Gå til innhold

Samsung skal lansere en serie av lekre billigmobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis dette var et hvilket som helst annet merke, så hadde samboisa vært på plass allerede med «styggeste busslomma jeg har sett» kommentarer for lenge siden! ^^

 

Busslommer, hakk og kamerahull er like stygt samma pokker hvem som kommer med det..

Samsung har fått mye refs for de ryktede nye designene sine så du tar jo ganske feil.. Har ingenting med hvilket merke det er.

Lenke til kommentar

 

Helt greit, styrer så langt unna Samsung som jeg overhodet kan :p

Hvorfor?

Som en som har hatt 3 toppmodeller fra Samsung de siste 4 årene, kan jeg ihvertfall si hvorfor jeg kommer til å styre unna Samsung telefoner:

- De eldes fort (batteriet blir dårlig, mye lag)

- Var et mareritt å ved uhell komme borti Bixby knappen (noe som skjedde ofte). Hele mobilen ble treg, og det tok litt tid før man kunne lukke Bixby. At de ikke fjerner Bixbyknappen et mysterium.

 

Har nå Huawei Mate 20 Pro, og det er den drøyeste mobilen jeg har hatt. Alt fungerer fint. Kommer nok ikke til å gå bort fra Huawei med det første. Hadde jeg skiftet til noe, ville det vært til iPhone. Men det kommer aldri til å skje når de ser ut til å bevisst prise seg ut av markedet. Men om Huawei fortsetter å levere på dette nivået, kommer jeg ikke til å gå bort fra dem.

Lenke til kommentar

Som en som har hatt 3 toppmodeller fra Samsung de siste 4 årene, kan jeg ihvertfall si hvorfor jeg kommer til å styre unna Samsung telefoner:

- De eldes fort (batteriet blir dårlig, mye lag)

- Var et mareritt å ved uhell komme borti Bixby knappen (noe som skjedde ofte). Hele mobilen ble treg, og det tok litt tid før man kunne lukke Bixby. At de ikke fjerner Bixbyknappen et mysterium.

 

Har nå Huawei Mate 20 Pro, og det er den drøyeste mobilen jeg har hatt. Alt fungerer fint. Kommer nok ikke til å gå bort fra Huawei med det første. Hadde jeg skiftet til noe, ville det vært til iPhone. Men det kommer aldri til å skje når de ser ut til å bevisst prise seg ut av markedet. Men om Huawei fortsetter å levere på dette nivået, kommer jeg ikke til å gå bort fra dem.

Vel.. Du klager på noe som gjelder alle batteri som blir mye brukt generelt... De fleste bruker faktisk batteri fra samme produsentene.

Lag er der ikke med mindre du kjører masse tunge apper og lar de konstant ligge i bakgrunnen helt unødvendig og aldri rydder i cache (gjelder alle mobiler)

Bixby knappen kan jo faktisk deaktiveres 100% altså? Så den klagen kalles desverre brukerfeil.

Man kan også via en app remappe knappen til hva man vil. Men ja.. Den knappen (og bixby generelt) er idiotisk uansett.

 

Huawei P20 er bra den så skal ikke si noe på valget ditt der. Meget god mobil! Har prøvd den og eneste jeg ikke er heeelt fan av er Huawei sin skin oppå Android. Der liker jeg bedre Samsung Experience og kommende One UI på Samsungene. Men man kan jo installere den launcheren etc man vil uansett så.

Å nedgradert til iPhone ville jeg aldrig gjort igjenn uansett pris. Liker ikke slike diktatur OS. Og som du nevner er jo prisen helt bak mål. 17.000kr for en XS Max med største lagringsplass er jo helt sinnsykt. Verdens dyreste lagring på de mobilene der?

Lenke til kommentar

 

Som en som har hatt 3 toppmodeller fra Samsung de siste 4 årene, kan jeg ihvertfall si hvorfor jeg kommer til å styre unna Samsung telefoner:

- De eldes fort (batteriet blir dårlig, mye lag)

- Var et mareritt å ved uhell komme borti Bixby knappen (noe som skjedde ofte). Hele mobilen ble treg, og det tok litt tid før man kunne lukke Bixby. At de ikke fjerner Bixbyknappen et mysterium.

 

Har nå Huawei Mate 20 Pro, og det er den drøyeste mobilen jeg har hatt. Alt fungerer fint. Kommer nok ikke til å gå bort fra Huawei med det første. Hadde jeg skiftet til noe, ville det vært til iPhone. Men det kommer aldri til å skje når de ser ut til å bevisst prise seg ut av markedet. Men om Huawei fortsetter å levere på dette nivået, kommer jeg ikke til å gå bort fra dem.

Vel.. Du klager på noe som gjelder alle batteri som blir mye brukt generelt... De fleste bruker faktisk batteri fra samme produsentene.

Lag er der ikke med mindre du kjører masse tunge apper og lar de konstant ligge i bakgrunnen helt unødvendig og aldri rydder i cache (gjelder alle mobiler)

Bixby knappen kan jo faktisk deaktiveres 100% altså? Så den klagen kalles desverre brukerfeil.

