Gå til innhold

Nettbaserte studier innen programmering? Noen tips? Helst i vår.


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 7 måneder senere...

Dytter litt på denne! :) 

 

Jeg gikk visst glipp av SOs opptak i år også. Ikke vet jeg om det hadde vært aktuelt heller. Vet noen om noen norske skoler som tilbyr nettstudium med løpende opptak innen programmering?

 

Jeg kommer til å ha en god del mer tid å bruke på dette om en måneds tid, så jeg vurderer å endelig komme meg i gang med dette prosjektet. Udacity virker veldig bra, men jeg fant en del negative anmeldelser også. Kanskje mest i lys av prisen ettersom de har blitt rimelig kostbare nå?

 

Det med språk og hva man skal lære er jo også et valg man må ta, men jeg tenker at en generell intro til programmering hadde vært en fin start. Videre heller jeg litt mot å lære Python ettersom det virker veldig mye brukt og også relevant innen mitt hovedbruksområde (finans/statistisk analyse).

 

Samtidig bruker jeg mye Excel og VBA (det meste av koden har jeg fått andre til å skrive, men har skrevet noe selv), så har også vurdert om jeg heller bare skulle fokusert på å bli god i VBA og lære Excel bedre. På den andre siden vil jo Excel ha sine begrensninger - noe jeg merker allerede.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kanskje litt seint for trådstarter, men om du ønsker deg en Bachelor grad kan du ta fulltid nettbasert hos UiT avd Narvik som dataingeniør fra neste år om du har studiekompetanse med R1 og R2 og Fys1, forkurs eller y-veien kommer deg også inn der. I datalinjen kan du velge hva du vil spesialisere deg i. Programmering får du massevis i bøtter og spann.

Lenke til kommentar

Kanskje litt seint for trådstarter, men om du ønsker deg en Bachelor grad kan du ta fulltid nettbasert hos UiT avd Narvik som dataingeniør fra neste år om du har studiekompetanse med R1 og R2 og Fys1, forkurs eller y-veien kommer deg også inn der. I datalinjen kan du velge hva du vil spesialisere deg i. Programmering får du massevis i bøtter og spann.

 

Aldri for seint! :) 

 

Har ikke hittil kommet meg i gang med noe. Denne graden starter vel ikke opp før til høsten eller har de oppstart vårsemester også? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...