Gå til innhold

Hva i all verden skal jeg med en fitbit ionic?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg fikk en fitbit ionic i julegave. Jeg har aldri før vurdert seriøst å kjøpe meg en smartklokke, og klarer ikke helt se hvilken nytte denne kan gi meg..?!

 

Jeg har allerede en mekanisk klokke på armen, som mer enn tilfredsstiller mitt behov for å vite tiden.

 

Jeg har aldri hatt behov for å vite pulsen min, og ikke er det på noen måte relevant for trening (jeg bryr meg svært lite om nøyaktige tider, intervaller og soner ol.). Sover jeg så sover jeg, at klokka kan fortelle meg hvor lenge eller hvilken sone jeg har sovet i er ikke veldig interessant.

 

GPS i skogen virker litt interessant, men klokken har kun sporing, den viser ikke kart eller posisjon såvidt jeg klarer å finne ut.

 

Jeg er heller ikke helt overbevist over at personvernet mitt blir godt ivaretatt i slike dingser.

 

Så, hva i all verden bruker du en smartklokke til?

Endret av steinrawr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pulsen kan du måle selv uten verktøy, poenget er at man egentlig ikke trenger alt. Men hvis du finner morro av å prøve det ut, selv om du ikke har prøvt det eller har tenkt å holde på med det lenge. Så får du en erfaring. Kansje den er verdt noe i seg selv, som kan videre bekrefte om det du tenkte var riktig. Enkelte, inkl meg selv har ofte en tendens til å mentalisere hvordan ting er, mens når man går ut å gjør dem i virkeligheten så var det ikke helt akkurat som man hadde tenkt. Dessuten så kan den invitere deg til opplevelser og mer try outs i virkeligheten som kan ha positiv innvirkning.

For min del så orker jeg ikke sånn klokke. Da jeg tenker det samme. Men støtter fortsatt ideen.

 

Lenke til kommentar

Hm.

 

Ja, jeg syns jo noe av det virker spennende,men jeg mistenker at det er litt kult i to dager, og så bryr jeg meg ikke lenger, og ender med å bruke klokken kun til å vise tiden.

 

"Personlig trener"funksjonen virker litt interessant, men jeg trener kanskje regelmessig, og går for det meste bare i marka (i marka virker den ikke å ha noe funksjoner annet enn sporing).

 

Tror det blir penger tilbake, jeg.

Lenke til kommentar

Jeg har gått over fra "mekanisk" klokke til treningsklokke med smartfunksjoner for noen år siden, og her er det jeg bruker:

 

Smarte funksjoner:

  • Se hvem som ringer, svare eller avvise.
  • Påminnelser og kalenderoversikt
  • Lese meldinger og varsler (setter opp hva jeg vil varsles med fra mobilen)
  • Styre musikken på mobilen
  • Se værmelding
  • Navigasjon/veianvisning
  • Div apper

Alt dette får jeg selvsagt på mobilen også, men det er enklere og raskere å sjekke klokken enn å dra opp mobilen.

 

Aktivitetsfunksjoner:

  • Logging av treningsaktiviteter innendørs
  • Logging av treningsaktiviteter utendørs, med puls og bruk av GPS for nøyaktig rute/hastighet etc
  • Logging av aktivitet, puls og søvn hele døgnet (mest for moro skyld)
  • Påminnelse om å røre på meg (jobber på kontor)
  • Motivasjon til aktivtet

For meg er det ikke aktuelt å gå "tilbake" til mekanisk klokke, men vi er alle forskjellige. For mange er det vanlig klokke som foretrekkes.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For meg er det ikke aktuelt å gå "tilbake" til mekanisk klokke, men vi er alle forskjellige. For mange er det vanlig klokke som foretrekkes.

 

Jeg har smartklokke (Apple Watch) til hverdags, en Seiko Padi når jeg skal ting som er litt røffere enn å dra på jobb hvor jeg ikke ønsker å skade Apple Watch samt en Seiko SARB (Cocktail) til pent/dress. 

 

Jeg digger smartklokker, men det å ta på seg et ordentlig armbåndsur med eldgammel teknologi når det sømmer seg er utrolig godt :p 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...