Gå til innhold

Hvilken router for to AP-er


Sinsen

Anbefalte innlegg

Hei.

 

I forbindelse med et pågående oppussingsprosjekt får jeg lagt nettverkskabler til to punkter der det er naturlig å plassere et (da totalt to) trådløse aksesspunkt.

 

Internett leveres av Get, og jeg vil benyttet Gets modem i bro-modus.

 

Spørsmålet er så, hvilken router/switch bør jeg sette mellom Get-modemet og de to aksesspunktene?

 

Denne enheten må ha standard brannmurfunksjonalitet, og løsninger for å styre nettilgang til barnas enheter. Jeg må kunne sette faste tider nettet til gitte enheter er av, mulighet for å overstyre dette via en app osv.

 

Er det enkleste å bare bruke en alminnelig trådløs router, og så slå av radioene på denne, eller er det bedre løsninger? 

 

Flott om det er relativt billig.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Sletttet+98134

Jeg har vurdert det, men så vidt jeg klarer å lese meg til er det plundrete med "familiefunksjoner" i unifi, og særlig å kunne overstyre disse enkelt eksternt.

 

Har ikke testet det selv, men er det ikke bare å sette opp en egen SSID til barna og sette på tidsstyring? Såfremt de ikke har tilgang på "det vanlige" nettet ditt og blir tvunget til å bruke et eget, tidsstyrt et så ser jeg for meg at det vil funke greit.

Lenke til kommentar

Jeg har vurdert det, men så vidt jeg klarer å lese meg til er det plundrete med "familiefunksjoner" i unifi, og særlig å kunne overstyre disse enkelt eksternt.

Hva legger du i familiefunksjoner? 

 

Både tidsstyring og vlan funker knall, vlan har jeg også 

post-91067-0-41587200-1548424466_thumb.png

Endret av -Night-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...