Gå til innhold

Ubisoft føyer seg til listen over utviklere som velger Epic Games-butikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er på tide folk åpner augene for Steam monopolet. Altfor mange er av den oppfattinga av at; Er det ikkje på Steam, då kjøper eg det ikkje. Me har frivillig lagt opp til at Steam bestemmer kva spel me skal spela, og til kva pris.

Eg ynskjer velkommen Origin, Uplay, Epic Games, Humblebundle, gog, Discord og alle andre som vil ta del i dette.

Nokon vil argumentere med "men eg vil ha alle spela mine på ein plass" Ja du har jo framleis det, du har dei på datamaskinen din!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er på tide folk åpner augene for Steam monopolet. Altfor mange er av den oppfattinga av at; Er det ikkje på Steam, då kjøper eg det ikkje. Me har frivillig lagt opp til at Steam bestemmer kva spel me skal spela, og til kva pris.

Eg ynskjer velkommen Origin, Uplay, Epic Games, Humblebundle, gog, Discord og alle andre som vil ta del i dette.

Nokon vil argumentere med "men eg vil ha alle spela mine på ein plass" Ja du har jo framleis det, du har dei på datamaskinen din!

Er nå utviklerne selv som bestemmer prisen på steam.

Hadde vært bedre om brukerne så hvor falsk denne "konkuransen" til steam er. Lyst til å kjøpe Battlefield V? Da har du bare Origin og den prisen de føler for å ta der. Brukerne har jo ikke noe valg om de vil kjøpe spillet på en klient de føler gir bedre brukervennlighet, hastighet eller kundeservice.

Lenke til kommentar

Null problem. Steam er langt ifra hva som definerer PC gaming. I dette tilfellet så må en fortsatt gå via Uplay sin launcher så det har null betydning egentlig. 

 

Får litt kramper når jeg leser PC spillere som vil ha monopol via Steam og som får åndenød om dem må klikke på et annet ikon en Steam.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Null problem. Steam er langt ifra hva som definerer PC gaming. I dette tilfellet så må en fortsatt gå via Uplay sin launcher så det har null betydning egentlig. 

 

Får litt kramper når jeg leser PC spillere som vil ha monopol via Steam og som får åndenød om dem må klikke på et annet ikon en Steam.

 

Problemet er at Origin, Uplay, Bethesda, Battle.net, Steam, Epic Games alle har eget vennesystem. Steam har jeg på hele tiden og messengeren der benytter jeg daglig siden alle jeg kjenner henger der. I tillegg mister man refund muligheten nå, lykke til med å få hjelp av Epic games hvis man skal ha hjelp til noe.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg liker ikke dette, da jeg er en av dem som vil ha alt på ett sted, rett og slett på grunn av brukervennlighet og funksjonalitet. Som noen skriver, så er det vel fortsatt spillutgiiverne som i stor grad bestemmer hva spill skal koste. Når det gjelder kundeservice, så har jeg aldri opplevd maken til Steam sin. At et firma som omsetter for titalls milliarder kroner har en responstid på 20 minutter, det gjør meg nesten rørt. Skulle likt å se noen andre spillportaler, som løser kundens problem i løpet av så kort tid. Det vil nok aldri skje. Jeg er for Steam, helt og fullt, rett og slett fordi det er det firmaet jeg er mest fornøyd med av alle jeg har handlet med i hele mitt liv. Jeg kommer neppe til å følge med på andre portaler, kun om det utgis spill i serier jeg er nesten "avhegig" av. Jeg har jo en Blizzard-konto, men de er også etter min mening helt i en klasse for seg selv, og leverer spill av en slik kvalitet, at jeg kan tåle å ha de spillene i en egen portal. GOG bruker jeg også i helt spesielle tilfeller, når de utgir klassiske spill som ingen andre har. Uansett, jo flere portaler jeg spiller i, jo mer kronglete blir min spillhverdag, og det liker jeg ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er vel bare spørsmål om tid før det kommer en samletjeneste. Geforce experience eller hva den heter finner jo alle spillene på maskinen din og du kan starte de derfra. Så et program som har den funksjonaliteten, VOIP og venneliste = Millions of dollars. Takk, jeg tar gjerne en bitte liten bit av kaka om noen av dere ender opp med å lage det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet er at Origin, Uplay, Bethesda, Battle.net, Steam, Epic Games alle har eget vennesystem. Steam har jeg på hele tiden og messengeren der benytter jeg daglig siden alle jeg kjenner henger der. I tillegg mister man refund muligheten nå, lykke til med å få hjelp av Epic games hvis man skal ha hjelp til noe.

