Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Rask tilgang til folkeregister historikk?


evebud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske sikker på at kredittopplysningsselskapene sitter på denne type info, men er usikker på om de viser dette for deg når du logger deg inn for å sjekke egne data - eller om dette muligens er en betalbar tjeneste.

 

Jeg hadde i hvert fall startet der, var jeg deg:

https://www.bisnode.no/kontakt/kundeservice-privat/min-side/

http://www.experian.no/min-experian/index.html

Takker for svar. Fant noe opplysninger om tidligere bostedsadresser, men dem så ikke ut til å stemme helt med folkeregisteret.

Sjekket dette i Bisnode, mens i experian hadde jeg ingen bruker, så logget ikke inn der.

Har forstått det slik at man heller ikke kan få vite denne informasjonen ved å møte personlig fram til skattekontoret?

Lenke til kommentar

Takker for svar. Fant noe opplysninger om tidligere bostedsadresser, men dem så ikke ut til å stemme helt med folkeregisteret.

Hvordan vet du at Bisnodes opplysninger ikke stemmer med Folkeregisteret, dersom du ikke vet hva som står i Folkeregisteret? =)

 

Jeg testet forresten Experian*, og der lå det adressehistorikk mer enn 10 år bakover på meg.

 

 

* Det er bare å opprette seg en bruker, ekstrabonusen er at du samtidig kan huke av for at fremtidige gjenpartsbrev skal leveres elektronisk, slik at du slipper å få det i form av døde trær i postkassen.

Lenke til kommentar

Hvordan vet du at Bisnodes opplysninger ikke stemmer med Folkeregisteret, dersom du ikke vet hva som står i Folkeregisteret? =)

 

Jeg testet forresten Experian*, og der lå det adressehistorikk mer enn 10 år bakover på meg.

 

 

* Det er bare å opprette seg en bruker, ekstrabonusen er at du samtidig kan huke av for at fremtidige gjenpartsbrev skal leveres elektronisk, slik at du slipper å få det i form av døde trær i postkassen.

Fordi bisnodes opplysninger ikke samsvarer med adr. historikken til folkeregisteret som jeg fikk tilsendt for en god tid tilbake.

 

Experian hadde bedre opplysninger derimot og ser ut til å stemme :)

Eneste minuset er at dato for flytting ikke oppgis her, men gir en oversikt adressene.

 

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...