Gå til innhold

Bethesda saksøkte Westworld-spill – nå legges spillet dødt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg tenkte siden bioware jobbet med star wars the old rebubplic back in the days og deretter laget mass effect så tenkte jeg at denne saken med bethesda ligner litt på saken med star wars og bioware, fordi mass effect var et resultat av erfaringer bioware fikk da de jbbet med star wars mener jeg. Bethesda har også tidligere saksøkt john carmac pga fps technologien han besitter I hode sitt og svenske indie utviklere fordi de hadde navnet scrolls I spillet sitt, dette er nevneverdig fordi jeg mener Bethesda er en hinder for kreativitet og fri tenkining

Endret av konspirasjonsteorist
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg tenkte siden bioware jobbet med star wars the old rebubplic back in the days og deretter laget mass effect så tenkte jeg at denne saken med bethesda ligner litt på saken med star wars og bioware, fordi mass effect var et resultat av erfaringer bioware fikk da de jbbet med star wars mener jeg. Bethesda har også tidligere saksøkt john carmac pga fps technologien han besitter I hode sitt og svenske indie utviklere fordi de hadde navnet scrolls I spillet sitt, dette er nevneverdig fordi jeg mener Bethesda er en hinder for kreativitet og fri tenkining

 

Navnet ditt er jo dekkende i det minste. Bethesda saksøkte utvikleren bak dette spillet fordi Bethesda sin egen kode ble brukt for å lage spillet, uten godkjenning fra Bethesda. Det må da være helt innafor. Når det gjelder den Carmack greia handlet vel det også strengt tatt om at han brukte arbeidstiden sin som ansatt hos id Software på å utvikle VR teknologi, med bruk av hardware som tilhørte Bethesda.

Lenke til kommentar

jeg tenkte siden bioware jobbet med star wars the old rebubplic back in the days og deretter laget mass effect så tenkte jeg at denne saken med bethesda ligner litt på saken med star wars og bioware, fordi mass effect var et resultat av erfaringer bioware fikk da de jbbet med star wars mener jeg. Bethesda har også tidligere saksøkt john carmac pga fps technologien han besitter I hode sitt og svenske indie utviklere fordi de hadde navnet scrolls I spillet sitt, dette er nevneverdig fordi jeg mener Bethesda er en hinder for kreativitet og fri tenkining

 

I dette tilfellet saksøker jo Bethesda fordi deler av koden i Westworld er en direkte kopi av koden til Fallout Shelters. Det er ikke snakk om at spillene likner hverandre, men at kode som de har rettigheter på har blitt brukt i et annet spill.

 

Når de saksøkte Mojang over "Scrolls" var dette et tåpelig søksmål de ikke vant fram med.

 

Carmack var mer komplisert fordi han jobbet med en kontrakt som sier at alle id\eene han har mens han jobber for dem tilhører selskapet, ikke ham. Dersom det kan bevises at han har utviklet teknologi mens han var ansatt for dem og så solgt den videre uten samtykke så er det brudd på kontrakten hans.

Lenke til kommentar

leste en arktikell hos wikipedia angående carmac saken for å holde meg oppdastert, ser ut som carmac kom ut som vinneren av den saksøkingen, i 2017 gjorde carmac motsaksøkning og fikk 22 mill dollar av bethesda wow, rettferdigheten eier

 

"On August 7, 2013, Carmack joined Oculus VR as their CTO. On November 22, 2013, he resigned from id Software to work full-time at Oculus VR.[1][9]Carmack's reason for leaving was because id's parent company ZeniMax Media didn't want to support Oculus Rift.[10] Carmack's role at both companies later became central to a ZeniMax lawsuit against Oculus parent company Facebook, claiming that Oculus stole ZeniMax's virtual reality intellectual property.[11] The trial jury absolved Carmack of liability, though Oculus and other corporate officers were held liable for trademark, copyright, and contract violations.[12] In February 2017 Carmack sued ZeniMax, claiming the company had refused to pay him the remaining $22.5 million owed him from their purchase of id Software.[13] By October 2018, Carmack stated that he and ZeniMax reached an agreement and that "Zenimax has fully satisfied their obligations to me", ending the suit."

 

wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/John_Carmack

Endret av konspirasjonsteorist
Lenke til kommentar

leste en arktikell hos wikipedia angående carmac saken for å holde meg oppdastert, ser ut som carmac kom ut som vinneren av den saksøkingen, i 2017 gjorde carmac motsaksøkning og fikk 22 mill dollar av bethesda wow, rettferdigheten eier

 

"On August 7, 2013, Carmack joined Oculus VR as their CTO. On November 22, 2013, he resigned from id Software to work full-time at Oculus VR.[1][9]Carmack's reason for leaving was because id's parent company ZeniMax Media didn't want to support Oculus Rift.[10] Carmack's role at both companies later became central to a ZeniMax lawsuit against Oculus parent company Facebook, claiming that Oculus stole ZeniMax's virtual reality intellectual property.[11] The trial jury absolved Carmack of liability, though Oculus and other corporate officers were held liable for trademark, copyright, and contract violations.[12] In February 2017 Carmack sued ZeniMax, claiming the company had refused to pay him the remaining $22.5 million owed him from their purchase of id Software.[13] By October 2018, Carmack stated that he and ZeniMax reached an agreement and that "Zenimax has fully satisfied their obligations to me", ending the suit."

 

wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/John_Carmack

Du fremhever en liten bit av et setning som videre sier at Oculus og Facebook måtte punge ut på grunn av kontraktsbrudd som involverte nettopp Carmack. Det han fikk penger for var jo en helt annen sak, som ikke på noen måte omhandlet kontraktsbruddet med id og Zenimax. Legg videre merke til at han ikke direkte sier at han fikk 22 millioner. For det første fordi han ikke har lov til det, men også mest sannsynlig fordi han ikke fikk det.

Lenke til kommentar

nå synes jeg kvaliteten på denne diskusjonen begynner å bli lav og jeg forstår fortsatt ikke hva du vil fram til, ellers så er målet mitt er at man fighter for rettferdighet,  "Zenimax has fully satisfied their obligations to me", ending the suit." carmack fikk ordna dette opp med zenimax uten videre rettsak og mr carmack er fornøyd, jeg er forbøyd fordi jeg visste ikke om dette før nå, angående facebook de kunne ha betalt mer I bøter for min del fordi jeg bryr meg ikke om fb eller hva andre selskaper driver med, men når en person som carmack eller hvem som helst blir behandlet urettferdig da reagerer blodet mitt av en eller annen grunn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...