Gå til innhold

Hvilke spill tror dere kommer til Switch?


Donkey Kong

Anbefalte innlegg

Nå som Smash er ute er de fleste av Nintendos største "IP"-er representert på Switch:

 

- Mario Kart (port fra Wii U)

- 3D Mario (Odyssey)

- 2D Mario (port fra Wii U)

- Smash brothers

- Zelda (port fra Wii U)

- Øvrig Mario-relatert (Tennis, Mario Party)

 

Switch er fortsatt i sitt andre år, og har formodentlig en god stund igjen av sin levetid. Jeg lurer da på hvor Nintendo tar Switch videre. Med mindre jeg har gått glipp av noe kjenner vi identiteten til kun to store spill som er under utvikling: Metroid Prime 4 og et Pkemon-spill.

 

Jeg inviterer dere til å komme med deres spådommer!

 

Jeg tror sjansen er stor for at det vil komme et eksklusivt Zelda-spill utviklet for Switch. Grunnen er at BotW antakelig var ferdig utviklet en stund før lansering i 2017. Antakelig har Nintendo hatt anledning til å arbeide med et nytt Zelda-spill i to-tre år.

 

Av samme grunn kan det tenkes at det kommer et nytt MarioKart, ettersom MarioKart 8 opprinnelig ble utgitt i 2014. Spørsmålet er om Nintendo kan komme opp med noe nytt, noe som gjør at folk som allerede eier Mariokart 8, som er et solid kart-spill, skal kjøpe nytt.

 

I tillegg har jeg en tredje spådom: Retro Studios har ikke sluppet et spill siden Donkey Kong Country Tropical Freeze i januar 2015. Med Mario Odyssey, interessen og støtten til Yoka Layley og relansering av gamle plattformer (Crash, Spyro) har 3D-plattform fått en slags renessanse. I tillegg har Nintendo gjennom "Smash brothers -avstemning" i 2015 blitt oppmerksom på populariteten til Donkey Kong og King K Rool, noe som ledet til at sistnevnte ble en spillbar figur i Smash brothers Ultimate.

 

De momentene som er nevnt over gjør at jeg tenker vi har et nytt 3D-Donkey Kong under utvikling!

 

Hva tenker dere. Hvilke spill kan vi vente oss til Switch de neste årene?

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre jeg har gått glipp av noe kjenner vi identiteten til kun to store spill som er under utvikling: Metroid Prime 4 og et Pkemon-spill.

 

Hva tenker dere. Hvilke spill kan vi vente oss til Switch de neste årene?

 

Fire Emblem: Three Houses, Yoshi's Crafted World, Luigi's Mansion 3 og Animal Crossing er bekreftet å komme neste år, i tillegg til Pokemon. Sannsynligvis kommer Metroid Prime 4 også neste år, men skal ikke si det sikkert. Et nytt Mario Kart er ikke umulig, og det går en del rykter om at det vil være Mario Kart: World Tour. Mario Kart Tour er rett rundt hjørnet til mobil, så MK: World Tour vil nok være en større versjon av det til Switch. Ifølge ryktene, i alle fall.

 

Vi vet også at Super Mario U kommer ganske snart, med alt innholdet fra Super Mario U og Super Luigi U, og med to nye karakterer. Det er slettes ikke utenkelig at dette vil følges opp med et nytt 2D Mariospill, og kanskje allerede neste år. 

 

Et nytt Zelda neste år er tvilsomt, men de har for lengst bekreftet at de jobber med et nytt Zeldaspill, og det vil ha en åpen verden som i Breath of the Wild. Spørsmålet er hvor langt de er kommer i utviklingen. At de "jobber med det" kan bety alt fra å pusle med litt design, til å være nesten ferdig. Hvem vet? 

 

Glem heller ikke at Nintendo ikke avslører spill før kort tid før release, så vi har nok mye å se frem til neste år. Med tanke på alle de store spillene de allerede har bekreftet, kan man jo spørre seg hva de ikke har bekreftet ennå. Vi har definitivt noen store overraskelser i vente til neste år. Jeg vil tro alt det vi vet så langt bare er noen småting i forhold til det de kommer til å bekrefte på E3. I 2017 bekreftet de et nytt Yoshi og nytt Kirby, og løftet sløret av Super Mario Odyssey på E3. I fjor bekreftet de Smash Bros Ultimate på E3, så hva blir det neste år? Det blir nok ikke mindre enn de to forrige, for å si det sånn. Men spørsmålet er jo hva vi kan forvente. F-Zero? Kid Icarus? Et nytt "Donkey Kong 64", men til Switch? De har veldig mye å leke med, så time will tell. :)

Lenke til kommentar

Tror ikke, men håper på Starfox Adventures 2 (og gjerne en remaster av det første også). Håper også Nintendo bruker samme assets fra BotW til en ny tittel så utviklingstiden blir mye kortere så vi slipper vente 5+ år på neste Zelda. Mario Odyssey 2 er vel ikke helt utenkelig siden Wii fikk to Galaxy titler og til slutt så har det allerede vært rykter om Metroid Prime Trilogy remaster, så tror den kommer.

Lenke til kommentar

Håper også Nintendo bruker samme assets fra BotW til en ny tittel så utviklingstiden blir mye kortere så vi slipper vente 5+ år på neste Zelda.

Sist gang de gjorde store forandringer med Zelda var før OOT i 1998. Det kom ut fem år etter forrige spill (som var Link's Awakening i 1993). Etter det gikk det bare to år før Majora's Mask kom ut i 2000, og så gikk det slag i slag med 1 eller 2 år i mellom, frem til A Link Between Worlds kom i 2013. Da gikk det fire år før BotW kom i 2017, og da hadde de brukt mye tid på å lage det helt fra bunnen av igjen. Men hvis de gjør som tidligere så lager de nok det neste med utgangspunkt i BotW på samme måte som de har gjort før, og da bør det komme et nytt spill neste år eller i 2020.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...