Gå til innhold

Strømpriser og strømselskap


Taurean

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM

(...)

 

4) Er 26 300 kw/t per år et høyt forbruk for en 60 m2 leilighet?

Jeg har en 64 m² (TEK10) og bruker 2200 kWt per år. Oppvarming og varmtvann kommer fra et fjernvarmeanlegg og er ikke inkludert i strømkostnadene. Så for meg virker det som du bruker enormt mye strøm til oppvarming/varmtvann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

 

 

Hvordan er ROI på tibber for dere?

 

Alle skryter hemningsløst av tibber ser jeg, og helt greit at man ser nå i senere tid at man har spart penger på regningen. 

 

Men kontra å feks investere 10-15-20k+++ i duppedingser for å gjøre hjemmet smart. Hvor stor er forskjellen ? Prisen er vell nærmest lik uansett siden de følger det samme greiene som alle andre mtp innkjøpspris osv.

 

Men har dere sett på det i detalj?

 

En kompis av meg trodde i sine øyne at han sparte masse i mnd. men i gjengjeld kjøpte han elbillader, duppedingser til en verdi av 20k.

 

Han sparer fra tidligere fakturaer hvis vi sammenligner rundt 200kr mnd.

 

Varer varene hans i 10+ år feks? Vil det være noe nytt og bedre innen den tid ?  Hvem vet. 

 

Helt off the point hvis dere bare kjørte igang med å bytte uten noe ekstra kjøp av greier..Sparte dere penger?

 

Til gjengjeld har jeg også en annen kompis som har vervet andre og etter han selv. Har fått over 30k i vervebonus totalt på 2 år.

Så her har man helt klart hatt gevinst.

Lenke til kommentar

Jeg har en 64 m² (TEK10) og bruker 2200 kWt per år. Oppvarming og varmtvann kommer fra et fjernvarmeanlegg og er ikke inkludert i strømkostnadene. Så for meg virker det som du bruker enormt mye strøm til oppvarming/varmtvann.

 

Ja, jeg vet ikke hva tek10 betyr, men den drittleiligheten jeg bodde i på den tiden var helt på trynet. Trakk fra vinder og dør, høy fuktighet inne. Og han skulle pushe strømkostnadene over på leieboer. Er så glad jeg tok grep og kom meg vekk fra det dritthølet.

 

Men takk for deling av erfaring.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
magb skrev (3 minutter siden):

Ett spørsmål: Hvis jeg sjekker Nordpool sin gjennomsnittspris for Desember så ligger denne på 38 øre/KWt, min strømavtale er spotpris + 5,5 øre, hvorfor er min strømpris på faktura for desember 54 øre/kWt? Hvem går disse 10 ørene til?

Sannsynligvis merverdiavgift.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har jeg flytta til egen leilighet, så jeg måtte kjøpe strøm. Det havnet på Norgesenergi. Har lest mye dritt om dem, men jeg bare valgte et selskap for jeg hadde ikke tid til å se igjennom alt mulig. Hadde en bekjent som hadde dem også, så da fikk vi 500 kr i rabatt, begge to. Og jeg tror jeg fikk 300 kr i flytterabatt også.

Betaler ikke for varmtvann og fjernvarme her, så det blir ikke så mye strømutgifter. Foreløpig ca 400 kr.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 2 uker senere...
Cerent skrev (14 minutter siden):

Hva tenker dere om Motkraft? Det er jo non-profit.

Jeg har valgt de og er fornøyd. Alle strømselskap gjør jo det samme (ingenting), de er et mellomledd som bare skal fakturere. 19 kr per mnd pluss ett øre/kWh høres helt greit ut, ikke noe mersalg av tullete tilleggsavtaler som bare selskapet kan komme bra ut av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...