Gå til innhold

Salg av GPU og RAM


anonym03

Anbefalte innlegg

Fikk en ny skjerm til jul (1440p 144Hz) og tenkte og oppgradere PCen for å få mest mulig nytte av den. Passer greit nå med romjulssalg. Bytter ut en GeForce GTX 1060 3GB med denne: https://www.elkjop.no/product/data/pc-komponenter/grafikkort/ASU1070DO8G/asus-dual-geforce-gtx-1070-oc-grafikkort-8-gb?scid=Pricecomparison2989_5_False

og gå opp til 16GB RAM fra 8. 

 

Hvor er det enklest å få solgt de gamle delene? Hvor mye er hver av dem verdt? Begge ble kjøpt for et og et halvt år siden, har det stor effekt på verdien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk en ny skjerm til jul (1440p 144Hz) og tenkte og oppgradere PCen for å få mest mulig nytte av den. Passer greit nå med romjulssalg. Bytter ut en GeForce GTX 1060 3GB med denne: https://www.elkjop.no/product/data/pc-komponenter/grafikkort/ASU1070DO8G/asus-dual-geforce-gtx-1070-oc-grafikkort-8-gb?scid=Pricecomparison2989_5_False

og gå opp til 16GB RAM fra 8. 

 

Hvor er det enklest å få solgt de gamle delene? Hvor mye er hver av dem verdt? Begge ble kjøpt for et og et halvt år siden, har det stor effekt på verdien?

 

Hvilken skjerm har fått til jul da? Er det G-Sync på den, så er GTX 1070 et greit alternativ. Om det er Freesync på den, så burde du heller gå for AMD's Vega 56 skjermkort.

 

Når det gjelder salgsplass, så er det jo kun Finn.no som egentlig er relevant i Norge, med mindre du bor i litt grisgrendt strøk, og det er en grei lokal facebook gruppe for kjøp og salg der da.

 

Verdi på skjermkortet er litt vanskelig å sette. Det yter omtrent som forrige generasjons GTX970, som man finner helt nede i 850 Kr på finn.no. Så med GTX 1060 3GB får man mindre VRAM, men lengre reklamasjonsrett igjen. Men nå er jo 1060 kortene fremdeles i salg, og da til minst 2000 Kr nytt, kanskje må man ikke så langt ned i pris som med GTX970? Jeg ville søkt på 1060, og sett selv hva de ligger ute for kortene du finner på finn.no. Og om de har ligget lenge ute til den prisen, så betyr det at man ikke får den prisen. Personlig pleier jeg legge meg en hundrings under det laveste jeg finner komponenten jeg skal selge for. Da pleier det å få litt respons, men selv da kan det være full bom.

 

Verdi på RAM vil være avhengig av hastighet og type..

 

:)

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...