Gå til innhold

Mapper fremstår som tomme etter jeg flyttet disk fra en PC til en annen


Anbefalte innlegg

Hei. Kort fortalt så kjøpte jeg en ny disk, monterte den i en PC, opprettet tre mapper, kopierte noen hundre GB med diverse filer over i disse mappene, så flyttet jeg disken over i en annen PC.

 

Der kan jeg se alle tre mappen, men kun den ene mappa inneholder filer. De andre to fremstår som tomme. Egenskapene til de tomme mappene viser 0 bytes, 0 mapper, 0 filer. Men når jeg ser på egenskapene til hele disken så ser jeg at disken har riktig mengde brukt plass, så filene er jo der, men windows gir meg ikke tilgang eller noe sånt. Jeg har prøvd prosedyre for å ta eierskap til disken men det hjalp ikke. Noen forslag?

 

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg kjørte Windows sin disksscan, den fant feil på disken som den reparerte, og det løste problemet. Nå ser jeg alle mappene og filene, men hver gang jeg skal åpne en undermappe så kommer det opp en dialogboks som sier at ikke jeg har tilgang. Jeg må klikke på den for å få permanent tilgang til mappa.

 

Dette funker jo forsåvidt men det er ganske mange undermapper så det er litt irriterende at jeg må gjøre det for hver eneste mappe, selv undermapper av mapper som jeg allerede har fått tilgang til. Finnes det en måte å få tilgang til alle på en gang?

Lenke til kommentar

Nå ser jeg alle mappene og filene, men hver gang jeg skal åpne en undermappe så kommer det opp en dialogboks som sier at ikke jeg har tilgang. Jeg må klikke på den for å få permanent tilgang til mappa.

 

Hmm .. Du kan ikke bare høyreklikke på hele partisjonen/harddisken i filbehandling, velge properties -> security -> edit (permissions) og fikse det der?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hmm .. Du kan ikke bare høyreklikke på hele partisjonen/harddisken i filbehandling, velge properties -> security -> edit (permissions) og fikse det der?

Det skulle man jo tro, men jeg har alle rettigheter, og jeg står som eier. Da skjønner jeg ikke hvorfor det er sånn som dette

post-17053-9994094_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nei dessverre så er det kun plass til én harddisk i denne mini-pcen. Eneste muligheten er å flytte disken over i den andre PCen og kopiere der, men det er jo det jeg gjorde, og da blir det tilgangsproblemer når jeg flytter disken over til mini-pcen igjen. Har gjort dette mange ganger før i tiden med tidligere Windowsversjoner uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...