Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Erfaringer ønskes ang Kjells markiser/markisemannen etc


Anbefalte innlegg

Har hatt litt lyst på slike plisségardiner som man kan dra både opp og ned, og kikker derfor etter et firma som kan gjøre slikt helt custom. Noen som har tips til et godt og pålitelig firma, og hva du/dere betalte? Ser det er en haug av disse firmaene nå; Kjells Markiser, Markisemannen, Scandic solskjerming etc etc

 

Trenger dette til to stk store vinduer og fire vanlige - to av de skal være lystette pga soverom. Bor i funkishus, sånn for å gi et ca bilde på vindustørrelsene

 

Takker for svar :)

 

PS. Nei, jeg gidder ikke å gjøre det selv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg kjøpte slike motoriserte utvendige som kommer ned over vinduet for å hindre innsyn og direkte sol. Betalte nær kr. 40.000 for 4 store stuevinduer. Alternativet var markiser og det hadde jeg ikke lyst på. Mener dette var Kjells Markiser.

Lenke til kommentar

Var i samme situasjon i sommer, etter kjøp av ny leilighet. Hanket inn avtaler om befaring fra alle tre nevnte i førstepost og endte opp med å handle av Kjells Markiser da vi opplevde langt større grad av service og interesse for å imøtekomme våre ønsker derfra enn fra de to andre. Prismessig skilte det kun et par,tre tusenlapper mellom de, og endte opp på like under 20.000,- totalt for plissegardiner som kan åpnes opp og ned i fem vinduer hvorav to var lystette, samt tilsvarende i en verandadør. Tre forskjellige farger.

 

Dette er relativt sentralt på Østlandet. Tar det for gitt at det er stor forskjell på selgerne i de forskjellige delene av landet.

 

Til opplysning kan det nevnes at Kjells og Markisemannen har samme eier og fører samme produkter. Vi opplevde likevel at selgeren fra Markisemannen var helt bestemt på at våre ønsker ikke lot seg gjennomføre i vår type vinduer, og selgeren fra Kjells løste dette uten å blunke ?

Lenke til kommentar

Har hatt litt lyst på slike plisségardiner som man kan dra både opp og ned, og kikker derfor etter et firma som kan gjøre slikt helt custom. Noen som har tips til et godt og pålitelig firma, og hva du/dere betalte? Ser det er en haug av disse firmaene nå; Kjells Markiser, Markisemannen, Scandic solskjerming etc etc

 

Hadde alle ovenstående på befaring, men etter å ha sjekket hvor fornøyd folk var, endte jeg opp med Grorud Persienner.  En negativ ting jeg opplevde særlig fra han fra scandic markiser, var nedgjøring av andres produkter - alt annet enn deres egne produkter var regelrett søppel og i tillegg viste det seg at han løy meg rett opp i trynet etter jeg fikk undersøkt noen av hans andre påstander.  Kjell's fulgte aldri opp etterfølgende spørsmål.  Grorud Persienner viste seg fleksible og lod meg låne deres materiale-mappe en dag så jeg kunne sammenligne materiale og farger hjemme i ro og fred.  

 

Priserne er latterlig høye hos alle.  Alle gir "30% rabatt", men det er på priser som allerede er skrudd veldig opp.  

 

Jeg valgte til slutt plissegardiner fra Luxaflex levert av Grorud Persienner, 5 manuelle top-down og 3 motoriserte top-down og en fjernstyringshub så jeg kan styre de motoriserte fra et smarthus system.  Materialvalg ble dobbeltlags og nest-høyeste kvalitet og totalprisen med montering ble rett over 50K.

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar

Markisemannen, Kjells Markiser og Fasadeprodukter er ett og samme selskap. De forsøker sitt beste å fremstå som 3 ulike, men de er ett og samme. 

