Gå til innhold

Her er Nvidia-kortet vi egentlig venter på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gi oss Gtx 1880ti som i hovedsak ville 2080ti uten alt tullet til 5k, så snakker vi

Det får du ikke. Det er kun snakk om produkter som ligger godt under RTX 2060 i ytelse.

 

Det er patetisk og sitte å se på at folk gnåler over ny funksjonalitet. Ray tracing kommer til å være i bortimot alle spill om 10 år, på samme måte som programmerbare shadere er overalt nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Gi oss Gtx 1880ti som i hovedsak ville 2080ti uten alt tullet til 5k, så snakker vi

Det får du ikke. Det er kun snakk om produkter som ligger godt under RTX 2060 i ytelse.

 

Det er patetisk og sitte å se på at folk gnåler over ny funksjonalitet. Ray tracing kommer til å være i bortimot alle spill om 10 år, på samme måte som programmerbare shadere er overalt nå.

Er enig her. Tror flere av disse som ikke vil ha "RTX tullet" kan komme til å angre seg litt senere. Etter å ha spilt Battlefield mye nå med raytracing på vil jeg egentlig ha det i alle spill. Raytracing er ikke noe som man "åh, se der er raytracing". Det går mer på totalinntrykket og opplevelsen spillet gir. Det blir en annen atmosfære i spillet av det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Gjesp...

Forvirrende navn på et kjipt kort.

Hva med Gtx 1160?

 

 

 

 

- Nvidia gjør det lurt i å skille "GTX"-serien og "RTX"-serien, men det hadde som du sier gitt mer mening om dem hadde valgt "11xx" fremfor "16xx" for "GTX"-serien.

Det burde dog ha skjedd ved introdusjonen av "10xx"-generasjonen.

 

På den måten så hadde "GTX-serien nådd "20xx"-generasjoen samtidig som at "RTX"-serien hadde nådd "30xx"-generasjonen.

Etc..., etc...

 

En annen ting hadde vært å ha 9 grunnmodeller per generasjon.

Noe som hadde gitt hver generasjon lengre levetid.

 

Og ved å starte i motsatt ende av skalaen i motsettning til i dag så gir det mer rom til forbedring innad i hvert generasjonstrinn.

Det vil potensielt sett gi bedre ytelse per generasjonstrinn.

 

Da vil det virke mer forlokkende å bytte til neste generasjon enn det virker å være i dag.

Siden det vil ta lengre tid mellom hver toppmodell i hvert generasjonstrinn.

 

Toppmodeller har alltid vært relativt dyre, noe som det også ville ha vært på måten beskrevet i teksten over.

Men det ville nok ha vært mer valuta for pengene.

 

Har sett/hørt flere klage her på forumet om at ytelseshoppet på hvert generasjonstrinn er så lite at dem heller velger å hoppe over en generasjon og to for at ytelsen skal rettferdiggjøre prislappen på kortet.

 

Jeg er for såvidt enig, men synes samtidig at det virker lettere paradoksalt.

Som jeg sa nettopp i teksten over...

 

Toppmodeller har alltid vært relativt dyre.

Samtidig som at folk ikke alltid har muligheten til å velge fra øverste hylle.

Men det er som sagt også lettere å la seg lokke til å ta seg råd til slikt om man føler at man får mer for pengene.

 

Så har man også forskjellige behov.

Da er det lett penger å spare.

Særlig med 9 grunnmodeller.

Der de første 3 er rettet mot budsjett segmentet, de neste 3 er rettet mot mellomklassen og de siste 3 er rettet mot toppsjiktet.

 

Slik ser jeg på det i hvert fall, mens andre kan nok ha litt annet syn på dette.

Lenke til kommentar

 

 

Gi oss Gtx 1880ti som i hovedsak ville 2080ti uten alt tullet til 5k, så snakker vi

Det får du ikke. Det er kun snakk om produkter som ligger godt under RTX 2060 i ytelse.

 

Det er patetisk og sitte å se på at folk gnåler over ny funksjonalitet. Ray tracing kommer til å være i bortimot alle spill om 10 år, på samme måte som programmerbare shadere er overalt nå.

Er enig her. Tror flere av disse som ikke vil ha "RTX tullet" kan komme til å angre seg litt senere. Etter å ha spilt Battlefield mye nå med raytracing på vil jeg egentlig ha det i alle spill. Raytracing er ikke noe som man "åh, se der er raytracing". Det går mer på totalinntrykket og opplevelsen spillet gir. Det blir en annen atmosfære i spillet av det.

Helt enig. Blir fler og fler spill med dette fremover og teknologien er her for å bli.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det får du ikke. Det er kun snakk om produkter som ligger godt under RTX 2060 i ytelse.

 

Det er patetisk og sitte å se på at folk gnåler over ny funksjonalitet. Ray tracing kommer til å være i bortimot alle spill om 10 år, på samme måte som programmerbare shadere er overalt nå.