 

Hvem er det som spiller på PC idag å ikke bruker fks Discord? Å kunne få spille samens med venner på PC må vel være det absolutt minste problemet vel? Har endel PC spillere blitt så late at dem skal trykke på en knapp bare? 

 

Epic Games sitt refund opplegg er tungvint idag ja. Men skulle det være krise så er muligheten der ihvertfall selv om en må igjennom en alt for tullete prosess. Men et kundevennlig refund system skal komme ifølge Epic. 

 

Er vel bare spørsmål om tid før det kommer en samletjeneste. Geforce experience eller hva den heter finner jo alle spillene på maskinen din og du kan starte de derfra. Så et program som har den funksjonaliteten, VOIP og venneliste = Millions of dollars. Takk, jeg tar gjerne en bitte liten bit av kaka om noen av dere ender opp med å lage det.

 

Discord gjør allerede dette. 

 

 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

Veldig bra! Steam har altfor lenge kunne gjøre som dem vil, uten konkuranse, så det er på tide med flere valgmuligheter.

Når steam tar 30% av kaka fra utviklere er har dette gått for langt. Kanskje det kommer flere gode spill ut av dette når utviklere og indie utviklere ikke blir flådd.

Håper bare Epic kjører igang et refund sytem slik at vi som bruker har et sikkerhetsnett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo fortsatt en form for monopol om man kun kan kjøpe spillet et sted? Ideelt sett skulle man selv velge hvilken plattform man ønsker å kjøpe spillene sine på.

 

99% av spillene mine er i Steam, men noen spill er også å finne hos Uplay, Origin, GoG, og nå Epic. I tillegg til de uten egen plattform. Det gjør meg egentlig ikke så mye.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eg legger inn disse sånn att folk får se de

 

https://i.imgur.com/GkxM758.png

 

https://abload.de/img/perspectivesv6e5w.png

 

https://cdn.discordapp.com/attachments/152884184065507328/525734982011060224/unknown.png

 

Viktigste punktene å ta med seg er refund policien til epic, regional pricing og third party keys. Division koster 62usd på epic store i Argentina, og det er veldig mye penger. For øyeblikket er epic store kun gode for devs og ikke forbruker. Er derfor jeg ikke syns att epic games eksklusivitet er en god ting før butikken er mer forbruker vennlig.

 

Hvis epic games fortsetter å betale for eksklusivitet i butikken så er det også epic som dikterer prisene på produktene og dette er også en uting. Forbrukere fortjener å ha ett valg om hvor de kan kjøpe produktene sine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

ahh, da blir det plutselig ikke noe Division 2 da... huff

 

Steam tar 30% av prisen på et spill, om epic tar 15/20% er det potensielt millioner av dollar å spare.

 

Jau men du må tenke på at de taper 100% når vi forbrukere dropper å kjøpe spillet. Pengene ligger i steamwallet, men får vel bare ligge der til RDR2/Cyberpunk kommer  :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med de som vil ha alt på et sted, men jeg vil mer enn gjerne velge dette stedet selv. Synes det derfor er bra at Steam endelig begynner å få konkurranse. Det tvinger dem til å tenke nytt, og å prøve å finne nye metoder til å lokke kunder til klienten deres. Dette igjen gjør at andre, som f.eks Epic, blir tvunget til å tenke nytt, for å møte Steam. Dermed må Steam tenke nytt igjen, og så har vi det gående. På kort sikt er det nok irriterende å måtte ha fire, fem klienter for å få det man vil ha, men over tid vil det nok bli langt bedre. Noen spill vil selvsagt alltid være eksklusive, akkurat som f.eks Playstation og XBox har eksklusive spill. Men vi vil nok også få flere og flere valg i alle disse klientene. Vi kan jo legge til spill i Steam som er kjøpt andre steder, så ser ikke hvorfor vi ikke skal kunne legge til spill som er kjøpt i f.eks Epic-klienten etterhvert, og vice versa. "Rett" butikk får pengene, men vi forbrukerne får velge hvilken klient vi vil bruke.

Lenke til kommentar

Steam trenger skikkelig konkurranse, jeg skjønner ikke at noe som er så gammelt kan være så tregt... De har hatt årevis på å finpusse klienten, men alikevel så tar det meg 10+ sekunder å gå inn på inventory av og til (og ofte feiler det, slik at jeg må trykke tilbake og gå inn på nytt). Bytte mellom butikk og bibliotek er også seigt... Jeg har en ganske high end pc, en over gjennomsnittet kjapp Internett linje, men steam føles fortsatt ut som å se på VM i sirupsvømming til tider.... Steam burde vært så strømlinjeformet nå, det burde omtrent gå inn på det jeg ville bare ved hjelp av tankekraft. Men i stedet har valve sittet på ræva og druknet i penger med null innsats...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...