Gå til innhold

Martine Halvorsen og mobbing.


nor50

Anbefalte innlegg

Denne bloggspammeren stikker hodet frem overalt for å få sympati for alt hatet hun får. Jaggu ikke rart hun får hat, når hun bruker venner og familie til å spre møkka si på alle sider og grupper på Facebook og nett! Som man reder, ligger man! Ikke noe sympati å få fra min side!

 

https://www.nrk.no/kultur/blogger-martine-halvorsen-om-netthetsen_-_-jeg-har-statt-hjemme-og-hylgratt-1.14380967

Endret av nor50
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ågud, spar meg for disse bloggerne og den uendelige sutringa deres. De skal jo ha så sterke meninger om alt, men så fort det kommer litt kritikk så hyler de ut om mobbing og troll. Og jada, mange av kommentarene er jo ganske slemme også, men da må jeg bare si velkommen til internett. Her har det vært fullt av slemminger som har slengt dritt siden før mange av disse influenserne (grøsser bare ved å skrive dette forferdelige ordet) ble født og det må man bare regne med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke kommentarer som 

 

 

«Det er ikke rart at bestemoren din døde, hun orket jo ikke å ha noe mer med deg å gjøre.»

«Jeg skal voldta deg jeg, om, og om igjen.»

«Du er så feit, og kroppen din er så ekkel, at det er rart at du får lov til å kjøpe klær.»

 

hører hjemme på nett, hvorfor skal dette være ok på nett bare fordi det har vært slik lenge? Ytterst få hadde sagt dette til noen i person. 

Endret av Sampson
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hvem hun er?
 

En bleikfeit jentunge i 20 årene som sutrer om alt, og hele verden snurrer rundt henne. Og liker veldig dårlig å få motargumenter. Hun ble promotert en del på nettavisen, og jeg klikket meg uforvarende inn på hennes innlegg pga clickbait. Hun har gjentatte ganger lagt ut en oversatt versjon av "lær menn til å ikke voldta" med rundt 10 punkter som skal forklare menn at det er galt å voldta. Jeg forsøkte to ganger å legge inn en kommentar, men det kom ikke gjennom hennes sensur. Det var ingenting om henne i kommentarene, eller stygge ord. Utelukkende motargumenter. 

 

Og det er faktisk helt greit. Veldig irriterende at jeg kastet bort tiden på skrive innlegget slik at bare hun leste det. Men, jeg er nok ikke alene. Og folk skjønner jo at hun leser kommentarene. Man trenger ikke være Einstein for å skjønne at visse folk da kommer til å utnytte dette ved å sende stygge meldinger anonymt via kommentarfeltet, og det helt uten risiko for at dette publiseres i kommentarfeltet. Og dess mer hun sensurerer kommentarfeltet, dess styggere vil selvsagt meldingene bli. 

 

Og dette passer henne selvsagt utmerket. Hun kan dermed med rette sutre om alle de stygge kommentarene hun får. Og vipps har hun nasjonal pressedekning.... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvem i helvete er disse menneskene, og hvorfor skal vi bry oss om hvor de reiser, hva de spiser, eller hvem de treffer?

Det er vel fremdeles frivillig å brette seg ut på nett for å få oppmerksomhet, å ønsker man ikke negative tilbakemeldinger, mobbing, seksuell trakassering og det som verre er, så er det så enkelt som at man tar seg selv av nett, får seg en jobb og gjør noe fornuftig med livet i stedet.

 

At mennesker som er totalt blottet for et hvert talent, skal kunne leve av å ta bilder av seg selv, å klage på hvor ille de har det fordi de selv har eksponert seg, må være et faresignal for at hele samfunnet går til helvete i en handlevogn.

Endret av 0laf
  • Liker 3
Lenke til kommentar

vi har jo Sindy Starlet for eksempel.

 

tror faktisk jeg møtte henne en gang i virkeligheten. det var dagen etter at jeg hadde truffet på Emil Weber Meek på flyet fra Trondheim. 

