Gå til innhold

ANMELDELSE: Resident Evil 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns 1-shot demoen var utrolig kul. Spilte den både på Xbox One og på PC. Testet enda å resette klokka for å spille den igjen på pc. Min bestetid ble 3m og 17 sekund.

 

RE2 er på andre plass av mine topp 3 favoritt PS1 spill i tillegg til at jeg digger RE serien. Var ingen tvil om at dette var en av mine mest etterlengtede spill i år. Har drevet med å runne Revelations 1 og 2 for første gang som oppvarming til dette spillet.

Lenke til kommentar

Husker vi samlet guttegjengen for å spille RE2 på playstation i gamledager. Var 4 discer, og var jo helt vannvittig langt såvidt jeg husker. Merkverdig at en gjennomspilling kun er på 7 timer nå. Enten er du en zombie-puzzle slayer av rang, eller så må det være dummet ned noe.

 

Blir uansett spennende å se hvor tro de har vært til orginalen, for oss som kun husker det fra barndommen. Og noen ting, som du også nevner, biter man seg merke i. Og jeg vil savne dem og de ikke er med i nyversjonen :) God anmeldelse, regner med det var en sterk 7er? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det en "alt var bedre før-grinebiter" versjon for sånne som meg som synes at gleden ved RE og tomb raider var å sitte fast kjempelenge med en gåte? Jeg er veldig lei av at spill er så dummet ned for tiden, men igjen, jeg har ikke vokst opp med internett, så jeg var så heldig å lære meg å overleve uten at løsningen var et tastetrykk på mobilen unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det en "alt var bedre før-grinebiter" versjon for sånne som meg som synes at gleden ved RE og tomb raider var å sitte fast kjempelenge med en gåte? Jeg er veldig lei av at spill er så dummet ned for tiden, men igjen, jeg har ikke vokst opp med internett, så jeg var så heldig å lære meg å overleve uten at løsningen var et tastetrykk på mobilen unna.

Ja "alt var bedre før" appen heter times crossword.

Der kan du sitte å klø degei hode og gruble i timesvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker vi samlet guttegjengen for å spille RE2 på playstation i gamledager. Var 4 discer, og var jo helt vannvittig langt såvidt jeg husker. Merkverdig at en gjennomspilling kun er på 7 timer nå. Enten er du en zombie-puzzle slayer av rang, eller så må det være dummet ned noe.

 

Blir uansett spennende å se hvor tro de har vært til orginalen, for oss som kun husker det fra barndommen. Og noen ting, som du også nevner, biter man seg merke i. Og jeg vil savne dem og de ikke er med i nyversjonen :) God anmeldelse, regner med det var en sterk 7er? ;)

 

RE2 på PS1 er på 2 discer, A og B scenario

Lenke til kommentar

Setter pris på alle tilbakemeldingene på anmeldelsen! 

 

Blir uansett spennende å se hvor tro de har vært til orginalen, for oss som kun husker det fra barndommen. Og noen ting, som du også nevner, biter man seg merke i. Og jeg vil savne dem og de ikke er med i nyversjonen :) God anmeldelse, regner med det var en sterk 7er? ;)

 

Og gjerne en sterk 7! Det er en veldig solid opplevelse, men det er ikke noe utover den typen kvalitetsspill som kommer ut mange ganger i året mener jeg. (Og som også av for meg mystiske årsaker ofte blir erklært klassikere og mesterverk i hytt og pine.) 
 
Som jeg var litt inne på tror jeg det som holder det tilbake er at det er et litt tannløst kompromiss. Hvis det skulle blitt noe eksepsjonelt tror jeg enten de, som med den første remaken, virkelig måtte bygget mer direkte videre på originalspillet og hva det prøvde på. Gjerne med Hideki Kamiya tilbake som regissør slik Shinji Mikami også laget nyversjonen av sitt eget spill. 
 
