Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny laser printer


Anbefalte innlegg

Etter at min eldre Canon MP560 printer ble nylig ødelagt, så ser jeg etter en ny printer. 

Denne gangen ser jeg etter en laser printer med farger som og har skanning funksjon.

 

Er det noen her som kan anbefale meg en god farge laser printer? 

 

Takker for hjelp.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke krav har du til scanning?

 

Kjøpte nettopp HP Color Laserjet M254dw som ikke har noen scanning funksjon, men bruker man mobil med godt kamera til å ta foto av sider og skriver ut direkte via wifi/mopria til skriveren så holder det for mine "scanning" behov (scanne inn et og annet brev eller dokument med signatur osv en sjelden gang).  Mye raskere til å skrive ut sider enn min forrige HP Color Laserjet 1025nw (fra 2014, som forøvrig ikke gikk istykker, men gikk tom for tonerpulver.  Fant ut at det var bedre å kjøpe en ny fargelaser med nye tonerkassetter enn å kjøpe nye tonerkassetter til gammel fargelaser).

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar

Var en tur innom Stapels for å se på HP color laserjet! Ble skremt av prisen for nye blekk patroner! Godt over 2000kr.

 

Surfa litt og fant ut at en Epson ECOTANK ET-2650 er veldig gunstig når det kommer til blekk innkjøp. Er det noen som har erfaringer med denne?

Lenke til kommentar

Var en tur innom Stapels for å se på HP color laserjet! Ble skremt av prisen for nye blekk patroner! Godt over 2000kr.

 

Surfa litt og fant ut at en Epson ECOTANK ET-2650 er veldig gunstig når det kommer til blekk innkjøp. Er det noen som har erfaringer med denne?

Eh, nå må du holde begrepene litt fra hverandre.

 

*Edit* OK ser Ecotank-varianten har billigere blekk, så modifiserer kommentaren litt *

Blekkskrivere -> skriver med pigmentblekk. Et problem er at dysene på blekkskrivere ofte tørker inn om den står uvirksom i lengre tid, slik at det blir hvite striper i utskriften.  En annen ulempe er at det kreves "premium" papir for best utskrift - koster gjerne 200 kr istedenfor 50 kr for 250 ark.  Tar man med denne kostnaden havner man ofte over sidekostnaden til laserskriver.

 

Ecotank du nevner er for blekk -> dvs en blekkskriver.

 

Fargelaser -> skriver med tonerpulver som er mikroskopiske plastpartikler som smeltes fast i papiret.  En tonerkassett holder 1500 sider med samme type dekning.  Videre er det ingen dyser som kan tørke inn dermed kan en laserskriver fint stå uvirksom i lengre tid uten problem.

 

Prisen på tonerkassetter er såpass høy fordi de holder til såpass mange sider utskrift. Skal man kjøpe komplett sett med nye tonerkassetter så kommer man for M254dw f.eks. opp i en pris på ca 3600

https://www.inkclub.com/no/no/Blekkpatroner-og-toner/Blekk-og-toner/HP/Color-LaserJet-Pro-M-254-dw/m/m_HP_Color_LaserJet_Pro_M_254_dw

-> da er det rimeligere å kjøpe ny skriver til 2200,- og få fullt sett tonerkassetter på kjøpet   :)

 

For meg med lavt utskriftsvolum er det heller ikke en gunstig skriver.  Men kanskje ikke noe problem for trådstarter.

https://nerdtechy.com/epson-expression-et-2600-et-2650-ecotank-review

 

 

 

The only issue with the EcoTank system is for low volume print users. The ink will start to go bad after about 2.5 years. If you only print a few sheets a week, you can’t buy this printer expecting the ink to last you 10 years.
Endret av Rune_says
Lenke til kommentar
Prisen på tonerkassetter er såpass høy fordi de holder til såpass mange sider utskrift. Generelt er kostnaden per side mindre enn for blekkskrivere.  MEN skal man kjøpe komplett sett med nye tonerkassetter så kommer man for M254dw f.eks. opp i en pris på ca 3600

https://www.inkclub.com/no/no/Blekkpatroner-og-toner/Blekk-og-toner/HP/Color-LaserJet-Pro-M-254-dw/m/m_HP_Color_LaserJet_Pro_M_254_dw

-> da er det rimeligere å kjøpe ny skriver til 2200 og få fullt sett tonerkassetter på kjøpet   :)

 

Nå er det jo mange laserskrivere som leveres med tonere som bare inneholder tonere med pulver til et par hundre sider når du kjøper den - spesielt i den nederste prisklassen - så det er noe å ha i bakhodet og sjekke hvis du gjør det på den måten.

Lenke til kommentar

Nå er det jo mange laserskrivere som leveres med tonere som bare inneholder tonere med pulver til et par hundre sider når du kjøper den - spesielt i den nederste prisklassen - så det er noe å ha i bakhodet og sjekke hvis du gjør det på den måten.

Absolutt, så derfor sjekket jeg tester som nevnte at det var vanlige kassetter - dvs de som holder 1400 sider (K) og 1300 sider (CMY). Kan ta en ekstra kikk i kveld på produktnr på kassettene.

EDIT Er ihvertfall samme produktnr, så da antar jeg det er kassettene med 1400/1300 sider.

 

Altså ikke "demo"-kassettene som jeg tror ble brukt mer i laserskriverens barndom.

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...