Gå til innhold

RYKTE: Apple Airpower angivelig på vei i produksjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sukk... måtte sef få en slik kommentar i retur.

 

Eneste jeg har til svar er at hvis de går helt over til USB-C så er det ufattelige mengder med Lightning kabler som må byttes ut ... Og sikkert veldig mange flere enn meg som kommer til å irritere seg grønn over hvor dårlig den er til å ta inn og ut.

Du sto laglig til for hugg må jeg si.

Så har du forhåpentligvis USB-kontakt ut fra laderen?

Miljø har aldri hindret Apple i å ture frem akkurat som de har ønsket, fra den ene proprietære standarden til den andre. Kjøp deg gjerne akkurat den magnetiske adapteren du ønsker. Med mindre du kjøper alt nytt hver runde så har du adaptere til knes fra Apple, og de er, om man må repetere, de eneste som har sine standarder.

USB micro, og lightning, har det problemet at man brekker av banene i kretskortet hvis konnektoren ikke er loddet igjennom, ved høyt mekanisk stress. Dette har jeg til gode å se på USB C.

Lenke til kommentar

De har det ikke der heller, pluggene lader med kontakter nederst i etuiet :)

Var jeg ikke klar over; da er det ingen støtte for trådløs lading i AirPower per i dag. Relativt douchebag gjort av Apple egentlig.

 

På ingen måte.

Å lansere nye produkter i dag med noe som helst annet enn USB-C anser jeg som miljøfiendtlig. Mini-USB er ute, men fortsatt har jeg produkter med Mini-USB som burde vært lansert med Mikro-USB.

 

Med mindre du kjøper alt nytt hver runde så har du adaptere til knes fra Apple, og de er, om man må repetere, de eneste som har sine standarder.

Det er vel ikke noe annet enn Lightning som gjenstår. Apple var først ute med å annonsere USB-C på laptoper, og nå gjenstår det vel kun iPhoner (og fjernkontrollen til AppleTV) som ikke bruker åpne standarder? Endret av Nimrad
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Denne dør ut i trinn med at apple taper markedsandel. og nei det burde være en standard, akkuart som apple kan fint droppe lighting tilfordel for USB C

Nei de kan ikke fint droppe Lightning til fordel for USB-C ...

 

Dere som bruker USB-C på andre produkter enn Apple, er dere fornøyd??

 

Har MacBook og iPad Pro med USB-C og må si at jeg hater! denne pluggen.

Den sitter irriterende! fast når den skal ut, og når den skal inn må en nøye sikte og passe på at pluggen står i 90 gr. og ikke er vridd. Lightning og MagSafe var lysår bedre på komfort/betjening enn USB-C. Møkkaplugg! ? Håper aldri iPhone får denne!

 

(Har prøvd med uoriginal USB-C kabel, men er akkurat like elendig)

Mine to siste mobiler har hatt usb-c, og det er helt klart beste usb-pluggen per dags dato. Fungerer begge veier smertefritt, ingen krøll. Om kontakten er trang, er det isåfall en produksjonsfeil, og ikke noe med standarden å gjøre.

Lenke til kommentar

 

Proprietær. Det gjør at man trenger flere kabler enn nødvendig. Burde være ganske innlysende.

Det er ikke innlysende for meg.. og er ganske sikker på du tar feil siden det alltid følger med kabel og lader når man kjøper ny telefon, nettbrett, kamera, bærbar PC +++

Bor du i et univers der alle folk bor alene, kun har en dings som lades med usb-c, kun lader med sin egen personlige lader, aldri ødelegger laderen og aldri har behov for å lade i bil, på jobb, på hytten?

 

Personlig har jeg spart innkjøp av minst 4 ladere på grunn av at alt mitt og andre i husets ustyr bruker USB, som kan brukes om hverandre. Lengter ikke akkurat tilbake til tidlig 2000 tall, der ikke bare hver produsent hadde sin egen lader, men de byttet plugg på hver modell i tillegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bor du i et univers der alle folk bor alene, kun har en dings som lades med usb-c, kun lader med sin egen personlige lader, aldri ødelegger laderen og aldri har behov for å lade i bil, på jobb, på hytten?

 

Personlig har jeg spart innkjøp av minst 4 ladere på grunn av at alt mitt og andre i husets ustyr bruker USB, som kan brukes om hverandre. Lengter ikke akkurat tilbake til tidlig 2000 tall, der ikke bare hver produsent hadde sin egen lader, men de byttet plugg på hver modell i tillegg.

Nei, og de som holder seg til Android har nok samme haugen med kabler og ladere som meg. De fleste hjem trenger neppe å kjøpe nytt ladeutstyr for å ha på hytta eller bil siden man allerede har stort overskudd av dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Denne dør ut i trinn med at apple taper markedsandel. og nei det burde være en standard, akkuart som apple kan fint droppe lighting tilfordel for USB C

Nei de kan ikke fint droppe Lightning til fordel for USB-C ...

 

Dere som bruker USB-C på andre produkter enn Apple, er dere fornøyd??

 

Har MacBook og iPad Pro med USB-C og må si at jeg hater! denne pluggen.