 

 

Er enig her. Tror flere av disse som ikke vil ha "RTX tullet" kan komme til å angre seg litt senere. Etter å ha spilt Battlefield mye nå med raytracing på vil jeg egentlig ha det i alle spill. Raytracing er ikke noe som man "åh, se der er raytracing". Det går mer på totalinntrykket og opplevelsen spillet gir. Det blir en annen atmosfære i spillet av det.

 

Er ikke sikker på at de vil angre seg. Det vil ta en stund før vi får en stor portefølje av spill som støtter ray tracing og det er en ekstremt liten fraksjon av markedet som faktisk har RTX kort (sannsynligvis under 0,5 %). Ytelsen taper seg en god slump ved relativt enkel hybrid rendering også. Om 10 år er det ingen tvil at dette kommer til å være vanligere, men tror jeg for min del venter til pris/ytelse er et stykke på vei og dette blir utbredt.

 

For å spekulere litt:

 

Nvidia har nok tatt et bestemt valg med Turing: De visste at de kun hadde utkonkurrert seg selv for ytelsestronen om de hadde brukt hele Turing-brikkene til rasterisering, men ved å etablere et økosystem rundt tensor/RT-kjerner kan de få et enda hardere grep om markedet pga. dedikert og proprietær hardware; på grunn av dette gjetter jeg på at salgspitchen i kommende generasjoner i stor grad vil dreie seg om langt flere "gigarays" enn Turing kan dytte ut. Er ikke så urimelig å anta at dette er noe de enkelt kan få til:

 

 

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/9bj93j/technical_informationpaper_for_raytracing_test/

Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpte du ikke et bedre kort med en gang? Da har du gleden av mer ytelse i et par år og kan hoppe over en generasjon. Prisen blir den samme totalt.

 

Fordi jeg visste at jeg skulle bygge en ny PC i løpet av ett par år. Da hadde jeg ikke hatt noe skjermkort til denne (gamle) PC'n. 1660 kortet får bli med over i ny-PC'n.

Lenke til kommentar

Fordi jeg visste at jeg skulle bygge en ny PC i løpet av ett par år. Da hadde jeg ikke hatt noe skjermkort til denne (gamle) PC'n. 1660 kortet får bli med over i ny-PC'n.

Folk får bruke pengene sine som de vil. Men en overgang fra 1060 til 1660 virker ganske meningsløst etter min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nvidia har nok tatt et bestemt valg med Turing: De visste at de kun hadde utkonkurrert seg selv for ytelsestronen om de hadde brukt hele Turing-brikkene til rasterisering, men ved å etablere et økosystem rundt tensor/RT-kjerner kan de få et enda hardere grep om markedet pga. dedikert og proprietær hardware; på grunn av dette gjetter jeg på at salgspitchen i kommende generasjoner i stor grad vil dreie seg om langt flere "gigarays" enn Turing kan dytte ut. Er ikke så urimelig å anta at dette er noe de enkelt kan få til:

Bare for å understreke en gang til...

 

Raytracingen som Turing bruker og som er implementert i Battlefield V er på ingen måte "properitær". Den baserer seg på Microsoft DXR (DirectX Raytracing). Dette er en utvidelse av DirectX 12, og er på ingen måte mer properitær enn hva DirectX 12 er.

 

Det sier seg selv at kommende generasjoner kommer til å pushe ut mange flere gigarays per sekund. Sånn er det alltid i denne bransjen.

Lenke til kommentar

 

Gi oss Gtx 1880ti som i hovedsak ville 2080ti uten alt tullet til 5k, så snakker vi

Det får du ikke. Det er kun snakk om produkter som ligger godt under RTX 2060 i ytelse.

 

Det er patetisk og sitte å se på at folk gnåler over ny funksjonalitet. Ray tracing kommer til å være i bortimot alle spill om 10 år, på samme måte som programmerbare shadere er overalt nå.

Om 10 år, sure. Men er jo tydelig at raytracing krever så mye av den nye serien at det faktisk er bedre å kjøre uten. Ville aldri kjørt et spill i 60 fps istedenfor 120 fps bare for å få litt bedre refleksjoner. Så når det gjelder -denne- generasjonen, skulle folk helst hatt et tilsvarende kort uten raytracing til en mer overkommelig pris
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om 10 år, sure. Men er jo tydelig at raytracing krever så mye av den nye serien at det faktisk er bedre å kjøre uten. Ville aldri kjørt et spill i 60 fps istedenfor 120 fps bare for å få litt bedre refleksjoner. Så når det gjelder -denne- generasjonen, skulle folk helst hatt et tilsvarende kort uten raytracing til en mer overkommelig pris

Tydelig at det ikke skjer, i og med at AMD heller ikke gjør noe for å redusere prisnivået.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte RTX 2070 på tirsdag og leste om GTX 1660 (og en mulig 1880 ti), dagen etter.. 

Har litt lyst til å benytte angrefristen. Samtidig så har jeg ikke lyst til å vente 6 måneder til det eventuelt kommer ut et 1770, 1880 eller 1880 ti kort, eller til AMD slipper noen Navi kort som forhåpentligvis frister mer enn AMD R-Vii kortet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...