Gå til innhold

Forventer å ha Radeon VII-kort til å møte etterspørselen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

#flopp

Gi ut første 7nm kortet, også skal det PRØVE å konkurrere med dagens 12nm konkurrent til ca samme pris, uten dlss eller RT? Har riktignok slått av RT på mitt oppsett da det er ubrukelig enda, men kjekt å ha mulighet til de klarer å optimalisere det skikkelig da.

 

Med tanke på at det finnes langt flere attraktive freesync-skjermer enn G-sync skjermer så syns jeg det i alle fall er fint å ha alternativet med å kjøpe AMD. Softwaren til AMD (Adrenalin) er også utrolig bra, spesielt med siste version (19) som har fått flere gode features.

 

Nvidia-skatten som man betaler for G-sync skjermer er ikke en praksis jeg vil støtte.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

#flopp

Gi ut første 7nm kortet, også skal det PRØVE å konkurrere med dagens 12nm konkurrent til ca samme pris, uten dlss eller RT? Har riktignok slått av RT på mitt oppsett da det er ubrukelig enda, men kjekt å ha mulighet til de klarer å optimalisere det skikkelig da.

 

Med tanke på at det finnes langt flere attraktive freesync-skjermer enn G-sync skjermer så syns jeg det i alle fall er fint å ha alternativet med å kjøpe AMD. Softwaren til AMD (Adrenalin) er også utrolig bra, spesielt med siste version (19) som har fått flere gode features.

 

Nvidia-skatten som man betaler for G-sync skjermer er ikke en praksis jeg vil støtte.

Vil nok med litt tid endre seg med nye gsync Compatible får bredere utvalg blandt kommende freesync monitorer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med tanke på at det finnes langt flere attraktive freesync-skjermer enn G-sync skjermer så syns jeg det i alle fall er fint å ha alternativet med å kjøpe AMD.

Etter siste oppdatering så funker alle "freesync-skjermer" (les: Adaptive Sync) skjermer også på Nvidia sine kort, såfremt de har DisplayPort.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Med tanke på at det finnes langt flere attraktive freesync-skjermer enn G-sync skjermer så syns jeg det i alle fall er fint å ha alternativet med å kjøpe AMD.

Etter siste oppdatering så funker alle "freesync-skjermer" (les: Adaptive Sync) skjermer også på Nvidia sine kort, såfremt de har DisplayPort.

Sannhet med modifikasjoner. Min LG skjerm til 6 lapper var ikke noe glad i det. Neste gang vil jeg vurdere AMD kort først.

Lenke til kommentar

Det hadde vært kjekkere for kundene om produsentene kunne hatt felles standard,
men det er jo god business å lage sin egen proprietære teknologi. Nå vet jeg ikke mye om skjermer, men om det kunne vært rom for å implementere denne teknologien på en slik måte at G-Sync ikke hadde vært "best", så hadde jo det vært fint. Jeg forstår ikke helt hvorfor det skal eksistere:
Adaptive Sync begrensninger som 48 til 75hz på FreesYnc "1",
eller
mangelen på Lav Frame Rate - kompensering på mange skjermer, noe som fins på samtlige G-Sync skjermer,
eller hvor er ULMB for AMD ?

 

tidlig 2015 hos AMD HQ:

-"oj, Nvidia kommer med noe proprietær teknologi som sikkert vil selge masse skjermkort"

"La oss raske sammen noe konkurrerende tjafs og få det ut fortere enn svint, ikke vær så nøye"

 

Så er det jo også meget skuffende at denne velsignede "støtten" fra

KJÆÆRE Nvidia kommer ETTER at noen har HACKET driten.

Endret av Karamell
Lenke til kommentar

 

Etter siste oppdatering så funker alle "freesync-skjermer" (les: Adaptive Sync) skjermer også på Nvidia sine kort, såfremt de har DisplayPort.

 

Kun skjermer Nvidia har personlig godkjent får støtte.