Den sitter irriterende! fast når den skal ut, og når den skal inn må en nøye sikte og passe på at pluggen står i 90 gr. og ikke er vridd. Lightning og MagSafe var lysår bedre på komfort/betjening enn USB-C. Møkkaplugg! ? Håper aldri iPhone får denne!

 

(Har prøvd med uoriginal USB-C kabel, men er akkurat like elendig)

Jeg hater USB-C på Nintendo Switch, fordi kabelen føles så vanvitting løs! Hvorfor eksisterer USB-C i det hele tatt?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hater USB-C på Nintendo Switch, fordi kabelen føles så vanvitting løs! Hvorfor eksisterer USB-C i det hele tatt?!

Hvorfor finnes lighting? Hvorfor finnes HDMI? spør du dumt får du dumt svar tilbake

 

USB C er fantastisk, kan bruke en kabel til alt, strøm,nettverk, skjerm +++ selv har jeg docking via USB C fra der har jeg 2 skjermer, nettverk osv.  Standarder er også viktig for at en skal kunne bytte om på produkter uten og måtte kaste alt man har. Apple har gang på gang dyttet på med sitt juggle og nå tar de vell til fornuften. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hater USB-C på Nintendo Switch, fordi kabelen føles så vanvitting løs! Hvorfor eksisterer USB-C i det hele tatt?!

Jepp, har lest om det samme på Apple forumet. Virker som pluggen sitter irriterende fast når den er ny, for deretter å bli veldig løs etter som tiden går. Elendig patent!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, har lest om det samme på Apple forumet. Virker som pluggen sitter irriterende fast når den er ny, for deretter å bli veldig løs etter som tiden går. Elendig patent!

Da er det enten en brukerfeil, eller en produksjonsfeil.

Dvs, enten er du en elefant, eller så er Apple et esel.

 

Har ladet min s8+ daglig i 2år, og den er fortsatt som ny.

Lenke til kommentar

Hvorfor finnes lighting? Hvorfor finnes HDMI? spør du dumt får du dumt svar tilbake

 

USB C er fantastisk, kan bruke en kabel til alt, strøm,nettverk, skjerm +++ selv har jeg docking via USB C fra der har jeg 2 skjermer, nettverk osv.  Standarder er også viktig for at en skal kunne bytte om på produkter uten og måtte kaste alt man har. Apple har gang på gang dyttet på med sitt juggle og nå tar de vell til fornuften.

 

Er nesten litt morsomt når enkelte "forståsegpåere" prøver å si til andre at Apple ligger etter og ikke vet om USB-C.

 

De var vel blant de aller første som tok det i bruk,(første MacBook med USB-C kom i 2015)

 

https://techcrunch.com/2015/04/09/2015-macbook-review/

 

https://newsroom.intel.com/editorials/usb-type-c-history/#gs.l7MH2f3z

 

samtidig som de høyst sannsynlig var med på å utvikle det.

 

https://9to5mac.com/2015/03/14/apple-invent-usb-type-c/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple fant ikke opp USB-C. Tror du tenker på den fysiske utformingen av miniDP.

 

Det er ikke innlysende for meg.. og er ganske sikker på du tar feil siden det alltid følger med kabel og lader når man kjøper ny telefon, nettbrett, kamera, bærbar PC +++

Det er noen som har laget den kabelen, og laderen, som følger med. Av fysiske materialer. Det er også noen som har fraktet den. Alltid. De slutter ikke å eksistere hvis porten ikke har livets rett. Du får også kjøpt mange produkter uten.

 

Selv om det nå ikke skulle vært slik, ville det fremdeles gått i pluss med færre standarder, siden kabler slites ut.

 

Det er vel ikke noe annet enn Lightning som gjenstår. Apple var først ute med å annonsere USB-C på laptoper, og nå gjenstår det vel kun iPhoner (og fjernkontrollen til AppleTV) som ikke bruker åpne standarder?

Gå like i fengsel.

Pixel Chromebook kom ut i Mars 2015, og MacBook pro 10. April, med én fattig USB-C, og én hodetelefonutgang. Misvisende å kalle noe en bærbar når man ikke kan lade og plugge i utstyr samtidig uten ekstra utstyr.

 

At Apple har sluttet å selge noe, og kunstig foreldet det de har solgt, betyr ikke at eldre utstyr slutter å eksistere…

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Nei, og de som holder seg til Android har nok samme haugen med kabler og ladere som meg. De fleste hjem trenger neppe å kjøpe nytt ladeutstyr for å ha på hytta eller bil siden man allerede har stort overskudd av dette.

Ja. Og om produsentene fortsatt hadde brukt properitære plugger, hadde du hadd et overskudd av ubrukelige kabler som ikke er kompatible med noe annet enn søppeldunken, og du måtte kjøpt nye ladere når du trengte de. Derfor er en universal standard miljøvennlig, og det er akkurat derfor EU startet initiativet. https://en.wikipedia.org/wiki/Common_external_power_supply

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple fant ikke opp USB-C. Tror du tenker på den fysiske utformingen av miniDP.

