Gå til innhold

Anbefaling av stille pc til steaming ?


Anbefalte innlegg

Ønsker tips om windows maskin som primært skal brukes til steaming i stua med hjemmekinoforsterker og tv.

 

Ting jeg ønsker er SSD, 4K og passiv kjøling på alt (er strømforsyning også mulig?)

 

Må kunne ha oppe Netflix, HBO nordic, TV2 Sumo, Dplay, Viaplay og Amazon Prime oppe samtidig uten at det skaper noen problemer.

 

Trenger ikke koste mer enn nødvendig men nok til at den ikke blir utdatert til steaming bruk iløpet av 5 år.

 

Nei jeg vil ikke bruke Apple TV e.l. da PC har flere muligheter.

 

Tips mottas med stor TAKK :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Må nok ha meir info her, hva tenker du på? Stasjonær pc, stor liten? Bygge selv? Isåfall vist du skal streame 4K burde du nok satse på eit bra skjermkort for å behandle den grafikken. (Hvor stor skjerm snakker vi om?). Eg ville sjølv ha heller investert i ein 4k apple tv, mye billigere og gjer så og si samme jobb.. 

Lenke til kommentar

Må nok ha meir info her, hva tenker du på? Stasjonær pc, stor liten? Bygge selv? Isåfall vist du skal streame 4K burde du nok satse på eit bra skjermkort for å behandle den grafikken. (Hvor stor skjerm snakker vi om?). Eg ville sjølv ha heller investert i ein 4k apple tv, mye billigere og gjer så og si samme jobb.. 

 

Kan godt bygge selv men ingen krav. Vil ha pc da dem har flere alternativ enn en streamingsboks. Har endel programmer jeg bruker i forbindelse med musikkinstrumenter og dem kan jeg ikke tenke meg til fungerer på en apple tv boks.

Har i dag en Acer M1470 som begynner å nærme seg 10 år, har oppgradert den noe da. 16GB ram, 2TB harddisk og ett 750ti skjermkort men som nevnt vil jeg streame 4K og bli kvitt viftestøy samtidig. Nå skal vel microsoft stoppe oppdateringer på win 7 om ett knapt år og da er det vel på tide å se etter nytt. Men denne aceren har fungert bra men den har vært demontert ca en gang i året for å fjerne støv som setter seg i kjøleribbene pga viftene... Den sier ifra når det er på tide med støv rens, viftene går for fullt når ribbene er mettet...

Lenke til kommentar

Skal du har 4K/60Hz er det litt begrenset utvalg av både hovedkort og separate grafikkort. Videre trenger du ikke nødvendigvis en strømforsyning med passiv kjøling, noen starter ikke vifta før bortimot halv av full effekt er i bruk eller temperaturen er for høy. Selv har jeg PC i ATX format på stua med vannkjøling med viftene på rundt 400 rpm og den er knapt hørbar støy fra. Legger egentlig ikke merke til det før den slås av.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

du kan også flytte nuc innmaten over i et passivt kjølt kabinett, Strømmforsyningen til nuc er vel en ekstern klosse, og den er jo også passivt kjølt. 

Har brukt en I3 nuc med passiv kjøllt via nytt kabinett. Helt stille. Den gjorde jobben bra helt til en billig media boks med amlogic Soc gjorde samme nytten, tok mindre plass, og støttet HDR.

 

Akasa har mange passivt kjølte kabinetter tilpasset intel NUC plattformen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...