Gå til innhold

Brukere i harnisk over DNBs nye mobilbank-app


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Det er ikke bare DnB som stikker kjepper i hjulene for kundene men også Sbanken. De har en beta-versjon av mobilbanken som overhodet ikke virker men i tillegg fjerner de Min Økonomi i nettbanken uten noe alternativ.

 

Akkurat som DnB lover de at det skal komme noe nytt og bedre som viser seg å være dårligere eller uteblir helt. Jeg er sikker på at alle funksjonene og lovnadene om appen til DnB ikke kommer til å se dagens lys.

 

 

Hva er det som ikke fungerer for deg i SBanken appen da? Hvis du ikke vil ha beta apper, så kanskje like greit å ikke huke på valget for å delta i beta-programmet?

 

Forøvrig er jeg enig i at "Min økonomi" er et savn. De argumenterte vel for at ingen brukte det, som jeg ikke skal utelukke at stemmer. Men synd for oss som brukte den..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg har dnb appen på både iphone og android. Det oppleves som likt i bruk på begge plattformer. Jeg logger inn første gang med bankid på mobil og etterpå kan jeg bruke fingeravtrykk. Tar kort tid og ser oversikt på saldo innen rimelig tid.

 

Jeg forstår at folk hater forandringer, men gi det en sjanse. Jeg tror dnb er inne på noe.

det er det som er problemet "LOGGE INN MED BANKID!!!!!". Jeg går ikke rundt med den på meg, før så kunne vi sjekke dette uten noe innlogging.

 

Du tror dnb inne på noe her..... som hva da lage noe dårligere ja der har de lang erfaring.

Har ikke appen (bruker Nordea til hovedbank selv og bruker knapt kontoen jeg har hos DNB), men støtter den ikke BankID på mobil eller enkel innlogging? Begge støttes av min bank, og sistnevnte er enkelt og greit personnummer og selvvalgt PIN, og gir tilgang til enkle tjenester, som å vise saldo.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hva er det som ikke fungerer for deg i SBanken appen da? Hvis du ikke vil ha beta apper, så kanskje like greit å ikke huke på valget for å delta i beta-programmet?

 

Forøvrig er jeg enig i at "Min økonomi" er et savn. De argumenterte vel for at ingen brukte det, som jeg ikke skal utelukke at stemmer. Men synd for oss som brukte den..

Jeg slo på beta fordi kundeservice anbefalte det og skrytet var uhemmet. Det er en liten månedlig oversikt der som ligner på Min Økonomi men den virket ikke. Resten av beta-versjonen var også uoversiktlig med store feil og mangler. Jeg slo den av igjen.

 

Sbanken har sagt at det skal lanseres nye tjenester på rekke og rad i nettbanken men det har ikke skjedd og de såkalte nye tjenestene som måtte ha dukket opp er helt ubrukelige/unyttige for meg.

 

Når det er sagt synes jeg nettbanken og appen til Sbanken er bra, mye bedre enn DnB sin. Nå har jeg enda ikke fått den nye appen til DnB så kan ikke uttale meg om den. Forøvrig så har DnB en dårligere versjon av Min Økonomi men det er bedre enn Sbanken som ikke vil tilby denne tjenesten overhodet i fra månedskifte. Så akkurat på dette punktet kan man heie på DnB.

Lenke til kommentar

 

Det er ikke bare DnB som stikker kjepper i hjulene for kundene men også Sbanken. De har en beta-versjon av mobilbanken som overhodet ikke virker men i tillegg fjerner de Min Økonomi i nettbanken uten noe alternativ.

 

Akkurat som DnB lover de at det skal komme noe nytt og bedre som viser seg å være dårligere eller uteblir helt. Jeg er sikker på at alle funksjonene og lovnadene om appen til DnB ikke kommer til å se dagens lys.

 

 

Hva er det som ikke fungerer for deg i SBanken appen da? Hvis du ikke vil ha beta apper, så kanskje like greit å ikke huke på valget for å delta i beta-programmet?

 

Forøvrig er jeg enig i at "Min økonomi" er et savn. De argumenterte vel for at ingen brukte det, som jeg ikke skal utelukke at stemmer. Men synd for oss som brukte den..

Jeg savner også Min Økonomi -- det var fint å se oppsummert hvor mye jeg hadde brukt på mat, forsikringer, gebyrer, strøm, bensin, bilvedlikehold, tekniske duppeditter, etc etc i løpet av hvert år. Nå er dette plutselig ukjente beløp som jeg aldri vil gidde å holde manuelt regnskap med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg savner også Min Økonomi -- det var fint å se oppsummert hvor mye jeg hadde brukt på mat, forsikringer, gebyrer, strøm, bensin, bilvedlikehold, tekniske duppeditter, etc etc i løpet av hvert år. Nå er dette plutselig ukjente beløp som jeg aldri vil gidde å holde manuelt regnskap med.

Du kan bytte til DnB - der har de en enklere utgave hvor man ikke har mulighet til å legge til egne/manuelle transaksjoner, men den er bedre enn ingenting.

