Gå til innhold

Nå kommer spillskjermene på 65 tommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi dæven. Men, (og uten at jeg skal høres ut som en gammel grinebiter her), er det kanskje litt for stort? Filmer og ting som går sakte (isometriske strategi spill eller andre tycoon-liknende spill) må jo være perfekt på store skjermer, men ser for meg at andre spill vil lide med så stor skjerm. Hvordan skal man f.eks klare å fokusere på rett område / få rett nøyaktighet når man får så store områder? Mtp. at vi har et veldig begrenset klar-synsfelt ville jeg tro at man brukte mer tid på å flytte blikket til de "rette" stedene enn å fokusere på selve oppgaven forann deg.

Eller?

Lenke til kommentar

Oi dæven. Men, (og uten at jeg skal høres ut som en gammel grinebiter her), er det kanskje litt for stort? Filmer og ting som går sakte (isometriske strategi spill eller andre tycoon-liknende spill) må jo være perfekt på store skjermer, men ser for meg at andre spill vil lide med så stor skjerm. Hvordan skal man f.eks klare å fokusere på rett område / få rett nøyaktighet når man får så store områder? Mtp. at vi har et veldig begrenset klar-synsfelt ville jeg tro at man brukte mer tid på å flytte blikket til de "rette" stedene enn å fokusere på selve oppgaven forann deg.

Eller?

 

Som artikkelen sier så er det vel ikke så mange som vil plassere denne skjermen rett foran seg, og heller lenger unna. Dermed er problemstillingen din løst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

- Denne var da relativt billig med tanke på specs, men alikevel forholdsvis dyr for folk flest.

 

Størrelse vs oppløsning er begrenset av avstanden fra øye til skjermen og synet.

Hvor praktisk det er å sitte helt opp i mot en så stor skjerm, som andre her også påpeker, det kan diskuteres.

 

Man kan også se på det som en vanesak.

Pluss at smaken er som baken, som det heter i uttrykket.

Lenke til kommentar

 

Oi dæven. Men, (og uten at jeg skal høres ut som en gammel grinebiter her), er det kanskje litt for stort? Filmer og ting som går sakte (isometriske strategi spill eller andre tycoon-liknende spill) må jo være perfekt på store skjermer, men ser for meg at andre spill vil lide med så stor skjerm. Hvordan skal man f.eks klare å fokusere på rett område / få rett nøyaktighet når man får så store områder? Mtp. at vi har et veldig begrenset klar-synsfelt ville jeg tro at man brukte mer tid på å flytte blikket til de "rette" stedene enn å fokusere på selve oppgaven forann deg.

Eller?

 

Som artikkelen sier så er det vel ikke så mange som vil plassere denne skjermen rett foran seg, og heller lenger unna. Dermed er problemstillingen din løst.

Så var det plassen da. Hva blir optimale distanse for å få detaljer og på samme tid oversikt?

Men kanskje supert for sofa spilling?

Lenke til kommentar

1515413058434.jpg

Her er bilde av asus sin storskjerm.....

WAF på den skjermen er ikke spesielt høy. WAF er forkortelsen på Wife Acceptance Factor for de som ikke skulle vite det :)

 

Nå er ikke hp sin fot gjerne den mest stilrene man får tak i, men det gjør betydelig mindre utav seg enn på en tv-benk. Dessuten kan det se ut som foten tar mye mindre plass

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oi dæven. Men, (og uten at jeg skal høres ut som en gammel grinebiter her), er det kanskje litt for stort? Filmer og ting som går sakte (isometriske strategi spill eller andre tycoon-liknende spill) må jo være perfekt på store skjermer, men ser for meg at andre spill vil lide med så stor skjerm. Hvordan skal man f.eks klare å fokusere på rett område / få rett nøyaktighet når man får så store områder? Mtp. at vi har et veldig begrenset klar-synsfelt ville jeg tro at man brukte mer tid på å flytte blikket til de "rette" stedene enn å fokusere på selve oppgaven forann deg.

Eller?

Jeg var bekymret for det samme selv, men så kjøpte jeg en 4K 120Hz skjem fra eBay av typen Wasabi Mango UHD430.

Det første man legger merke til er at når du sitter ca en halv meters avstand fra skjermen så får den en liten globus-effekt pga sidene av skjermen er noe lengre fra deg enn midten, skal jeg ha noe større må jeg ha en kurvet overflate.

 

Utover det har jeg ingenting å klage på, jeg lar blikket mitt gli over hele overflaten itsedenfor å myse og lene meg nærmere Acer Z35P'en jeg gikk fra. I PUBG er den store overflaten og piksel-antallet veldig hjelpsomt med å spotte fiender langt unna, føler jeg har oversikt over alt som skjer innenfor en kilometer (utenom de som gjemmer seg) og side-synet ditt plukker opp bevegelser rundt kantene uten problemer. Selve området bevisstheten din legger 'hoved-fokus' på er litt mindre enn vanlig, men fører heller ikke til at du blir uoppmerksom på alt det andre som skjer rundt deg, det gir bare en større grad av nøyaktighet i den aktuelle delen av bildet.

Endret av Exfernis
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...