Jump to content
Eriksendrul

Noen anbefalninger for serier som handler om Politi, Brann eller ambulanse?

Recommended Posts

Ser etter flere programmer som handler om Politiet, Ambulanse eller brannvesenet.

Jeg har sett 113 på NRK, Nattpatruljen, har sett noen flere programmer også men husker de ikke ved navn.

Takk for alle tips, fortell gjerne hvor de er og finne også.

Den beste serien som kombinerer alt det i en dramaserie er etter min mening er Den Trejde Vakten/Third Watch. 

Annonse

Oslo brenner på TV2 er å anbefale, i tillegg har du Brannstasjonen fra TV Norge og/eller TV3.

Hundepatruljen på viasat skal også nemnast.

I haust sendte også TV2 serien Blålys som følger politiet på alle typer oppdrag i Vest politidistrikt.

Den svenske Alarm 112 på liv og død følger alle tre etatar i Sverige.

Beveger du deg litt utanfor blålysetatane så har du Sykehuset på viasat, samt Fødestuen.

I tillegg har du Vekterne på viasat og Oslo S fra Max som følger vektere, i tillegg til svenske Tunnelbanan som følger svenske vektere.

Du har også TV-serien Turnuslegene som gikk på TV norge.

Enkelte episoder av Nattarbeiderne må også nemnast.

I tillegg har vi dramaserier av varierande kvalitet, men dei listar eg ikkje opp.

"The Horn"  er på Netflix, handler om folk som redder folk i fjellet, med helikopter, litt sånn som vi gjør med Sea King i Norge

Ikke mye blålys, men det er lege + redningsfolk, og syntes serien var såpass kul at jeg så alt på en "kveld"

Edited by Dubious