Gå til innhold

Nå skal Tesla la deg bestille service med et par trykk i mobilappen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir interessant å se hvor lange køer det blir på Teslas verksteder de kommende årene når de skal pushe titusenvis av Modell 3 på norske kunder.

 

Er også spent på kvalitetssikringen til en bil som er produsert i telt på "gårdsplassen" under et "produksjonshelvete"...

 

"telt på gårdsplassen".... Du vet ikke hva du snakker om

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er også spent på kvalitetssikringen til en bil som er produsert i telt på "gårdsplassen" under et "produksjonshelvete"...

Kvalitetssikringen er meget bra siden de kunne bygge de nevnte produksjonsfasilitetene med lærdom fra de opprinnelige produksjonslokalene.

 

Var det eller mer du lurte på, eller har du mer løgnaktig FUD på lager?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Anbefalte serviceintervaller er visstnok annenhvert år på TM3 og ikke hvert år som på S og X. Det er også mindre som kan gå i stykker på TM3 da det er en teknisk mindre avabsert bil. Enklere dørhåndtak, ikke luftfjæring pr nå, ikke takluke, ikke dedikrt batterivarmer, det meste av ladekomponener er forenkla og flytta til batterimodul, 1 skjerm mindre, ikke elektrisk bakluke etc. Lettere bil betyr og mindre belastning på understell, stålkarosseri er enklere å jobbe med og langt flere verksteder kan jobbe med det osv. De bør allikevel utvide servicekapasiteten kraftig framover og få opp flere verksteder utenfor storbyene :)

Lenke til kommentar

Kan man i dag gjøre dette fra bilen? Høres litt rart ut at de ikke har denne funksjonen, eller er det bare at man kan gjøre det fra appen som er nytt? Noe som også høres litt merkelig ut da det er langt mer praktisk å gjøre det fra bilen.

 

Må min klassiske tysker valgte jeg bare hva verksted jeg ønsket å bruke når jeg fikk vilen, og den tar seg av bestilling av normal service, hvis noe oppstår er det også bare ett trykk for å rapportere det inn til vekstedet(bilen sender feilmeldingen så jeg ikke trenger å bekymre meg for å forklare hva som er feil).

Lenke til kommentar

 

Hjelper vel ikke så mye når ventetiden er 6-12 mnd uansett?

Rundt 3 måneder er ventetiden på service nå. Er det kritiske ting så får man tatt inn bilen på dagen. Vanlig service er lavest prioritert. 

Tja.. Er fortsatt ikke veldig imponert over service. Ventet nesten 7 timer i såkalt drop-in service på Oslo Nord forrige uke. Jeg var 3. bil som slapp inn etter 7 timer. Bilen lader kun unntaksvis og jeg får feilmeldinger og rødt lys på ladeport støtt og stadig. Lånebil kunne jeg ikke få, heller ikke dagen etter,så jeg måtte dra av gårde med bilen. Jeg skulle bli ringt til når de viste mer om hva feilen var (ble satt på logg). Som forventet har ingen ringt og feilen kommer daglig.

Her må man følge opp absolutt alt selv og jeg gruer meg til TM3 kommer...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vil ikke dette gi mye større pågang, er det virkelig det Tesla bør satse på? Burde de ikke satse på å forbedre kvaliteten på servicen sin først og heller deretter gå for en slik løsning? Hører så mye om servicen til Tesla, og ventetid er en av faktorene. Mulig man skal kunne bestille service i appen, men det vil vel ikke gi noe mindre ventetid, vil det vel? Er så uforutsigbart dette selskapet her, føler man aldri vet helt hvor man har dem. Holder meg langt unna så lenge ståa er som nå, men hva vet jeg, kan jo være de kan komme ut positivt med denne løsningen. Nå jobber ikke jeg for Tesla, men at dette skal være fokus mener jeg allikevel er ytterst merkelig, da de i første omgang burde hatt fokus på å faktisk forbedre tjenestene sine så kundene deres blir fornøyde.   

Lenke til kommentar

Har du opplevd dette?

Ang Tesla og ventetid er den ekstremt kort enkelte steder og lang andre steder. Noen av servicesentrene i Oslo har vell lenge vært blant verstingene. Jeg sogner til Tr.h og vanlig service er det ca 2 mnd ventetid, på reparasjoner som ikke haster er det ca 1-2 mnd (12V-batteri som begynner å bli dårlig eller slark i understell). Når det er noe prekært får du komme inn samme dag. Har aldri hatt noe prekært selv og bare småplukk i de 5 årene jeg har hatt bilen, men enr naboen fikk en mandagsbil og han har fått fiksa alt kjapt :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde vært morsomt om selgerne av bilene som får mandagsutgaver får bytte i ny bil.

Skal vel mye til de skjer, men forstår det ville vært fornuftig.

For er surt å vente 1 måned på reprasjon særlig hvis man skal på ferie og ferien blir avlyst.

For færreste har lyst å leie bil eller kjøpe ekstra bil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde vært morsomt om selgerne av bilene som får mandagsutgaver får bytte i ny bil.

Skal vel mye til de skjer, men forstår det ville vært fornuftig.

For er surt å vente 1 måned på reprasjon særlig hvis man skal på ferie og ferien blir avlyst.

For færreste har lyst å leie bil eller kjøpe ekstra bil.

Hva er det du babler om nå da? Ingenting av det du skriver ser ut til å ha relevans for noe som helst.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...