Gå til innhold

Telefonkatalogen funker dårlig


rofl2

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikkke om det er jeg som holder på å miste forstanden, med alt blir stadig vanskeligere her.

Jeg ønsket å finner nummeret til en person. Prøvde først med mitt eget navn: Rolf Aalberg.

 

Det var blitt kronglete med Gule Sider siden sist jeg var der, så jeg prøvde med telefonkatalogen i stedet. Dette er svaret jeg fikk:

 

Strandgata 34
9008 Tromsø Vis veibeskrivels

 

Maken har jeg aldri opplevd før. Hvor er det det skjærer seg?  Jeg bruker en  Lenovo Windows 10 maskin.

 

Det finnes flere med samme navn som meg, men systemet klarer altså ikke å finne noen av oss, men bare et lignende navn. Jeg har inntrykk av at alt blir stadig mere kronglete på Internet. Det hadde sikkert hjulpet om det ble forbudt å bruke et sted som Gule Sider/Telefonkatalogen til reklame. Jeg venter bare på at nyhetene på TV blir akkompagnert utspedd med alskens reklame.

 

Jeg er overbevist om at det er noe galt et sted. Jeg har brukt datamaskiner helt fra tiden med å ringe et nummer på telefon for å komme til et BBS bulletin Board System hvor ,man kunne få kontakt med andre brukere. Odd de Presno var vel en pioner på det området med sitt Saltrød Horror Show...

Endret av rofl2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var 1881.no du prøvde?

Nei, jeg prøvde "telefonkatalogen" Tidligere har jeg brukt "Gule Sider"  men det funket visst ikke nå. 1881 har jeg ikke prøvd. Det virker ganske uforståelig at et sånt sted, som er avhengig nettopp av korrekt behandling av navn ikke makter å les et navn riktig. Det bør jo være et minimumskrav at de kan lese riktig, men tydeligvis søker på "Aarberg", når jeg vil søke på "Aalberg". Eller det søkes kanskje på Aalberg, men når programmet ikke finner det, faller det på det nærmeste. Men sånn skal det vel ikke være. Jeg skal prøv og se hva som skjer hvis jeg søker på Aarberg...

Endret av rofl2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Gule sider var, når den kom ut på papir, full av reklame, så dette har de tatt med over på webben. Ikke noe å klage over, men ting eksisterer ikke gratis.

Det finnes andre oppslagsverk for telefonnummer. Oppslaget på Gule sider tar med svar fra Bedriftskatalogen også, men dette kan du velge vekk.

Andre sider med opplysninger er 1881.no og 180.no, men det hjelper ikke om du har sagt til din teleleverandør at du ikke vil stå oppført i elektronisk katalog.

 

 

Her er linken din for personer og ikke bedrifter.

https://www.gulesider.no/rolf+aalberg/personer

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...