Gå til innhold

Tesla får vinteroppdatering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jeg alltid har ment, Tesla en kun en lekebil.

En "lekebil" som har vilt mye bedre ytelse enn fossil-oldsmobiler.

 

 

Tesla konker når Tyskerne endlig kommer på banen eller klarer de å tjene penger på å lage prompe-app'er?

Hva? Tyskerne har jo kommet på banen alt. Var det ikke Audi E-tron som skulle ta knekken på Tesla da?

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp - og vi som har den - elsker det

 

Alle andre biler jeg har hatt har jeg blitt lei av etter en noen mnder. "Old news", da alt med bilen hadde blitt utforsket og prøvd. Teslaen blir jo "ny" for hver oppdatering. Rekker ikke bli lei før noe nytt har kommet på banen! Helt fantastisk, dette. Nordlendingen jeg kjøpte den fra var like begeistret - "her en mårran hadde æ pinade fått ny stereo!"
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herlig oppdatering. Har dog ikke savna oppvarma seter, holder massevis å varme opp kupeen, men ser for meg dette kan være fint om man plutselig skal ut på tur og trenger litt ekstra varme i skinka. Syns også det er herlig å se litt humor i det hele, mtp fjerteputa. 

 

 

 

 

Har både Model S og BMW i3S her i huset. Jeg syns ikke iDrive systemet til BMW er noe bedre på noe som helst måte (ihvertfall ikke navigasjon eller media). Det har dog aldri slått meg at det mangler noe i dashbordet til noen av bilene, selv etter 90.000 km i Model S-en. Er det noe spesifikt du tenker på? Man har da forbruksgraf fra de siste 10,50 km, trip-computer, media, soltak, klima etc tilgjengelig. Mulig du ikke visste man kunne endre på dette ved å holde inne scrollehjulet på rattet?

Det var forsåvidt mer info stappa i dashboardet for et par versjoner tilbake, men de har forenkla det med tiden. Før i tiden var til eks. batteristatus nokså sentral i dashbordet.

 

Etter snart 65.000 km med denne store "gimmick skjermen" kunne jeg ikke vært mer uenig. Syns det har vært utrolig fint å hatt et stort kart tilgjengelig i bilen både på langtur og til daglig pendling. Jeg kan til eks. sjekke trafikkstatus for hele byen ved et blikk hvor jeg i BMW-en må scrolle og zoome. Jeg kan dog si meg enig at det hadde vært fint om man kunne tilpasset skjermen etter eget behov, men så langt har de bilene jeg har kjørt vært nokså begrensa på dette (div. iDrive og Merc Comand). BMW iDrive er definitivt det minst brukervennlige av disse tre. Audis system kjenner jeg ikke til. 

Vær oppmerksom på forbruket på E-tron før du evt. går til innkjøp. Tesla er på ingen måte perfekt, men de har laget en nokså effektiv drivlinje som fungerer utrolig bra med utrolig effektiv el-motor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lånte Tesla X en helg for å se om det er den eller E-tron jeg skal vurdere videre (trenger tilhenger over 1500kg).

Likte Tesla ganske godt. Men fant ut at den var egentlig ganske ubrukelig og falt igjennom på elementære ting i display.

De kommer med oppdateringer som er veldig kjekke, men også bruker tid til å programere inn easter eggs og funksjoner som er totalt unyttig. Hvorfor ikke bruke litt av den tiden på å få bedre bruker grensesnitt?

Eller kan den disse elementære tingene, men jeg fant aldri ut av det?:

 

-STOOR skjerm, men hvorfor er det så sinsyke små ikoner på noen av tingene? Hvorfor ikke ha mulighet til å individualisere menyene mer? Ivertfall endre font size?

-Menyen i dasjbordet var utrolig mangelfull? Hvorfor ikke kunne få opp mye mer her? Min gamle BMW fra -87 har jo akkurat like mye info (faktisk noe mer på noen områder) med sin kjørekomputer.

-Forbruks siden (forbruks grafen var fin) og analyse siden var ganske enkel, og liten tekst til raskt å ta en titt under kjøringen.

 

Og jeg har godt syn, så lurer på hvordan den er for de med redusert syn...

Litt vil det hjelpe over tid når en blir godt kjent med akkurat hvor teksten står på storskjermen. Men det dekker ikke faktum at de kunne gjort så utrolig mye mer med skjermens muligheter når de først har den store skjermen som gimmick.

 

Har ikke kjørt E-tron enda, men den kan ivertfall ikke være noe dårligere en Tesla...

 

Det eneste du har å utsette på en bil (…) er små ikoner og overkommelig informasjonsflyt i displayet?

Samtidig synes du stor skjerm er en gimmick, men klager på liten tekst.

 

Den kjører med standarddistribusjon av Ubuntu i bunn, som man kan tilegne seg tilgang til, hvor vanskelig skal det være…

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...