Gå til innhold

Anbefalinger for norsk webhotell?


eisa01

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag to sider som er hostet hos A Small Orange i USA.

 

Tenkte jeg kanskje kunne se på å flytte til et norsk webhotell siden dollaren er så høy, og de begynte å ta moms for noen år siden. Jeg syns heller ikke de er like bra som før etter at de ble kjøpt opp, da de av og til gjør endringer som går ut over sidene uten å si ifra.

 

Betaler i dag 55 kr/mnd. Er det noen gode norske webhotell i 30-50 kr/mnd prisklassen?

 

Trenger noen domener, noen databaser, SSH-tilgang, rundt 1 GB diskplass (gjerne noe mer), og hadde foretrukket cPanel

 

edit: Også en fordel om epost er lett å sette opp og kommer fram til Gmail, litt problemer med ASO der nå..

Endret av eisa01
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste med ProISP er at de kun gir et gratis SSL sertifikat. Har spurt dem om de støtter Let's Encrypt og Certbot.

 

Dere med ProISP, har dere noen erfaringer her?

Jeg har ikke reflektert så mye over dette egentlig, men synes ikke den kostnaden er så voldsom at jeg kan si jeg bryr meg heller egentlig. Jeg synes totalen av det dem leverer holder god kvalitet og support er veldig bra, og på norsk. 

 

Andre kan sikkert svare mer inngående på det du spør om rundt sertifikater.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ønsker ikke kritisere ProISP men de leverer ingenting ekstra..uten at du betaler for det.

 

Dette er desverre en linje de fleste norske legger seg på, og er ikke unikt for ProISP.

 

Hvilken host som er riktig for deg kommer mye ann på hvilke behov du har.

 

Av norske webhotell innenfor budsjettet ditt har jeg prøvd ProISP og HOST1. De er begge helt ok.

 

Om du ønsker en moderne host ville jeg sett utenlands til feks. SiteGround og Inmotion.

 

For WordPress hosting se på WP Engine, Flywheel, Kinsta eller SiteGround.

 

For VPS anbefales DigitalOcean, Vultr eller norske Serve The World.

 

Jeg har kundeerfaring med samtlige leverandører nevnt ovenfor.

 

 

Fortell oss hva valget falt på da, og om du er fornøyd! ?

Endret av naldy
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Jeg endte opp med å flytte til Netbox, der fikk jeg SSL-sertfikat gratis for alle domene støttet av kontoen

ProISP viste seg også å ta betalt 9 kr per ekstra domene med liten skrift, og som nevnt, SSL-sertifikat kom ekstra.

Betaler nå noen kroner ekstra i forhold til hva jeg gjorde før (62.50 kr/mnd), men har funket bra den siste uken jeg har vært hos dem

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

ProISP er de eneste jeg har funnet i Norge som er ærlige i sine driftsmeldinger. Med det mener jeg at de faktisk skriver årsak til nedetid og hva de har gjort for å redusere problemet i fremtiden. Alle andre gir i beste fall vage driftsmeldinger hvis de i det hele tatt innrømmer å ha hatt nedetid. Alle vet at ingenting er perfekt, og å lyve for å selv fremstå som mer proff gjør bare det motsatte. Ærlighet og åpenhet er eneste måten å skape tiltro til tilbyder.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...