Eller så mener jeg de i større grad burde turt å lage det beste spillet de kunne. Jeg tror det er en del rart i spillet, både bevisst og ubevisst, som det ikke hadde sluppet unna med om det ikke var "sånn Resident Evil 2 var". På den andre siden så kunne resultatet fort blitt verre også med tanke på mange av Resident Evil-spillene fra de siste årene som Revelations 2 og Resident Evil 6.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel reflektert og godt skrevet anmeldelse, som forøvrig forfatters artikler er. Selv syns jeg det virker høyst subjektivt, også hvis man sammenligner med andre anmeldelser, men så er vel anmeldelser nettopp det, subjektiv. Har selv kun spilt ca. 4 timer enda (fikk det tidlig), jeg spilte vel gjennom RE2 sommeren 1998 med min bestevenn da, så det var morro å springe gjennom samme korridorene igjen. Personlig syns jeg det at ting blir litt lettere som for eksempel at ting huskes på kartet, korter ned på frustrasjon. Kan ikke sette karakter enda, men etter 4 timer ligger jeg vel enda noe høyere enn forfatter. Men dette er fin nostalgitripp for meg. Merker at jeg er litt mer skvetten i 30 årene enn jeg var som tidlig tenåring. Mer tander nå!!

 

Dette er vel litt flaut å innrømme, men jeg klarer ikke for alt i verden å huske noen Mr. X i den originale RE2. Er det minnet mitt som røyser med meg?

 

Han kom vel ved andre gjennomspilling. Husker enda han kom brasende gjennom en vegg i side B.......Trodde hjertet skulle stoppe.

 

 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

 

Husker vi samlet guttegjengen for å spille RE2 på playstation i gamledager. Var 4 discer, og var jo helt vannvittig langt såvidt jeg husker. Merkverdig at en gjennomspilling kun er på 7 timer nå. Enten er du en zombie-puzzle slayer av rang, eller så må det være dummet ned noe.

 

Blir uansett spennende å se hvor tro de har vært til orginalen, for oss som kun husker det fra barndommen. Og noen ting, som du også nevner, biter man seg merke i. Og jeg vil savne dem og de ikke er med i nyversjonen :) God anmeldelse, regner med det var en sterk 7er? ;)

RE2 på PS1 er på 2 discer, A og B scenario

Det er helt riktig, jeg husker det var 4 deler til spillet, men glemte at de hadde pakket det inn i kun 2.

 

Og det er mulig, som BakaBerg er inne på, at jeg glemte hvor mange discer det var etter mr.x kom igjennom veggen for første gang på "b" siden. Fortsatt ikke opplevd noen lignende opplevelse i noe spill til nå. (men var sikkert litt mer lettskremt før)

Endret av Paulex
Lenke til kommentar

Det er helt riktig, jeg husker det var 4 deler til spillet, men glemte at de hadde pakket det inn i kun 2.

 

Og det er mulig, som BakaBerg er inne på, at jeg glemte hvor mange discer det var etter mr.x kom igjennom veggen for første gang på "b" siden. Fortsatt ikke opplevd noen lignende opplevelse i noe spill til nå. (men var sikkert litt mer lettskremt før)

Scenario B er vanskeligere en Scenario A, husker du våpenet Gatling gun trykk her hvis du hvil vite det jeg greide det på det Gamle re2 nye vet jeg ikke.

Endret av Jokingnutria
Lenke til kommentar

Finnes det en "alt var bedre før-grinebiter" versjon for sånne som meg som synes at gleden ved RE og tomb raider var å sitte fast kjempelenge med en gåte? Jeg er veldig lei av at spill er så dummet ned for tiden, men igjen, jeg har ikke vokst opp med internett, så jeg var så heldig å lære meg å overleve uten at løsningen var et tastetrykk på mobilen unna.

 

Husker at orginale REII på ps2 eller hva det var jeg spillte på gav meg frysninger på ryggen og jeg skvatt slik at jeg måtte sette fra meg kaffekoppen. Hvorfor skal jeg kjøpe dette igjen lissom tenker jeg. Jeg blir jo ikke skremt av å spille det igjen med penere grafikk. Nei bruker heller penger på Sekiro når det kommer

Lenke til kommentar

Husker at orginale REII på ps2 eller hva det var jeg spillte på gav meg frysninger på ryggen og jeg skvatt slik at jeg måtte sette fra meg kaffekoppen. Hvorfor skal jeg kjøpe dette igjen lissom tenker jeg. Jeg blir jo ikke skremt av å spille det igjen med penere grafikk. Nei bruker heller penger på Sekiro når det kommer

Da jeg kjøpte Resident Evil 1 Remake på gamecube ble jeg ikke skremt jo litt, men jeg kjøpte spillet for jeg forguder elsker Resident Evil serien. :green:  :green:  :green:  :green:  :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...