Jump to content
Cthulhu

Nå skal Tesla la deg bestille service med et par trykk i mobilappen

Recommended Posts

Blir interessant å se hvor lange køer det blir på Teslas verksteder de kommende årene når de skal pushe titusenvis av Modell 3 på norske kunder.

 

Er også spent på kvalitetssikringen til en bil som er produsert i telt på "gårdsplassen" under et "produksjonshelvete"...

 

"telt på gårdsplassen".... Du vet ikke hva du snakker om

  • Like 4

Share this post


Link to post

Er også spent på kvalitetssikringen til en bil som er produsert i telt på "gårdsplassen" under et "produksjonshelvete"...

Kvalitetssikringen er meget bra siden de kunne bygge de nevnte produksjonsfasilitetene med lærdom fra de opprinnelige produksjonslokalene.

 

Var det eller mer du lurte på, eller har du mer løgnaktig FUD på lager?

  • Like 2

Share this post


Link to post

Faktisk lurer jeg på det samme, tesla dropper ansatte og leier inn roboter til å gjøre jobben?

 

selvkjørte biler har ikke fått en dato en gang. Så det går smått for leiebil eller taxitjenestene.

Ruter og NSB er nok mere stabile.

Edited by LMH1
  • Like 6

Share this post


Link to post

Anbefalte serviceintervaller er visstnok annenhvert år på TM3 og ikke hvert år som på S og X. Det er også mindre som kan gå i stykker på TM3 da det er en teknisk mindre avabsert bil. Enklere dørhåndtak, ikke luftfjæring pr nå, ikke takluke, ikke dedikrt batterivarmer, det meste av ladekomponener er forenkla og flytta til batterimodul, 1 skjerm mindre, ikke elektrisk bakluke etc. Lettere bil betyr og mindre belastning på understell, stålkarosseri er enklere å jobbe med og langt flere verksteder kan jobbe med det osv. De bør allikevel utvide servicekapasiteten kraftig framover og få opp flere verksteder utenfor storbyene :)

Share this post


Link to post

Faktisk lurer jeg på det samme, tesla dropper ansatte og leier inn roboter til å gjøre jobben?

 

selvkjørte biler har ikke fått en dato en gang. Så det går smått for leiebil eller taxitjenestene.

Ruter og NSB er nok mere stabile.

Eh, hva lurer på du sier du? Hvem er det du svarer her?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Hjelper vel ikke så mye når ventetiden er 6-12 mnd uansett?

 

Det hjelper på telefonventetiden. Jeg har tilbrakt nok tid i telefonkø hos Tesla.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Kan man i dag gjøre dette fra bilen? Høres litt rart ut at de ikke har denne funksjonen, eller er det bare at man kan gjøre det fra appen som er nytt? Noe som også høres litt merkelig ut da det er langt mer praktisk å gjøre det fra bilen.

 

Må min klassiske tysker valgte jeg bare hva verksted jeg ønsket å bruke når jeg fikk vilen, og den tar seg av bestilling av normal service, hvis noe oppstår er det også bare ett trykk for å rapportere det inn til vekstedet(bilen sender feilmeldingen så jeg ikke trenger å bekymre meg for å forklare hva som er feil).

Share this post


Link to post

 

Hjelper vel ikke så mye når ventetiden er 6-12 mnd uansett?

Rundt 3 måneder er ventetiden på service nå. Er det kritiske ting så får man tatt inn bilen på dagen. Vanlig service er lavest prioritert. 

Tja.. Er fortsatt ikke veldig imponert over service. Ventet nesten 7 timer i såkalt drop-in service på Oslo Nord forrige uke. Jeg var 3. bil som slapp inn etter 7 timer. Bilen lader kun unntaksvis og jeg får feilmeldinger og rødt lys på ladeport støtt og stadig. Lånebil kunne jeg ikke få, heller ikke dagen etter,så jeg måtte dra av gårde med bilen. Jeg skulle bli ringt til når de viste mer om hva feilen var (ble satt på logg). Som forventet har ingen ringt og feilen kommer daglig.

Her må man følge opp absolutt alt selv og jeg gruer meg til TM3 kommer...

  • Like 5

Share this post


Link to post

Vil ikke dette gi mye større pågang, er det virkelig det Tesla bør satse på? Burde de ikke satse på å forbedre kvaliteten på servicen sin først og heller deretter gå for en slik løsning? Hører så mye om servicen til Tesla, og ventetid er en av faktorene. Mulig man skal kunne bestille service i appen, men det vil vel ikke gi noe mindre ventetid, vil det vel? Er så uforutsigbart dette selskapet her, føler man aldri vet helt hvor man har dem. Holder meg langt unna så lenge ståa er som nå, men hva vet jeg, kan jo være de kan komme ut positivt med denne løsningen. Nå jobber ikke jeg for Tesla, men at dette skal være fokus mener jeg allikevel er ytterst merkelig, da de i første omgang burde hatt fokus på å faktisk forbedre tjenestene sine så kundene deres blir fornøyde.   

Share this post


Link to post

Har du opplevd dette?

Ang Tesla og ventetid er den ekstremt kort enkelte steder og lang andre steder. Noen av servicesentrene i Oslo har vell lenge vært blant verstingene. Jeg sogner til Tr.h og vanlig service er det ca 2 mnd ventetid, på reparasjoner som ikke haster er det ca 1-2 mnd (12V-batteri som begynner å bli dårlig eller slark i understell). Når det er noe prekært får du komme inn samme dag. Har aldri hatt noe prekært selv og bare småplukk i de 5 årene jeg har hatt bilen, men enr naboen fikk en mandagsbil og han har fått fiksa alt kjapt :)
  • Like 2

Share this post


Link to post

Hadde vært morsomt om selgerne av bilene som får mandagsutgaver får bytte i ny bil.

Skal vel mye til de skjer, men forstår det ville vært fornuftig.

For er surt å vente 1 måned på reprasjon særlig hvis man skal på ferie og ferien blir avlyst.

For færreste har lyst å leie bil eller kjøpe ekstra bil.

  • Like 2

Share this post


Link to post

 

Faktisk lurer jeg på det samme, tesla dropper ansatte og leier inn roboter til å gjøre jobben?

 

selvkjørte biler har ikke fått en dato en gang. Så det går smått for leiebil eller taxitjenestene.

Ruter og NSB er nok mere stabile.

Eh, hva lurer på du sier du? Hvem er det du svarer her?

Han svarer seg selv (Den andre brukeren sin)

Share this post


Link to post

Hadde vært morsomt om selgerne av bilene som får mandagsutgaver får bytte i ny bil.

Skal vel mye til de skjer, men forstår det ville vært fornuftig.

For er surt å vente 1 måned på reprasjon særlig hvis man skal på ferie og ferien blir avlyst.

For færreste har lyst å leie bil eller kjøpe ekstra bil.

Hva er det du babler om nå da? Ingenting av det du skriver ser ut til å ha relevans for noe som helst.

Share this post


Link to post

De tradisjonelle serviceverkstedene som stenger før normal arbeidstid er over rundt forbi gjør meg forbanna. Er vel ikke bare trygdede og pensjonister som har service på bilen? Er villig til å bytte bilmerke for å få litt god kundeservice i ettermarkedet

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...