Gå til innhold

TEST: Galaxy Tab S vs Huawei MediaPad M5


Anbefalte innlegg

Ja generelt laptops har gått ned hvert eneste år. Men Surface-serien til Microsoft har gått opp hvert eneste år. Og hvis du tror det blir solgt mange android nettbrett fra elektronikkjedene, tar du veldig feil.

Det selges ikke mange nettbrett totalt. Alle har de nettbrettene de trenger. Ingen innovasjon nødvendig. Poenget er antallet, det ene mot det andre. Like mye som mobiltelefoni tar over for jeg vet ikke hva, der bærbare inngår, så eter Microsoft i seg all mulig grunn som finnes for andre å eksistere som "frittstående" produsenter. Det er mange om beinet der marginene er så store, så da gir det ingen mening å fortsette å holde det som er igjen av volum på nysalg, altså billigere modeller.

 

Det som faktisk går opp er chromebooks, i dyrt og billig segment. Når MS ikke kan ta Android-patenttroll-skatt fra Fuchsia, faller bunnen virkelig ut av skuta.

 

Samtlige untatt HP, har skjønt hvordan man lager billige enheter, altså veldig gode Android-produkter, istedenfor lavmåls Windows-laptop. Det blir ikke lenge til ytelsen over 10" svarer nok til forventingene at også dette segmentet må gis opp. Microsoft har i nyere tid floppet: Egne mobiler, nok… andres mobiler, netbooks, mobilbrikkedivisjonen sin, og Surface-serien. Enn så lenge har de holdt kunstig liv i den nok til at den lever i det som er fløten de andre produsentene ønsker seg. Ikke lurt.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ing.300x169.jpg

... og er noen av dem bedre enn markedslederen?

 

TEST: Galaxy Tab S vs Huawei MediaPad M5

 

 

Jeg leverte tilbake Huawei Mediapad M5 etter en time med testing. Årsak: Bruk av trådløst bluetooth headset samtidig som en satt på Netflix eller twitch droppet båndbredden til 1-2 mbit, noe som følgelig gjorde at alt buffret og hakket. Når jeg koblet headsettet til med 3.5mm jack så fungerte alt fint. Så at det var flere som slet med dette på det tidspunktet. Har Huawei rettet opp i den feilen? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QvUnV1

Men ytelse er mer enn Geekbench. Og en SoC handler om mer enn bare ren ytelse. SD660 ville ikke vært en del under i pris om det var nesten det samme, eller hva? Får du mer verdi for pengene? Helt klart. Det ser ut som et veldig bra kjøp for pengene. Nesten like god er derimot ikke sant.

 

Vi snakket om CPU-ytelse. Det var det du kommenterte meg på. Så ikke dra den andre steder nå...selvsagt er SD660 billigere på grunn av andre ting, som bildesensorprosessor, UFS-lagring, GPU, modem og andre ting. Men så var det heller ikke det jeg snakket om.

 

Og jo, Geekbench er veldig og representasjon av ytelse. I dette tilfellet er det i hvert fall det. Bare se på andre CPU-benchmarks. Det samsvarer.

Lenke til kommentar

Det selges ikke mange nettbrett totalt. Alle har de nettbrettene de trenger. Ingen innovasjon nødvendig. Poenget er antallet, det ene mot det andre. Like mye som mobiltelefoni tar over for jeg vet ikke hva, der bærbare inngår, så eter Microsoft i seg all mulig grunn som finnes for andre å eksistere som "frittstående" produsenter. Det er mange om beinet der marginene er så store, så da gir det ingen mening å fortsette å holde det som er igjen av volum på nysalg, altså billigere modeller.

 

Det som faktisk går opp er chromebooks, i dyrt og billig segment. Når MS ikke kan ta Android-patenttroll-skatt fra Fuchsia, faller bunnen virkelig ut av skuta.

 

Samtlige untatt HP, har skjønt hvordan man lager billige enheter, altså veldig gode Android-produkter, istedenfor lavmåls Windows-laptop. Det blir ikke lenge til ytelsen over 10" svarer nok til forventingene at også dette segmentet må gis opp. Microsoft har i nyere tid floppet: Egne mobiler, nok… andres mobiler, netbooks, mobilbrikkedivisjonen sin, og Surface-serien. Enn så lenge har de holdt kunstig liv i den nok til at den lever i det som er fløten de andre produsentene ønsker seg. Ikke lurt.

Det er så mye feil i innlegget ditt at jeg ikke klarer å ta deg seriøst. Men det har jeg heller aldri gjort siden du mente Surface legges ned i 2020. Troll videre

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi snakket om CPU-ytelse. Det var det du kommenterte meg på. Så ikke dra den andre steder nå...selvsagt er SD660 billigere på grunn av andre ting, som bildesensorprosessor, UFS-lagring, GPU, modem og andre ting. Men så var det heller ikke det jeg snakket om.

 

Og jo, Geekbench er veldig og representasjon av ytelse. I dette tilfellet er det i hvert fall det. Bare se på andre CPU-benchmarks. Det samsvarer.

Nei du snakket aldri om CPU ytelse. Du sammenlignet de to SoCene. Ingen sted stod det noe om CPU.

 

Og Geekbench er det dårligste på jord. Fordi gjett hva, ingen bryr seg om syntetisk ytelse i utrolig lette oppgaver som aldri skjer i virkeligheten.