 

 

Det kanskje mest urovekkende med det innlegget, er at du kjenner igjen disse menneskene når du treffer på dem !

Endret av 0laf
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det kanskje mest urovekkende med det innlegget, er at du kjenner igjen disse menneskene når du treffer på dem !

hahaha!

 

Emil Weber Meek kjenner jeg igjen fordi jeg har truffet på hans eks-kjæreste, som var en grei person etter det jeg husker. ble lege og greier.

 

Sindy husker jeg ettersom jeg traff henne på Lillestrøm togstasjon og det var en høy blondine med store silikonbryster. senere da jeg så et intervjue med henne i Dagbladet, så tenkte jeg at det kanskje var henne. sånn i etterkant (møtte henne våren 2017). 

 

men mest stolt av å ha møtt Weber Meek. skulle ha utfordret han til en slåsskamp eller noe sånt, men han er sikkert for snill til å delta på noe sånt :D

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Ja, jeg er en stor tilhenger av psykisk helse over alt, mobbing er like ille som fysisk vold. Men, når man velger å gjøre businessen sin på å være provoserende og bare tulle rundt, da må man ikke regne med noe annet. Derfor er det vanskelig å ha sympati.

 

Bloggere og slikt tull er det best å behandle som en hjulbrann, å helle vann på gjør det bare verre, beste er å bare overse og la det brenne ut.

 

Jeg mener det er bedre om slike folk bare fikk uføretrygd, sånn at vanlige folk kan gjøre jobben sin og komme med innsiktsfulle artikler og meninger i media uten å bli forstyrret og tilkludret av folk som bare skal ha oppmerksomhet for penger!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg sliter med å forstå hvorfor folk synes at mobbing og trakassering er helt ok når det foregår på nett mot en "kjendis". Det er da ingen som tvinger deg til å lese de bloggene. Jeg klarer ihvertfall fint å gjøre det og vet knapt hvem disse bloggerne er. Språbruken blir mer og mer ekstrem, og den typen holdninger lekker også ut utenfor nettet og utenom "kjendisbloggene". Jeg har tidligere jobbet med barn og unge og ser hvordan de mobber andre på nett, uten å forstå hva de egentlig gjør da det er blitt så "vanlig". 

 

Jeg er kanskje gammeldags, men flere burde lære seg god gammeldags folkeskikk også på nett. Det er bra for den som skal lese meldingene og samtidig får folk mer respekt for den som skriver. Med litt mer normal folkeskikk ville man også feks unngå at avisene stenger kommentarfeltene.

 

Disse folkene ødelegger for seg selv og andre og det burde ikke være greit uansett hvor vanlig man måtte mene at dette er.

Endret av Reg2000
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sliter med å forstå hvorfor folk synes at mobbing og trakassering er helt ok når det foregår på nett mot en "kjendis". Det er da ingen som tvinger deg til å lese de bloggene. Jeg klarer ihvertfall fint å gjøre det og vet knapt hvem disse bloggerne er. Språbruken blir mer og mer ekstrem, og den typen holdninger lekker også ut utenfor nettet og utenom "kjendisbloggene". Jeg har tidligere jobbet med barn og unge og ser hvordan de mobber andre på nett, uten å forstå hva de egentlig gjør da det er blitt så "vanlig". 

 

Jeg er kanskje gammeldags, men flere burde lære seg god gammeldags folkeskikk også på nett. Det er bra for den som skal lese meldingene og samtidig får folk mer respekt for den som skriver. Med litt mer normal folkeskikk ville man også feks unngå at avisene stenger kommentarfeltene.

 

Disse folkene ødelegger for seg selv og andre og det burde ikke være greit uansett hvor vanlig man måtte mene at dette er.