 

Forøvrig er det ventet 3. parts apper som Spiir, men også disse er mangefulle og har dårlige løsninger.

Lenke til kommentar

 

 


DnB godtar ikke Bankid fra Danske Bank. Så jeg måtte pent hjem og hente kodebrikken. Greit nok. Etterpå kan jeg logge på med fingeravtrykk. Noe som erfaringsmessig funker etter noen forsøk. Sony har fingeravtrykksleseren på av-knappen. Genial løsning. Not. Inne i den nye mobilbanken er det bedre oversikt og greit nok. Jeg betaler en regning. Ny funksjonalitet. Veldig bra. Da er fingeravtrykk ikke lenger bra nok. Så jeg må hente kodebrikken. Ikke så bra.

 

Egentlig rart at bankene ikke godtar hverandres bankid

 

Skal ikke ha noe å si ettersom bankID er uavhengig av bankene. Er eget «firma» om jeg kan kalle det det mener jeg. Kan hende det ligger noe bak eierskap, men så vidt jeg veit så er de uavhengige. Ta også gjør litt research. Kanskje du er knytta til noe og kanskje du kan fikse det

Endret av Uderzo
Flettet to innlegg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg slo på beta fordi kundeservice anbefalte det og skrytet var uhemmet. Det er en liten månedlig oversikt der som ligner på Min Økonomi men den virket ikke. Resten av beta-versjonen var også uoversiktlig med store feil og mangler. Jeg slo den av igjen.

 

Sbanken har sagt at det skal lanseres nye tjenester på rekke og rad i nettbanken men det har ikke skjedd og de såkalte nye tjenestene som måtte ha dukket opp er helt ubrukelige/unyttige for meg.

 

Når det er sagt synes jeg nettbanken og appen til Sbanken er bra, mye bedre enn DnB sin. Nå har jeg enda ikke fått den nye appen til DnB så kan ikke uttale meg om den. Forøvrig så har DnB en dårligere versjon av Min Økonomi men det er bedre enn Sbanken som ikke vil tilby denne tjenesten overhodet i fra månedskifte. Så akkurat på dette punktet kan man heie på DnB.

 

 

"Min økonomi" i SBanken fungerte heller ikke skikkelig bra før etter minst ett år, når man hadde fått litt statistikk og historikk, for ikke snakke om mye arbeid med kategorisering, så tror ikke jeg orker å begynne på det en gang til ;)

 

Ellers så har jeg blitt for vandt til å bruke Apple Pay til at jeg vurderer å bytte til noe annet enn SBanken..

Lenke til kommentar

Skal ikke ha noe å si ettersom bankID er uavhengig av bankene. Er eget «firma» om jeg kan kalle det det mener jeg. Kan hende det ligger noe bak eierskap, men så vidt jeg veit så er de uavhengige. Ta også gjør litt research. Kanskje du er knytta til noe og kanskje du kan fikse det?

 

BankID og Vipps er samme selskap. Men det er hver enkelt bank som utsteder BankID. Jeg trodde alle norske banker godtok hverandres BankID, men jeg har ikke fulgt nøye med på dette så jeg skal ikke påstå noe.

Lenke til kommentar

App’en er skikkelig flott, men jeg venter veldig på den saldo-widget’en. Det er så tungvint nå. Kul idé å ha saldoen som en widget. Kjempelurt! Jeg gleder meg til å teste den. Jeg håper den viser oppdatert saldo med en gang etter at penger har blitt brukt, og at det ikke tar tid, eller at man må relaunche ett eller annet, sånn som med forrige versjon av DNB app’en. Da måtte man jo forcequit’e app’en og åpne den på nytt for å se riktig saldo etter man hadde brukt penger. Hvis det fungerer ordentlig denne gangen så blir det gøy. Og app’en har blitt kjempebra. Gleder meg til resten av funksjonene kommer.

Lenke til kommentar

Jeg har dnb appen på både iphone og android. Det oppleves som likt i bruk på begge plattformer. Jeg logger inn første gang med bankid på mobil og etterpå kan jeg bruke fingeravtrykk. Tar kort tid og ser oversikt på saldo innen rimelig tid.

 

Jeg forstår at folk hater forandringer, men gi det en sjanse. Jeg tror dnb er inne på noe.

 

Syntes det begynner å bli bra jeg, endelig får man se MasterCard saldo rett i appen også :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Appen funker bra den. Fortsatt mangler en haug av tjenester, men basistjenestene er jo der og virker bra. En av de tingene som irriterer meg mest er at snarveien til å betale en regning (sveip til venstre på kontoen og trykk betal) ikke gir mulighet for å velge forfallsdato...utrolig nok, selv om den gjør akkurat det samme som om man går "den lange veien". Antageligvis bare slurv, men så vanskelig kan det da umulig være.

 

Savner også en mulighet for tilbakemelding i selve appen, men DNB har jo alltid vært høye på seg selv og bryr seg lite om brukerne. Så akkurat der er intet nytt. Og selvsagt den sedvanlige selvskryten i sosiale medier.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...