 

Det er noen som har laget den kabelen, og laderen, som følger med. Av fysiske materialer. Det er også noen som har fraktet den. Alltid. De slutter ikke å eksistere hvis porten ikke har livets rett. Du får også kjøpt mange produkter uten.

 

Selv om det nå ikke skulle vært slik, ville det fremdeles gått i pluss med færre standarder, siden kabler slites ut.

 

 

Gå like i fengsel.

Pixel Chromebook kom ut i Mars 2015, og MacBook pro 10. April, med én fattig USB-C, og én hodetelefonutgang. Misvisende å kalle noe en bærbar når man ikke kan lade og plugge i utstyr samtidig uten ekstra utstyr.

 

At Apple har sluttet å selge noe, og kunstig foreldet det de har solgt, betyr ikke at eldre utstyr slutter å eksistere…

Dette var Macbook, og ikke MacBook Pro. Pro har 2-4 USB-C avhengig av modell. Interessant nok så lansert MS sin Surfacebook ikke lenge etterpå UTEN USB-C. Jaja, Apple tør i alle fall Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Apple fant ikke opp USB-C. Tror du tenker på den fysiske utformingen av miniDP.Det er noen som har laget den kabelen, og laderen, som følger med. Av fysiske materialer. Det er også noen som har fraktet den. Alltid. De slutter ikke å eksistere hvis porten ikke har livets rett. Du får også kjøpt mange produkter uten.Selv om det nå ikke skulle vært slik, ville det fremdeles gått i pluss med færre standarder, siden kabler slites ut.Gå like i fengsel.Pixel Chromebook kom ut i Mars 2015, og MacBook pro 10. April, med én fattig USB-C, og én hodetelefonutgang. Misvisende å kalle noe en bærbar når man ikke kan lade og plugge i utstyr samtidig uten ekstra utstyr.At Apple har sluttet å selge noe, og kunstig foreldet det de har solgt, betyr ikke at eldre utstyr slutter å eksistere…

Har aldri sagt at de fant den opp, la med en link som viser at flere Apple-folk var med i utviklingen.

 

Og ja, MacBook med sin ekstremt lave vekt og størrelse er definitivt bærbar, kjenner flere som har bærbare, både MacBook og MacBook pro som bruker dongle i jobbsammenheng pga at de mener det er enklere å ha alle kabler/porter samlet, mens de bruker bare USB-C kontakten på maskinen.

 

Forøvrig så la jeg ut kommentaren til en som tydeligvis er rimelig uvitende om forskjellig ang Apple.

Lenke til kommentar

Dette var Macbook, og ikke MacBook Pro. Pro har 2-4 USB-C avhengig av modell. Interessant nok så lansert MS sin Surfacebook ikke lenge etterpå UTEN USB-C. Jaja, Apple tør i alle fall

Du har rett i at dette ikke var pro-modellen. Macbook Pro fra 2015 hadde faktisk ingen USB-C-porter. Surface 1 var en gigantisk flopp.

 

Har aldri sagt at de fant den opp, la med en link som viser at flere Apple-folk var med i utviklingen.

 

Og ja, MacBook med sin ekstremt lave vekt og størrelse er definitivt bærbar, kjenner flere som har bærbare, både MacBook og MacBook pro som bruker dongle i jobbsammenheng pga at de mener det er enklere å ha alle kabler/porter samlet, mens de bruker bare USB-C kontakten på maskinen.

 

Forøvrig så la jeg ut kommentaren til en som tydeligvis er rimelig uvitende om forskjellig ang Apple.

Slik jeg husker var dette VESA consortium, sammen med AMD, og til dels intel. At man involverer en produsent som selger mye utstyr er ikke rart.

 

Å bruke én port heter docking, bærbare myntet på jobb har dette, altså ting som ikke kun er pro i navnet. Det er ikke bedre på farten.

 

Ingenting fra Macbook-serien er å anse som lett i 2019, ei heller i 2018.

 

Til sammenligning:

Acer Swift 7 14" 890 gram.

 

Apple Macbook air 11" 1080 gram 11" som er tyngre enn en 14", og heter air?

Apple Macbook air 13" 1340 gram Ble ikke mye bedre når den fremdeles er mindre

Apple Macbook 12" 920 gram Tyngre og mindre

Apple macbook pro 13"1370 gram Hva?

Apple macbook pro 12" 920 gram To tommer mindre og tyngre.

Apple macbook pro 15" 1830 gram Én tomme større og nesten dobbel vekt…

Huawei MateBook X 13" 1060 gram 300 gram lettere enn tilsvarende macbook pro

 

Dell XPS 13 13,3" 1230gram 140 gram lettere enn macbook pro

Asus ZenBook S 13,3" 1000g 370 gram lettere

 

Kan Macbook pro hamle opp med vekten til noen som fokuserer på helt andre ting, på til dels generiske design?

Librem 13 13,3" 1400 gram, som kommer i ny utgave nå.

Librem 15 1800 gram som kommer i ny utgave nå.

 

HP, Lenovo, Razer, Toshiba og IRULU lager også lettere bærbare.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...