 

PC Mark for Android er det du virkelig burde se på. Du vet Samsung Exynos scorer langt over Snapdragon i Geekbench? Prøvd å satt en Huawei Mate 20 Pro eller en OnePlus 6T opp mot en Galaxy med Exynos? Hint: Galaxyen med Exynos er ikke raskest. I det hele tatt. Exynos er kun god i teoretiske CPU oppgaver. Virkelige oppgaver og den faller langt bak. Bruker du Geekbench lurer du bare deg selv.

Lenke til kommentar

Det er så mye feil i innlegget ditt at jeg ikke klarer å ta deg seriøst. Men det har jeg heller aldri gjort siden du mente Surface legges ned i 2020. Troll videre

https://www.techspot.com/news/76920-analyst-believes-microsoft-kill-surface-line-next-year.html

Siden jeg konservativt mente at Microsoft slutter med Surface i 2020. Kan godt hende de selger det, men slutte med ting som ikke gir mening kommer de til å gjøre.

Bærbarmarkedet er i fall, Microsoft er ute av mobiler (unntagen skatt fra Android-trolling), salgstallene kannibaliserer profitten til deres partnere, som har en fot i begge leire, eller flere… Nettbrett, hybrid og skrivebordsmaskiner med Windows er ikke i ferd med å kapre markedsandeler.

 

Android-nettbrett, og mobiler er så latterlig billige for hvor mye teknologi man får for pengene at de tingene Windows har å komme med i bærbar-verdenen ikke strekker til overhodet.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QvUnV1

Nei du snakket aldri om CPU ytelse. Du sammenlignet de to SoCene. Ingen sted stod det noe om CPU.æ

 

Jeg skrev ytelse. Det burde være fuckings lett hva jeg mente. Du visste også at jeg mente CPU, men var uinformert nok til å tro at SD660 var langt bak, og kom derfor med den uttalelsen din. Når jeg så beviste deg feil og avslørte deg for din inkompetanse, prøver du å ro deg i land med å ta opp masse andre ting. Alt du gjør etter nå er å krangle om unødvendige ting. Slik som din kritikk av Geekbench. I DETTE TILFELLET ER DET KORREKT Å BRUKE GEEKBENCH, DA FORSKJELLEN SOM DU SER I GEEKBENCH MELLOM SD660 OG SD835 ER DEN SAMME DU FINNER I PCKMARK OG ANNET.

Lenke til kommentar

Jeg skrev ytelse. Det burde være fuckings lett hva jeg mente. Du visste også at jeg mente CPU, men var uinformert nok til å tro at SD660 var langt bak, og kom derfor med den uttalelsen din. Når jeg så beviste deg feil og avslørte deg for din inkompetanse, prøver du å ro deg i land med å ta opp masse andre ting. Alt du gjør etter nå er å krangle om unødvendige ting. Slik som din kritikk av Geekbench. I DETTE TILFELLET ER DET KORREKT Å BRUKE GEEKBENCH, DA FORSKJELLEN SOM DU SER I GEEKBENCH MELLOM SD660 OG SD835 ER DEN SAMME DU FINNER I PCKMARK OG ANNET.

Hvis du må bruke caps lock for å fortelle noe, så er det ikke veldig overbevisende, vet du?

 

Ytelse betyr ikke CPU ytelse. Det har aldri gjort det. Det er mange former å måle ytelse. Generell ytelse er systemytelse. Så om du sier ytelse er den rimeligste antagelsen systemytelse. Noe som blir målt av PCMark for android.

 

Jeg er ikke uinnformert nei, om du ikke forstår hvordan systemytelse fungerer, og ikke forstår hvordan Geekbench fungerer så er det ikke mitt problem. Tror du det å fornærme noen andre betyr at det du sier er riktig? Det er ikke sånn må du skjønne. 

 

Det at du tror PC Mark og Geekbench vil vise det samme viser veldig godt at du ikke forstår hva disse testene tester. Kanskje du kan lese litt opp på PC Mark for Android?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

Eide en media m5 . I sånn ca 1uke kjøpt på black friday. ER kjempeglad for at jeg kunne levere den tilbake på elkjøp uten at det kostet meg noe. Det er en grunn til at jeg ikke eier den lenger. Og de grunnen er ikke engang nevnt her. Knappene på dette brettet var ikke logisk plasert for meg og jeg klarte ikke å venne meg til det. De som har eller har hatt skjønner hva jeg mener. Har eid noen nettbrett så dette passet ikke meg.

Den andre grunnen var fargene og lys styrken. Har nå samsung galaxy tab s2 hvor både fargene og lys styrken overgår lett mediapad m5. Kjørte netflix for å sjekke farge og lys ,har kun sd abb nå . Igjen viser s2 lett bedre kvalitet enn mediapad.

 

Vet tek at mediapad m5 ikke kan kjøre kjøre 4k viedo på youtube? Høyeste oppløsningen den støtter er full hd.Prøvd dette selv.

 

ikke vanskelig valg at jeg vile gått for s4.

Mediapad er ikke bedre enn s2 engang .

Samsung sine skjerm er avslappende for mine øyne.

Vet du at skal du kunne se noen forskjell på 4k på en 10" skjerm, så må du sitte nærmere enn 18 cm fra skjermen.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...