Gå til innhold

Nostalgikonsoll stuper i pris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For at jeg skal gidde å åpne lommeboka for disse retro produktene må de ha:

 

1. Mulighet for å kjøre originale spill

2. Mulighet for trådløse kontrollere som er dagens generasjon

 

Jeg ommøblerer ikke stua for å kunne sitte med kabler igjen og jeg sitter ikke 2 meter fra TV i stua. Når PS1 var ny var 29" CRT å regne som ett beist av en TV. Men det nytte ikke på skjermer som idag er 55" ++++

  • Liker 5
Lenke til kommentar

For at jeg skal gidde å åpne lommeboka for disse retro produktene må de ha:

 

1. Mulighet for å kjøre originale spill

2. Mulighet for trådløse kontrollere som er dagens generasjon

 

1. Det har den, dog gjennom emulator, slik som alle andre slike "retro-konsoller", den er for liten til å ha CD-spiller, da kan man like gjerne kjøpe en vanlig PS One, originalen er fremdeles best.

 

2. Det har den også, 8bitdo har for eksempel adaptere som lar deg bruke trådløse kontrollere fra nesten en hvilken som helst moderne konsoll

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

For at jeg skal gidde å åpne lommeboka for disse retro produktene må de ha:

 

1. Mulighet for å kjøre originale spill

2. Mulighet for trådløse kontrollere som er dagens generasjon

 

Jeg ommøblerer ikke stua for å kunne sitte med kabler igjen og jeg sitter ikke 2 meter fra TV i stua. Når PS1 var ny var 29" CRT å regne som ett beist av en TV. Men det nytte ikke på skjermer som idag er 55" ++++

 

Med trådløse kontrollere blir de fort uforholdsmessig dyre, så dyre at hele poeng faller bort. Da er det bedre å hente maskinen frem, koble den til TV eller receiver, og la den stå på bordet mens man spiller, heller enn å ha den permanent i TV-benken.

 

Om man vil ha disse sakene trådløse kan man jo selv ta den investeringen og kjøpe en mottaker og et par kontrollere fra 8bitdo. Funker fint det og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den har GTA, ihvertfall den vi kjøpte

GTA er vel et av spillene som er definert som helt umulig å spille fordi emulatoren gir et etterslep på kontrollerne. Det og Cool Boarders 2 ble vel helt umulige å spille pga. Dårlig emulering.

 

Her er en kjekk video om hva man har i vente:

https://youtu.be/y8H5K2mnQ6M

 

Selv hopper jeg glatt bukk over denne og bruker heller pengene på noe annet :-p

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men seriøst, jeg har 4k skjerm, hva skal man med Playstation 1 der?

Ikke det jeg ikke vil spille gamle spill, men syns playstation 3 er bedre, ikke perfekt for 4k skjermer man får vertfall bedre bildekvalitet.

Så ser ikke poenget med så dårlig konsoll. Ferreste har vel 720p skjermer i dag? At den har HDMI er komisk hvis 320p er det høyeste den klarer.

Lenke til kommentar

Men seriøst, jeg har 4k skjerm, hva skal man med Playstation 1 der?

Ikke det jeg ikke vil spille gamle spill, men syns playstation 3 er bedre, ikke perfekt for 4k skjermer man får vertfall bedre bildekvalitet.

Så ser ikke poenget med så dårlig konsoll. Ferreste har vel 720p skjermer i dag? At den har HDMI er komisk hvis 320p er det høyeste den klarer.

 

Ikke akkurat så veldig overraskende at en PS3 er bedre akkurat?!?

Hvis den ikke skulle hatt HDMI. Hva skulle den hatt mener du? S-VHS? Kompositt? Scart? Hvor mange 4K tv'er i dag har disse koblingene lenger? Kjempepraktisk å selge en konsoll i 2018 som ikke lar seg koble til dagens TV uten forskjellige adaptere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er passende beskrivelse, hva hjelper det når 90% har full HD skjerm eller mere?

Finnes noen få med analoge 720p skjermer tver men det er nok få.

 

https://www.poundtechnology.com/hd-link-ps2-press-release

Bildekvaliteten er skuffende.

Som vanlig så er du helt off.

 

"Bildekvaliteten er skuffende" - i forhold til hva? Jeg prøver å forstå hva du ikke er fornøyd med, men alt jeg klarer å tolke det mot er at du ikke evner å forstå at det er en eldre konsoll med massevis av begrensninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit nok det er eldre konsoll, men hva er poenget med å lage dårligere konsoll en Playstation vita?

Faktisk hadde det vært bedre invistering mener jeg eller ny mobil.

Skal man først spille på lav oppløsning.

 

Finnes jo tjenester som Playstation now eller playstation store.

Men selv der ikke finnes på classic er den ikke særlig populær.

Burde støtte full HD minimum.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Greit nok det er eldre konsoll, men hva er poenget med å lage dårligere konsoll en Playstation vita?

Faktisk hadde det vært bedre invistering mener jeg eller ny mobil.

Skal man først spille på lav oppløsning.

 

Finnes jo tjenester som Playstation now eller playstation store.

Men selv der ikke finnes på classic er den ikke særlig populær.

Burde støtte full HD minimum.

PS1 kom i 1997. PS Vita kom i 2011. Det er en differanse på 14 år. Det er ikke en dårligere konsoll, det er en eldre konsoll. Flere generasjoner eldre.

 

Det er bedre å invistere i 150 brød enn i en mobil. Siden man sammenligner fugl og fisk.

 

Er en 70 år gammel person dårligere enn en 20 år gammel person?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hva er vits å lage en 23 år gammel konsoll ny, med svak innmat?

For jeg tror playstation classic flest føler seg lurt, skulle tro den har blitt laget på ebay eller aliexpress ikke hos sony.

Siden man får så dårlig kvalitetfølese når CD plate ikke finnes det er kun for å få den å se ut som en gammel konsoll.

4-1-sony-playstation-ps1-play-station-re

Hva med klokke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...