Gå til innhold

Hevder Elkjøp solgte brukte produkter som nye


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte meget dyr drone hos elkjøp, med et sånt hent om 2 timer. Kjørte 6 mil for og hente i kald vinterkveld, kom frem og de kunne ikke finne den. når de fant den var det en brukt, reparert drone som lå i eska. Jeg fikk heldigvis se det før jeg betalte og dro hjem med den. Så dette er vanlig praksis hos alle elkjøp butikker. Noe med bonus hos butikksjefer vel? ;)

Dro over gata og kjøpte helt ny ubrukt drone hos power, og fikk den 500 kroner billigere også :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte TV på Power i Haugesund i fjor sommer. De brukte lang tid på lageret for å lete etter TVen. Etter en stund leverte de meg en TV som var åpnet, merket med et klistremerke fra Power der det stod "Ferdig kalibrert". Jeg spurte om en annen kunde hadde hatt TVen før meg. Nei sa de, og forsikret meg at denne TV kun hadde vært ute av esken for å kalibreres. Greit nok, tenkte jeg. Tok den med hjem, og riktig nok var det allerede en bruker innlogget på Netflix. Jeg kontaktet de og det eneste de kunne tilby var at jeg leverte TVen tilbake og fikk pengene igjen. Av personlige grunner kontaktet jeg aldri media. Sett tilbake burde jeg kanskje gjort det likevel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opplevd akkurat det samme på power. Jeg brydde meg ikke da produktet fremstod som nytt alikevel. Det er jo egentlig ganske uproblematisk sålenge de er nøye med å se over produkter som blir returnert før de legger dem ut for salg igjen. At de ikke engang tilbakestiller til fabrikkinstillinger er jo rimelig sløvt.. men mye rart som jobber på elkjøp.

 

Er ganske kjekt med 50 dagers returrett når man gjør bomkjøp...

Endret av Tmz
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hendte meg for litt siden også på Elkjøp Gjøvik. Kjøpte 2 stk star wars droner i butikk.

 

Hentet de fra butikk hylle. Etter betaling på vei til bilen, så så jeg at begge eskene hadde vært åpnet. Etter nærmere inspeksjon så var begge enheter tidligere brukt og dårlig pakket ned igjen.

 

Jeg gikk å leverte de tilbake og fikk igjen pengene.

Betaler ikke fullpris for brukte produkter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ikke uvanlig :p Vært borti riper og hakk i produkter tidligere - I tillegg ble samboers tidligere iPod tilfeldigvis kjøpt av en gammel klassekamerat..

 

Elkjøp har en del å jobbe med i den sammenheng.

 

Man skulle tro de hadde bedre gjennomgang av produkter som returneres, slik at de fremstår som ubrukt når de legges ut på lageret igjen. Ser man tegn til bruk, så burde det klassifiseres som demovare.

"Dette skal ikke forekomme" sies det, men man leser om slike ting 'stadig vekk' - tipper det er en del mer som ikke kommer frem i media ^.^

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser ikke helt det store problemet. Irriterende, men alle gjør vi vel feil innimellom. De legger seg flat og retter opp feilen. Alltid super service på Elkjøp ?

 

Det er strengt tatt problematisk - heldigvis var det ikke på et produkt som kunne inneholdt personlig informasjon..

En person som gir fra seg eksempelvis en Pc med personlig informasjon har selvfølgelig et ansvar for å fjerne dette om h*n ikke ønsker produktet likevel, men elkjøp har også et visst ansvar her.

Lenke til kommentar

tja har kjed meg meg også hos power når jeg kjøpte lydbar .. problemet var at flere ting som strømforsyning manglet når jeg kjøpte det ... power viste faktisk at det var brukt i forkant og solgte meg en brukt en der det mangle ting ja i håp at jeg ikke klaget ... så tilbydde dem meg litt avslag siden den var brukt som hjalp javla lite når viktige ting som strømforsyning mangler

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...