 

Man er ikke tvunget til å lese det/henne, men, hun, familie og venner sprer dette over hele nettet, så ikke godt å unngå det.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å forstå hvorfor folk synes at mobbing og trakassering er helt ok når det foregår på nett mot en "kjendis". Det er da ingen som tvinger deg til å lese de bloggene. Jeg klarer ihvertfall fint å gjøre det og vet knapt hvem disse bloggerne er. Språbruken blir mer og mer ekstrem, og den typen holdninger lekker også ut utenfor nettet og utenom "kjendisbloggene". Jeg har tidligere jobbet med barn og unge og ser hvordan de mobber andre på nett, uten å forstå hva de egentlig gjør da det er blitt så "vanlig". 

 

Jeg er kanskje gammeldags, men flere burde lære seg god gammeldags folkeskikk også på nett. Det er bra for den som skal lese meldingene og samtidig får folk mer respekt for den som skriver. Med litt mer normal folkeskikk ville man også feks unngå at avisene stenger kommentarfeltene.

 

Disse folkene ødelegger for seg selv og andre og det burde ikke være greit uansett hvor vanlig man måtte mene at dette er.

 

Er ikke riktig å mobbe uansett. Ett poeng jeg har da, er at -alle- typer nyhetsmedier faktisk poster bilder og saker av disse intetsigende bloggerne. Og jeg klarer fint å scrolle forbi, men jeg setter lite pris på at min (og alle andres) intellektuelle ressurs blir holdt for narr, og min og andres tid kastes bort, med disse pengejegerne. Hvis jeg vil ha sladder, leser jeg Se og Hør. I profesjonelle nyhetsmedier, særlig NRK som jeg er tvunget til å betale for for å ha en tv som virker, så har jeg lov til å reagere når man igjen gir slike pengejegere oppmerksomhet bare for å provosere.

 

Jeg gjør alt jeg kan for å være saklig, men det er mange som ser selv dét som mobbing. Så det er ikke lett å være "politisk korrekt" i dag.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Jeg sliter med å forstå hvorfor folk synes at mobbing og trakassering er helt ok når det foregår på nett mot en "kjendis". 

 

 

Det er ingen som har sagt mobbing og trakassering er okey, men når man er en offentlig person, slik disse bloggerne er, å bretter hele sitt liv ut på nettet, så må man også i stor grad tåle langt mer.

 

Jeg sier ikke at man skal tåle drapstrusler og ufine bilder av en snopp her og der, men ønsker man ikke andres meninger om egen oppførsel, utseende, hva man står for og skriver osv. så bør man kanskje finne seg noe annet å gjøre, å skrive om livet sitt i en privat dagbok i stedet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen som har sagt mobbing og trakassering er okey, men når man er en offentlig person, slik disse bloggerne er, å bretter hele sitt liv ut på nettet, så må man også i stor grad tåle langt mer.

 

Jeg sier ikke at man skal tåle drapstrusler og ufine bilder av en snopp her og der, men ønsker man ikke andres meninger om egen oppførsel, utseende, hva man står for og skriver osv. så bør man kanskje finne seg noe annet å gjøre, å skrive om livet sitt i en privat dagbok i stedet?

 

Nei du skal ikke finne deg i at folk kommer med den typen kommentarer som det her er snakk om uansett hvor mye de velger å blogge om livet sitt. Folk kan finne seg i å lære seg litt gammeldags folkeskikk og slutte å oppføre seg som idioter bare fordi de kan skjule seg bak en skjerm.

 

Hvis man misliker rosabloggere kan man bare la vær å lese dem. Det er ikke spesielt vanskelig. Jeg klarer det helt fint og er ikke spesielt unik.

Endret av Reg2000
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei du skal ikke finne deg i at folk kommer med den typen kommentarer som det her er snakk om uansett hvor mye de velger å blogge om livet sitt. Folk kan finne seg i å lære seg litt gammeldags folkeskikk og slutte å oppføre seg som idioter bare fordi de kan skjule seg bak en skjerm.

 

Hvis man misliker rosabloggere kan man bare la vær å lese dem. Det er ikke spesielt vanskelig. Jeg klarer det helt fint og er ikke spesielt unik.

 

Umulig å unngå dette hespetreet her, da det deles linker overalt til hennes blogg!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...