Gå til innhold

TEST: Ember Ceramic Mug


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske overfladisk test. Eneste som faktisk er testet er temperaturforskjellen i koppen vs appen? Resten er bare omtale av spesifikasjoner man kan lese seg fram til?

 

Hvorfor har de valgt de temperaturene de har?

Hvordan smaker egentlig en kopp som har stått og varmet seg i 3 timer - de aller fleste vet at en kanne som står på varmeplata på moccamasteren smaker pyton etter 3 timer.

 

Burde kanskje vært testet av en litt mer kaffeinteressert person.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Mye som skurrer i denne testen. 

 

La oss ta en ting: "Selskapet er tydeligvis nytt, da det er skrivefeil i appen". 

 

Verdens korteste søk på nettet forteller at Ember var i gang i 2009. 

Som andre etterlyser: Svært så overfladisk "test", så jeg betrakter det i grunnen som en omtale med lite saklige argumenter bak noen som helst av disse. 

 

Og Kaffe som holdes varm i tre fire timer? Ikke drikkendes under noen som helst omstendighet i grunnen..

Lenke til kommentar

Mye som skurrer i denne testen. 

 

La oss ta en ting: "Selskapet er tydeligvis nytt, da det er skrivefeil i appen". 

 

Verdens korteste søk på nettet forteller at Ember var i gang i 2009. 

Som andre etterlyser: Svært så overfladisk "test", så jeg betrakter det i grunnen som en omtale med lite saklige argumenter bak noen som helst av disse. 

 

Og Kaffe som holdes varm i tre fire timer? Ikke drikkendes under noen som helst omstendighet i grunnen..

 

Det kalles vommfyll. VG's spesialitet. Når vi ikke har noe å skrive om, finner vi noe.

Lenke til kommentar

"Hvis du ikke satte kaffen i halsen av å lese prisen – la oss se nærmere på hvorfor det både er et må-ha-produkt og et produkt ingen egentlig trenger. "

 

Jaha?

Termosen holder min kaffi varm ganske lenge, og den kostet meg 99 spenn for to år siden. Har en analog Cirkle K kopp, kaffen er drikkandes etter to (2) timer, med vanlig vedlikehold (tøm, rens, fyll).

 

La oss nå se nærmere på om Tek.no egentlig er et produkt vi virkelig trenger. Varm blir jeg, men usikker på hvor denne varierende temperaturen kommer fra.

 

Det er mulig det er noen steder det fryser over.

Lenke til kommentar

Så at det var litt spekulasjon rundt temperaturen i koppens innhold. Årsaken er selvsagt at temperaturen som regel ikke er jevn gjennom mediet. Væsken varmes sannsynligvis fra bunnen av koppen via det keramiske elementet, som utgjør koppens form,og innover. Temperaturvariasjonen, og tiden tilstandsendringen tar, utrykkes ved å sette opp en funksjon med integraler. Temperaturen vil variere gjennom det keramiske elementet og gjennom væsken. Det er godt mulig temperaturen hadde stemt bedre med en lavere omgivelsestemperatur, f.eks ute. Man har sannsynligvis prøvd å ta hensyn til forskjellige miljø med ulike omgivelsestemperaturer og deretter valgt det beste kompromisset, eller bare vært slumsete.

Lenke til kommentar

Ganske overfladisk test. Eneste som faktisk er testet er temperaturforskjellen i koppen vs appen? Resten er bare omtale av spesifikasjoner man kan lese seg fram til?

 

Hvorfor har de valgt de temperaturene de har?

Hvordan smaker egentlig en kopp som har stått og varmet seg i 3 timer - de aller fleste vet at en kanne som står på varmeplata på moccamasteren smaker pyton etter 3 timer.

 

Burde kanskje vært testet av en litt mer kaffeinteressert person.

 

Typisk Tek test, ein test som går igjennom alt som ikkje er viktig.

Lenke til kommentar

Ember-koppen holder kaffen på en jevn temperatur, men våre målinger viser at drikken stort sett er litt varmere enn angitt.

Dere brukte en kalibrert temperaturmåler for å teste dette?

 

Med et avvik på 0,6°C vet du ikke om den viser for mye eller for lite hvis instrumentet ikke er kalibrert. Ikke engang dyre sertifiserte temperaturmålere som jeg bruker når jeg kalibrerer andre temperaturmålere er helt nøyaktige ved alle temperaturer.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...