 

Jeg har erfaring med begge førstnevnte, og de fremstod som totalt useriøse. Avtaler ble ikke holdt. Kunnskap om produktene var svært lav, og istedenfor å innrømme at de ikke kunne svare så begynte de å lyve. Kvaliteten var også ganske lav. Og ikke fører de IO varianter av Somfy motorer, noe som selvsagt er et must idag. 

 

Vi endte opp med både markiser og plisseegardiner fra Umbra. Svært god service og god kvalitet. Og faktisk lavere totalpris enn Markisemannen/Kjells Markiser. 

 

De koplet også opp markisen mot Velux vinduer og gardiner slik samme fjernkontroll kan brukes til både markise, gardiner og takvinduer. Og da med piktogrammer så det er lett å bruke. Det mente Markisemannen var umulig, og ingen i hele verden kunne levere et slikt system. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forespurte Kjells Markiser i starten av 2017. Da var det et lokalt firma i Stavanger som arbeidet på vegne av Kjells som tok kontakt. Fikk besøk av en montør noen dager senere som tok mål, og vi diskuterte farger, lystetthet og betjeningssystem for de ulike vinduene. Endte opp med Duette plisségardiner på alle vinduer (link). Disse har dobbel duk, noe som gir bedre isolasjonsevne enn enkel duk.

 

Åtte vinduer, alle med opp/ned-funksjon, et stort stuevindu med smartcord-betjening, tre stk. med lystett utførelse, fire stk. med en delvis gjennomsiktig duk, kom på ca. 22 000 kr ferdig montert.

 

Synes det virker som god kvalitet på disse, uten tegn til forringelse foreløpig. Opp/ned-funksjonen er veldig grei, og det at disse ble laget på mål gjør at det ser veldig bra ut med små marginer i karmene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hadde en person fra markisemannen hit for å se på en løsning til plisségardiner her, på en dør og et vindu, begge på ca 90 x 190. Jeg fikk ikke garantert at det ble 100% lystett, bare "blackout-effekt" (bullshit ord for ikke lystett). Prisen kom på 10 000 kr "kom han fram til da". Og jeg fikk ikke se noen utregning eller noenting, bare den summen på en papirlapp. Så for meg ble det dessverre ganske useriøst og jeg takket nei.

Det ble løst ved å feste plastkroker fra clas ohlson til ramma (fabrikkmalt ramme) = 50 kr

Så kjøpte jeg disse gardinstenger på jysk, ca 100 kr til sammen eller noe der. Tok av proppene i endene: https://jysk.no/gardiner/gardinstenger/gardinstenger/gardinstang-batalden-80-145cm-svart?gclsrc=aw.ds&&gclid=CjwKCAiAnIT9BRAmEiwANaoE1TpD8kyKqGlg1XYy1LxjDFRta_0oBkZIDMySR9IOC4uQ8vHiqMUcFxoCLRUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Deretter kjøpte jeg 100% lystette gardiner på tilbud hos princess. Måtte ha 2 stk = 500 kr (halv pris fra 1000 kr).

Så målte jeg grundig, og ba om at de sydde dem til eksakte mål, i tillegg til at jeg ville ha en kanal i toppen. Så stakk jeg de gardinstengene igjennom så de hang på krokene. Genialt! Det var på døra og vinduet. = 300 kr for omsøm. Dette så bra ut og stenger lyset bra ute. Jeg var dum og festet krokene for langt mot glasset, så jeg bestilte gardinene mindre brede enn de burde være.. så det er litt lys som skinner gjennom.

Men så! Det er en ekstra karm 5 cm lenger inn i rommet (og ut utendørs). Bestilte to nye gardiner på samme måte, men denne gangen fikk jeg dem til å sy dem sammen, så de ble én hel gardin, igjen med kanal i toppen. Så kjøpte jeg flere kroker og festet langs hele i toppen på karmen. Dette ble fullstendig lystett! Problemet nå er at krokene faller av og ikke tåler vekten, så jeg er usikker på hvilket system jeg skal bruke videre ^^

Men da har du noen idéer i hvert fall ^^ Bare man er kreativ så kan man få til mye.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...