstern og den klarte seg fint når den kom. Fokuset Tesla har hatt / fremdeles har, har nok dessverre vært mer ødeleggende enn behjelpelig. Elon Musk er jo vandrende PR robot - men jeg er nok ikke enig at det har vært en god ting så langt.

 

 

Hvilken skade er egentlig skjedd? Jeg tror ikke det er så hensiktsmessig å karakterisere 'folk' (Hvem, egentlig? Er du 'folk'?) som 'hjernedøde' De fleste er i stand til å reflektere over det de leser, ihvertfall i den grad de selv blir påvirket.

Hva er det man sier - A person is smart, people are dumb? Alle ubevisste valg vi tar har en påvirkning. Er bare å gå på gata så ser du hvor dumme folk er. Ser seg ikke for - tenker ikke over hvor de går - hvem som er rundt dem - stopper opp midt i veien - lever kun i sin egen boble.

Hvis man drar den i større skala så er det de som skroller nedover nettaviser i sitt kjedelige liv - på vei hjem eller til jobb. Leser overskrifter og tror de får med seg sakens kjerne. Ingen kildekritikk. Deler videre på facebook etc.

Drar man det enda større kan du starte å titte på industrier - i sin evige jakt etter penger og makt. Ingen grunn bak det annet enn å vokse. Tesla har i hvert fall en åpen agenda med tingene de gjør - i forhold til korrupte bilindustrier som VAG.

Skal man dra det enda større er man på politisk nivå - der enkelt personer får så mye makt at de kan stoppe livene til 800 000 mennesker ( ref Trump ). Eller der jakten etter egen personlig utvikling kan velte regjeringen - eller gjøre drastiske inngrep i lover som har påvirkning på flere 100 000 kvinner ( ref KRF og Knut Arild Hareide).

Skal man dra det enda lengere så kan man starte å se på forurensning eller krig eller segmentering og fattigdom etc.

 

Poenget mitt er at folk er en gjeng sauer på vei til slakteriet. Gjør dumme, ulogiske, selvsentrerte valg uten å tenke på konsekvenser eller omgivelsen rundt seg. Reagerer på endringer uten å tenke hvorfor eller hva. Bare følger flokken som en panisk, reckless - ufattelig farlig flokk!

Lenke til kommentar

Ok. Så resten av Norge/Verden får enkelt og greit skrive seg det bak øret og begynne å leve etter dine premisser. Alltid gøy når en person mener sin mening er universell og burde håndteres deretter. Er det et par andre ting du vil ta opp i samme slengen kanskje, så verden kan innstille seg deretter og ikke irritere deg på flere områder?

 

edit: Hva med andre veien? Journalister som graver og finner informasjon som er eldre enn 6 måneder, men som fortsatt har relevans/interesse for noen? Like greit å bare putte det rett i søpla?

Ingen kan leve etter mine premisser. Da hadde vi hatt roboter - logiske avgjørelser i sort/hvitt.

Jeg er for at emperisk data skal stå for avgjørelser - ikke følelser, gråsoner, løgner, alternativ fakta etc.

 

Hva med andre veien? Har det noe å si?

Når Trump - verdens mektigste mann kan benekte at han har sagt noe 2 uker etter at 200 millioner mennesker har hørt han si noe / kan lette søke opp videoklipp eller lese transcripts av det han sa. Det har ingen betydning - det har ingen straff. Det er nesten å forvente i vårt dagens samfunn at folk skal kunne lyve, villede, lure seg igjennom ting. Det har ingen verdenes betydning, what so ever. Det skulle ha vært fengselstraff for å villede befolkning med overlegg.. Det er det ikke. Populæritet vinner over fornuft og fakta. Folk er late. Folk bryr seg ikke. Før det har direkte innvirkning på deres eget liv.

Ta ulve debatten for eksempel ( Ja - jeg vet at alt jeg skriver nå er ganske så svevende - men det har et poeng). Det er overhodet ingen fare / trussel for samfunnet / påvirkning etc at vi har ulv i Norge. Allikevel går flere tusen talls demonstranter å stemmer for å ta livet av disse. Fordi det "føler" et eller annet. Føler redsel. Føler urett. Føler de ikke blir hørt. Føler de har en mening etc and so on.

Og politikere er livredde for å miste stemmer - så de synger med. Ignorere alt av forskning og alt av data.

 

Sånn er det i absolutt alle ledd av vårt samfunn. Det er HELT SJUKT! . Tankeløse idioter som bare vagger med resten av samfunnsflokken. Livredde for å tenke selv eller si sin egen mening. Du som en generell person betyr ingenting i vårt samfunn. Et helt sykt samfunn med rare spilleregler som er avtalt opp igjennom arv, som dikterer at du som en person skal spille en rolle i jobbsammenheng, en rolle med familie, en rolle privat.

 

Uansett - lang avsporing, dagens "rant" .. Faktumet står. Media har blitt tabloid, med agurknytt, uviktige nyheter uten betydning eller vekt eller lovnad. Og det er vi alle enig om er en bra ting :) Vi liker det sånn fordi sånn har det alltid vært, det er det vi er vant til og vi vet ikke hva vi skulle ha gjort hvis ting hadde vært anderledes. Såkalt tropofobi.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig at det Trump (og andre politikere) gjør/sier og benekter er håpløst. Er også helt enig at det har blitt veldig lite fokus på (objektive) sannheter og for media å levere gjennomtenkte og grundige artikler. Nå er det for det meste førstemann til mølla uten å faktasjekke eller gå grundig til verks, som regel av en student (eller lignende?) da det er skrivefeil og gramatiske feil i hopetall. 

 

Jeg ser dog ikke sammenhengen fra det til en artikkel med bilder av Volvos kommende elbil. Jeg er en Volvo fan (liker deres nye biler både i design og ytelse/etc) og synes det var stilig å se uansett hvor lenge det er til lansering.

 

For å ta et annet eksempel. Jeg er ikke interessert i Apple produkter, er hverken positiv eller negativ til dem. Jeg har ikke noen problemer med at det kommer artikler lang tid i forveien med rykter og antagelser om hvordan produktene kanskje kommer til å se ut og hva som kommer til å være på innsiden etc. Jeg blar bare nonchalant videre ettersom det ikke bryr meg, men det er helt sikkert folk som er interessert og som klikker inn og leser det med interesse. Ja det er muligens rykter, ja det er lang tid i forveien og mye er usikkert, men hva er problemet med det?  Da er det vel et mye større problem at de "seriøse" artiklene i media som oftest har (store) faktafeil?

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...