Nei dette er feil, alle med freesync skjerm og et 10x kory og oppover kan benytte seg av freesync, forskjellen er at man må manuelt aktivere støtten i driveren om man har en skjerm som ikke er godkjent av nvidia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Etter siste oppdatering så funker alle "freesync-skjermer" (les: Adaptive Sync) skjermer også på Nvidia sine kort, såfremt de har DisplayPort.

 

Kun skjermer Nvidia har personlig godkjent får støtte.

Nei dette er feil, alle med freesync skjerm og et 10x kory og oppover kan benytte seg av freesync, forskjellen er at man må manuelt aktivere støtten i driveren om man har en skjerm som ikke er godkjent av nvidia.

Yup. Har ein 240hz AOC-skjerm utan G-Sync-sertifisering, og den fungerer heilt fint med FreeSync på 1080Ti-kortet mitt no.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

#flopp

Gi ut første 7nm kortet, også skal det PRØVE å konkurrere med dagens 12nm konkurrent til ca samme pris, uten dlss eller RT? Har riktignok slått av RT på mitt oppsett da det er ubrukelig enda, men kjekt å ha mulighet til de klarer å optimalisere det skikkelig da.

 

Med tanke på at det finnes langt flere attraktive freesync-skjermer enn G-sync skjermer så syns jeg det i alle fall er fint å ha alternativet med å kjøpe AMD. Softwaren til AMD (Adrenalin) er også utrolig bra, spesielt med siste version (19) som har fått flere gode features.

 

Nvidia-skatten som man betaler for G-sync skjermer er ikke en praksis jeg vil støtte.

FreeSync < Bedre ytelse

Lenke til kommentar

Det hadde vært kjekkere for kundene om produsentene kunne hatt felles standard,

men det er jo god business å lage sin egen proprietære teknologi. Nå vet jeg ikke mye om skjermer, men om det kunne vært rom for å implementere denne teknologien på en slik måte at G-Sync ikke hadde vært "best", så hadde jo det vært fint. Jeg forstår ikke helt hvorfor det skal eksistere:

Adaptive Sync begrensninger som 48 til 75hz på FreesYnc "1",

eller

mangelen på Lav Frame Rate - kompensering på mange skjermer, noe som fins på samtlige G-Sync skjermer,

eller hvor er ULMB for AMD ?

 

tidlig 2015 hos AMD HQ:

-"oj, Nvidia kommer med noe proprietær teknologi som sikkert vil selge masse skjermkort"

"La oss raske sammen noe konkurrerende tjafs og få det ut fortere enn svint, ikke vær så nøye"

 

Så er det jo også meget skuffende at denne velsignede "støtten" fra

KJÆÆRE Nvidia kommer ETTER at noen har HACKET driten.

 

Har noen hacket dette? Det har jo vært støttet fra Nvidia lenge nå. På laptoper.

Lenke til kommentar

Er ikke riktig at Radeon VII ikke vil ha strålesporing.

AMD har sagt til investorene at strålesporing kommer med en driveroppdatering senere.

Radeon VII kommer ikke til å støtte real-time raytracing i spill. De har heller ikke sagt til investorer at dette kommer.

 

Det AMD har sagt er at de har hardware under utvikling som kommer til å støtte dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Er ikke riktig at Radeon VII ikke vil ha strålesporing.

AMD har sagt til investorene at strålesporing kommer med en driveroppdatering senere.

Radeon VII kommer ikke til å støtte real-time raytracing i spill. De har heller ikke sagt til investorer at dette kommer.

 

Det AMD har sagt er at de har hardware under utvikling som kommer til å støtte dette.

Blir vel en form for strålesporing via DX12.

Lenke til kommentar

Blir vel en form for strålesporing via DX12.

Microsoft har allede laget en utvidelse av DX12 for ray tracing.

 

DirectX Raytracing (DXR)

https://en.wikipedia.org/wiki/DirectX_Raytracing

 

AMD kunne fint støttet dette i software, via compute Shaders, men ytelsen hadde vært helt elendig, derfor har de valgt å ikke støtte det.

 

PS! Real-time ray tracing (via Microsoft DXR og Vulkan) må ikke forveksles med off-line ray tracing som allerede har vært støttet en god stund både i AMD ProRender (via Radeon-Rays) og Nvidia OptiX.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...