Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe ny bil


Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke tenkt å bruke mere enn 150k så ny bil er uaktuelt. Ny bil må man også ta service på verksted noe som også koster ekstra. Reperasjoner klarer jeg fint selv, derfor vil jeg ikke bruke noe mere, å jeg har både plass og utstyr til det.

Jeg får ingen ny bil som jeg vil ha for 150k. Bitteliten plastikkrakett er ikke helt meg.

 

Ser at oplene som det er linket til har ett høyere utstyrsnivå enn andre typer. Vet ikke hvor pålitelig bilene er lengre, søker man på common faults så begynner pengene å renne ut av kontoen bare ved å lese. Spiller ingen rolle om hvilken bil det er heller.

Endret av Fjernsyn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du skrudd på ny bil før? Det finnes en service eller slitasjevarsel for alt. Bytte bremser? Må resettes og logges for å ikke få feilkode. Elektrisk brekk? Må frigjøres og resettes med spesialverktøy. Spesialverktøy blir du godt kjent med. Det lønner seg ikke ikke å fikse bilen selv lenger. Alt tar en evighet, og du må på verksted for å resette alt uansett.

Lenke til kommentar

Og et poeng er at en ny bil behøver ikke koste 500 000. Man får nye biler til 150 000 - 200 000. En god investering for sikkerhet.

Kanskje du kan finne ett knippe helt nye diesel-stasjonsvogner til TS for den prisen?

Det er sikkert ikke bare TS som er ute etter helt nye biler til under halve prisen av vanlig pris kan jeg se for meg..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du skrudd på ny bil før? Det finnes en service eller slitasjevarsel for alt. Bytte bremser? Må resettes og logges for å ikke få feilkode. Elektrisk brekk? Må frigjøres og resettes med spesialverktøy. Spesialverktøy blir du godt kjent med. Det lønner seg ikke ikke å fikse bilen selv lenger. Alt tar en evighet, og du må på verksted for å resette alt uansett.

Diagonoseverktøy kan kjøpes. Etter å ha hatt dårlig råd i flere år, har jeg ikke kunnet satt noen bil på verksted. Alt har jeg reparert selv å fått ganske god erfaring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ærlig talt - Kjøper man brukt, så får man den psykologiske lasten med på kjøpet om at ting kan være ødelagt. Man vet aldri. Ærlig talt.

 

Og et poeng er at en ny bil behøver ikke koste 500 000. Man får nye biler til 150 000 - 200 000. En god investering for sikkerhet.

 

Ærlig talt.

Ærlig talt, hvis du er så nervøs av deg - kjøp bruktbil av en forhandler og reklamer hvis noe er feil.

20% er 20%, også av 150000.

Du er kanskje heller ikke klar over at du har full reklamasjonsrett overfor selger og, selv om det er en privatperson? Hvis han har herpet noe uten å gi beskjed ved salg, så blir det hans ansvar ikke ditt. Men som sagt, hvis du er såpass redd, kjøp av forhandler.

Endret av toth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At mye utstyr koster en del fra fabrikk stemmer heller ikke. Det du presenterer som fakta er det samme som Ola Dunk, men det stemmer ikke.

Hæ? Visst gjør det det, ta en titt i en ekstrautstyrsprisliste. GPS i en bil som har alt klart utenom antenna kan de finne på å ta 16000 for. Autoavblendbare speil til mange tusen. For ikke å nevne prisen på nyere sikkerhet som lane assist osv der det ikke er inkludert. Prisene er langt over reell verdi, det er der forhandlerne tjener mest.
Lenke til kommentar

Jeg har 7 bruktbilkjøp bak meg og kjenner meg ikke igjen i skrekkscenarioene dine. Ingen i familie/bekjentskapskrets har heller opplevd noe lignende. Men det kommer kanskje an på hvilke kretser man ferdes i og hvilke typer biler man snakker om? 6 av mine kjøp har vært hos forhandler og bilene har vært dekket av en eller annen form for garanti. Noen ganger har jeg benyttet meg av den.

 

Hva slags nybil får man for 150000,- ?

 

Hvorfor har du kjøpt så mange forskjellige biler i stedet for å ha én bil og vedlikeholdt den? Er det mer økonomisk å ha mange forskjellige? Men utover det, så er dine erfaringer dine, og mine er mine. Det koster mye penger å ha bil uansett hvordan man vrir og vender på det.

 

Élbil ny til 130 000 her, ser genial ut:

 

https://www.tv2.no/a/8846145/

 

Jeg kan vel forstå hvis noen skal ha en arbeidsbil, men da blir det noe annet igjen. Da blir det mer en investering.

 

 

 

Ærlig talt, hvis du er så nervøs av deg - kjøp bruktbil av en forhandler og reklamer hvis noe er feil.

20% er 20%, også av 150000.

Du er kanskje heller ikke klar over at du har full reklamasjonsrett overfor selger og, selv om det er en privatperson? Hvis han har herpet noe uten å gi beskjed ved salg, så blir det hans ansvar ikke ditt. Men som sagt, hvis du er såpass redd, kjøp av forhandler.

 

Reklamasjonsrett er én ting, å få selger til å betale er noe annet. Du har sikkert sett alle trådene som har dukket opp i forumet her over årene, over folk som har blitt solgt biler med alt mulig av mangler, og ikke hørt et pip mer av selger. Sjansen er kanskje liten, men den psykologiske lasten slipper man når man kjøper ny. Den prisen er verdt å betale, etter min mening, og det er -ikke- dumt, og er heller ikke "redd". Folk som mener det, er ignorante.

 

 

 

Kanskje du kan finne ett knippe helt nye diesel-stasjonsvogner til TS for den prisen?

Det er sikkert ikke bare TS som er ute etter helt nye biler til under halve prisen av vanlig pris kan jeg se for meg..

 

https://www.tv2.no/a/8846145/

Lenke til kommentar

Ok, gå opp til 200 000 - 250 000 da. Fremdeles levelig og får helt sikkert en passelig slik bil for den prisen. Og fremdeles god pris for den friheten ved å vite at man er eneste eier.

Det er langt mer fornuftig å bruke 250k på en to år gammel bil enn en ny. Kjøp en Kia så er det forsatt 5 års garanti igjen.
Lenke til kommentar

 

Reklamasjonsrett er én ting, å få selger til å betale er noe annet. Du har sikkert sett alle trådene som har dukket opp i forumet her over årene, over folk som har blitt solgt biler med alt mulig av mangler, og ikke hørt et pip mer av selger. Sjansen er kanskje liten, men den psykologiske lasten slipper man når man kjøper ny.

 

Som sagt, hvis du er redd for dette kjøp bruktbil av forhandler.
Lenke til kommentar

Hva slags nybil får man for 150000,- ?

 

kjøpte selv en peugot 107 for 120 000.

Fikk to barneseter i den pluss to voksne samt hund - og kano på taket.

 

trangt var det jo, i forhold til en større bil - men det er er jo en bil, ikke en leilighet, og jeg pakker heller godt enn å legge ut 100 000 på å få plass til en ekstra bag. (må sier at dama ikke er enig) :)

 

Hadde aldri reperasjoner på den. Kun byttet ut slitedeler som forventet.

Bilen gikk fint. Aldri problemer med den. Billig i drift og super på glatta. Ikke like hyggelig å kjøre over fjellet med den, da, ettersom symaskinen under panseret ikke akkurat er laget for langturer opp stupbratte geitestier.
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...