Man kan også via en app remappe knappen til hva man vil. Men ja.. Den knappen (og bixby generelt) er idiotisk uansett.

 

Huawei P20 er bra den så skal ikke si noe på valget ditt der. Meget god mobil! Har prøvd den og eneste jeg ikke er heeelt fan av er Huawei sin skin oppå Android. Der liker jeg bedre Samsung Experience og kommende One UI på Samsungene. Men man kan jo installere den launcheren etc man vil uansett så.

Å nedgradert til iPhone ville jeg aldrig gjort igjenn uansett pris. Liker ikke slike diktatur OS. Og som du nevner er jo prisen helt bak mål. 17.000kr for en XS Max med største lagringsplass er jo helt sinnsykt. Verdens dyreste lagring på de mobilene der?

Nja... Hadde ikke det problemet på min LG G2 som jeg hadde for noen år siden. Men byttet den uansett ut med en Samsung Note 4. Det burde jeg egentlig ikke gjort. Var masse problemer med Note 4. Ekstremt mye tull. S6 edge + og s8+ hadde jeg også. Synes Samsung sitt skin er tyngre enn Huawei sitt, og at det kun senker hastigheten på hele telefonen.

Digger at Huawei har Swiftkey og Google Chrome som standard tastatur og nettleser, istedenfor å ha noen halvhjertertede forsøk på sine egne versjoner inkludert i telefonene...

 

Og ja! Det er helt sjukt. Og 64gb for 12 000 (forrige gang jeg sjekket) var sjokkerende. Når har jeg noe jeg anser som en bedre telefon, med dobbelt så mye lagring, og lavere pris ?

Lenke til kommentar

Nja... Hadde ikke det problemet på min LG G2 som jeg hadde for noen år siden. Men byttet den uansett ut med en Samsung Note 4. Det burde jeg egentlig ikke gjort. Var masse problemer med Note 4. Ekstremt mye tull. S6 edge + og s8+ hadde jeg også. Synes Samsung sitt skin er tyngre enn Huawei sitt, og at det kun senker hastigheten på hele telefonen.

Digger at Huawei har Swiftkey og Google Chrome som standard tastatur og nettleser, istedenfor å ha noen halvhjertertede forsøk på sine egne versjoner inkludert i telefonene...

 

Og ja! Det er helt sjukt. Og 64gb for 12 000 (forrige gang jeg sjekket) var sjokkerende. Når har jeg noe jeg anser som en bedre telefon, med dobbelt så mye lagring, og lavere pris ?

Klart du hadde.. LG G2 hadde bare så fasinerende bra batteritid at man merket ikke det like raskt? Eksisterer ingen batteri som ikke blir merkbart slitt etter noen mnd om man lader f.eks hver dag eller tilnærmet. Den teknologien finnes desverre ikke enda. Så håper det skjer noe på den fronten snart.

Note 4 hadde vel noen barnefeil i starten iforhold til Note 3 men aldri hørt noen snakket om dårlig batteritid. Var jo bare å skifte batteri også der.

S6 og S6 edge hadde begge veldig små batteri iforhold til både LG G2 og Note 3 da så er ikke engang sammenlignbare. Men det var med oppdatering fra Touchwiz til Samsung Experience ting begynte å skje software messig.

Jeg har hatt 2stk Galaxy S3 på 2år, LG G2, LG G3, Galaxy S6, Galaxy S7, Galaxy S7edge (hoppet gladelig over S8) og har nå Galaxy S9+ og av de var S6 den med kjipest batteri og G3 med mest problem generelt og hadde ett batteri som tapte seg ekstremt raskt. Fra S7 og nyere er skinnen litt lettere enn Huawei sin men Huawei hsr også drastisk forandret sitt opplegg. Før P10 og P20 hadde de ett av de tyngste Android skinns av alle på markedet så heldigvis skiftet de retning?

Hvertfall for folk utenfor Kina.

Foretrekker faktisk Samsungs tastatur forran swiftkey (og er jo bare å installere det man vil så) og Opera forran Chrome. Liker faktisk Samsungs (den fra S7 og nyere) nettleser bedre enn Chrome på mange måter. Men Samsungs nye nettleser er heller ikke forhåndsinstallert lengre men det er faktisk Chrome? Så no worries der? MEN Samsung har sine bugs de som alle andre. Definitivt. Vurderer noe annet nestegang om de skal komme med hull eller hakk i skjermen hvertfall. Greit å ikke være låst til 1 merke slik som Apple evangelistene?

 

Hehe. Ja, iPhone har noen rekorder på priser der.. Slagordet til Apple burde bli "pay more get less"

Lenke til kommentar

Det var ikke uvanlig å betale det samme for mobiler i 1999 som i 2019. Jeg husker selv jeg betalte 12000kr for en Nokia 8810. Lønnsnivå for 20år siden er noe helt annet enn idag så det er ikke uhørt å betale 10k pluss. Nokia 6110 kostet meg rundt 6000kr i 1998. Det var telefoner som så vidt kunne send MMS meldinger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...