Gå til innhold

Lagde 3D-hode for å lure ansiktsgjenning – Bare iPhone som ikke lot seg lure


Anbefalte innlegg

Så de skrudde ned sikkerheten på LGen og da klarte de å lure den. Derimot blir jo ikke akkurat det det samme da. Apple lar deg ikke skru ned sikkerhet for raskere gjenkjenning, det gjør ikke LG sin funksjon mindre sikker fordi du har mulighet til å bruke en mindre sikker versjon.

 

De har og klart å ikke teste Huawei Mate 20 som faktisk også bruker laserprosjektering på samme måte som Apple. At Apple sin løsning med laserprosjektering slår vanlig kamera er ingen overraskelse. Konklusjonen om at kun Apples Face ID ikke kan lures er derimot helt feil. Ikke har de testet Huawei, og ikke klarte de å lure LG sin løsning. Men gøy for å få klikk da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg foretrekker også fingeravtrykkleser. Skjønner ikke at vi plutselig har blitt for late til å legge fingeren på telefonen...

 

Det som er irriterende med fingeravtrykkleser er at den krever at fingeren kleber litt til underlaget. Så når man haster ut om morgenen etter en dusj så funker det dårlig.

Lenke til kommentar

Det som er irriterende med fingeravtrykkleser er at den krever at fingeren kleber litt til underlaget. Så når man haster ut om morgenen etter en dusj så funker det dårlig.

Huden endrer seg jo potensielt svært mye under vann, alt etter individ og eksponeringslengde. Så den gjenkjenner ikke, fordi det er ulikt.

Lenke til kommentar

Huden endrer seg jo potensielt svært mye under vann, alt etter individ og eksponeringslengde. Så den gjenkjenner ikke, fordi det er ulikt.

Problemet er at det naturlige fettet på fingrene forsvinner. Dette er et problem for meg hver eneste morgen når jeg skal sjekke tidtabeller o.l. Det ender ofte opp med at jeg blir låst ute i 50 sekunder før jeg tilslutt tar meg bryet med å taste inn pinkoden i stedet for.

Lenke til kommentar

Du kan ikke lure Apple face-ID på den måten du beskriver her. Face-ID bruker egen AI som krever eierens oppmerksomhet før den låser opp telefonen. Det betyr at man ikke bare kan vifte iPhonen i trynet på eieren for å låse den opp, slik du tror.

 

Bulls... Da jeg hadde iphone X gjorde kona mi akkurat dette for å gå inn på spotify, eller annet. Bare tokk mobilen opp og tokk den forran ansiktet mitt og voila den var åpen. Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Bulls... Da jeg hadde iphone X gjorde kona mi akkurat dette for å gå inn på spotify, eller annet. Bare tokk mobilen opp og tokk den forran ansiktet mitt og voila den var åpen.

 

Er ikke bull, var nok din kone som faktisk så på mobilen. Har prøvd det med flere som har iPhone X, og man må faktisk se på telefonen (gi den oppmerksomhet) for at den skal unlocke. Så du kan faktisk ikke tvinge noen til å åpne med face-id, de må fysisk velge og se på telefonen.

Lenke til kommentar

 

Jeg foretrekker også fingeravtrykkleser. Skjønner ikke at vi plutselig har blitt for late til å legge fingeren på telefonen...

 

Det som er irriterende med fingeravtrykkleser er at den krever at fingeren kleber litt til underlaget. Så når man haster ut om morgenen etter en dusj så funker det dårlig.

Detfor man bruker sikkert område, så slipper man låse opp i tide og utide. Har du noe å skjule for din bedre halvdel, er det ikke telefonen som er problemet, for å si det sånn.. :D

Lenke til kommentar

Så de skrudde ned sikkerheten på LGen og da klarte de å lure den. Derimot blir jo ikke akkurat det det samme da. Apple lar deg ikke skru ned sikkerhet for raskere gjenkjenning, det gjør ikke LG sin funksjon mindre sikker fordi du har mulighet til å bruke en mindre sikker versjon.

 

De har og klart å ikke teste Huawei Mate 20 som faktisk også bruker laserprosjektering på samme måte som Apple. At Apple sin løsning med laserprosjektering slår vanlig kamera er ingen overraskelse. Konklusjonen om at kun Apples Face ID ikke kan lures er derimot helt feil. Ikke har de testet Huawei, og ikke klarte de å lure LG sin løsning. Men gøy for å få klikk da.

 

Å joda, Apple lar deg skru ned sikkerheten.

 

I innstillinger kan man deaktivere "Krev øyekontakt for Face ID"

Og under den står dette.

"For ytterligere sikkerhet sjekker TrueDepht-kameraet at du ser på iPhonen før den låses opp. Noen typer solbriller kan hindre denne verifiseringen."

 

Mange synsere her tydeligvis...

Lenke til kommentar

Er ikke bull, var nok din kone som faktisk så på mobilen. Har prøvd det med flere som har iPhone X, og man må faktisk se på telefonen (gi den oppmerksomhet) for at den skal unlocke. Så du kan faktisk ikke tvinge noen til å åpne med face-id, de må fysisk velge og se på telefonen.

Man kan velge selv om øyekontakt skal kreves.

post-18536-192594_thumb.png

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Samsung anbefaler kombinasjon fordi ingen av metodene er fullverdige, og trygge som standalone.

 

Du kan hate Apple så mye du vil, men det Apple får til er at de ikke trenger annet enn face-ID nettopp fordi det er trygt, sammenliknet med Samsung.

Merk: Iris ELLER en kombinasjon... Iris skanning alene er fullverdig sikkerhet som også overgår face id. Iris skanning krever ett DETALJERT bilde av en persons iris (like unikt som ett fingeravtrykk) og en linse osv for å lures mens face id har jo fsktisk blitt opplåst av familiemedlemmer som ligner. Spesielt lett er det for tvillinger å låse opp hverandres iPhone.

 

Hater heller ikke Apple.. Har hatt MANGE Apple produkter. Men det er absolutt ingenting spesielt med de og absolutt ikke verdt prisen.

Og jeg vet hvordan Apple driver buisness og jeg støtter ikke lureri fra de. Etter ny ledelse har de tapt seg drastisk.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...