Gå til innhold

Intel skal ha ut Ice Lake før jul


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amd kommer med Desktop "7nM" prosessorer i år. Hva skal Intel svare med da, med sine "10nM" prosessorer til bærbare? Kutte prisene med X0%?

 

Selv om man ikke kan sammenligne AMD's 7nM mot Intels 10nM direkte, må vel allikevel AMD ha ett forsprang når Intel sannsynligvis kun kan levere 14nM desktop cpu'er i år?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det kommet noe info om priser da? Slik jeg leste artikkelen så var de helt lik bortsett GPU biten var tatt bort og lurte dermed om det ville gi bedre/dårligere ytelse iforhold med GPU biten på plass.

 

Nei, det er ikke sagt noe konkret enda. Men siden de ikke skviste ut en enste ekstra Mhz, vil jeg tro det heller ender i en prisforskjell. Kan selvfølgelig ikke si noe om hvor mye, men det er vel innafor å tippe noen få hundrelapper billigere. I tillegg vil det bruke *litt* mindre strøm, da snakk om ènsiffret mengde watt mindre. Som så *kan* gi utslag på temperaturen, og dermed *kanskje* bedre overklokk.

Men... aller helst er det nok snakk om litt billigere pris.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Amd kommer med Desktop "7nM" prosessorer i år. Hva skal Intel svare med da, med sine "10nM" prosessorer til bærbare? Kutte prisene med X0%?

 

Selv om man ikke kan sammenligne AMD's 7nM mot Intels 10nM direkte, må vel allikevel AMD ha ett forsprang når Intel sannsynligvis kun kan levere 14nM desktop cpu'er i år?

 

I følge andre her på forumet så kan ikke AMD sin 7 nanometers prosess måle seg med Intels måte å tilnærme seg nanometerne. Men dette har jeg lite greie på selv. Det er selvsagt fint at AMD klarer 7 nanometers prosess, eller snarere dets outsourcede prosessormølle.

 

 

 

Prisforskjell kanskje?

 

Kanskje lavere temperaturer også, da det er færre kretser som skal drives?

 

Jeg føler at Intel er treginger bare fordi de kan tillate seg det. Samt at de også har slitt litt mere med bugs i silisiumet enn det AMD har måtte gjøre, selv om AMD også har arvet mange av disse bugs gjennom bruk av Intel-patenter. Kanskje også arving andre retning også, uten at jeg har greie på det.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...