Gå til innhold

Alle disse mobilene kan låses opp med et foto


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det maskinvare-forskjeller, eller kun software som gjør at 2 telefoner fra samme produsent kommer ulikt ut? Hvis det er i software forskjellen ligger burde vel dette kunne utbedres ved oppdateringer? Hvis det er maskinvare, er det da først og fremst dårlig kvalitet på kamera som umuliggjør "sikker" gjenkjenning?

 

(Det kan jo være testmetodikk som skiller mobiler fra samme produsent, men håper jo ikke det)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg registrerer at flere andre som har prøvd dette rapporterer at OnePlus 6 (for å ta et eksempel) fint kan låses opp av et foto, så det kan sikkert stilles spørsmålstegn ved metodikken til Consumentenbond.

 

https://9to5google.com/2018/05/30/oneplus-6-face-unlock-bypassed-photo/

https://medium.com/bugbountywriteup/how-i-bypassed-the-face-unlock-security-on-my-oneplus-6-6b59c9b1ecfb

Lenke til kommentar

Er det maskinvare-forskjeller, eller kun software som gjør at 2 telefoner fra samme produsent kommer ulikt ut? Hvis det er i software forskjellen ligger burde vel dette kunne utbedres ved oppdateringer? Hvis det er maskinvare, er det da først og fremst dårlig kvalitet på kamera som umuliggjør "sikker" gjenkjenning?

 

(Det kan jo være testmetodikk som skiller mobiler fra samme produsent, men håper jo ikke det)

 

Dette lurer jeg også veldig på, jeg har mate 10 og den har jeg ikke klart å lure med bilde enda selv om den ikke har de fancy kameraene som finnes i 20-serien. Muligens det er AI-prosessoren som gjør noen smarte ting i bakgrunnen her.

Lenke til kommentar

Glad jeg har iPhone X. Stoler kun på Apple når vi snakker om sikkerhet på operativsystem,teknisk sikkerhet og kvalitet.

Vel, ingen er perfekt..

https://www.macrumors.com/2017/11/27/face-id-iphone-x-fooled-by-mask/

 

 

Personlig gidder jeg ikke benytte noen form for skjermlås i det hele tatt - om folk vil se det lille av eposten, bildene og kontaktene mine de rekker før jeg sperrer den går det helt fint. Med mindre man er kjendis, politiker, sitter på industrihemmeligheter eller lignende er det ingen krise om noen får tak i telefonen din åpen.

Endret av toth
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det hadde vært spennende å teste en 3d-utskrift av et ansikt på en iPhone. Det finnes allerede metoder som lager et dybdekart fra et bilde, og fra dette dybdekartet kan en så skrive ut et ansikt i 3D. Siden iPhone skal bruke dybdekamera, kan det være at den lar seg lure av dette, men ikke et vanlig flatt foto. 

 

Jeg sier ikke at dette er en veldig praktisk løsning for vanlige folk, men mer et morsomt eksperiment.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...