Gå til innhold

Fikk lasertoner istedenfor RTX 2080 - Digital River


Teodor1979

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, og et kjapt googlesøk viser hvor «fornøyde» dem som har handlet av Lenovo er med kundeservicen til Digital River, når dem har hatt bruk for det...

Ja, helt tragisk at så store firmaer bruker sånt søppel. Vurderte å kjøpe en Lenovo nylig pga veldig bra tilbud på nettsida deres, men da jeg så DR stod for leveringa slo jeg meg fra det :(
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

det er bare å kontakte forbrukerrådet/ tv2 hjelpder deg så vil du se saken løser seg til din favør uansett om det er din feil eller ikke

Orker ikke mer nå. Prøvde først å tipse Tek.no om saken, og få dem til å advare lesere om DR. Presiserte i mailen at det ikke var min sak jeg var ute etter å få blest om, men DR sin måte å drive kundebehandling på. Dem giddet ikke engang å svare på mailen min.

Har også klart å få opplyst Nvidia om saken gjennom en hjelpsom kar her inne, men ikke hørt mer fra den kanten heller. Han som hjalp meg med dette kan ikke klandres, da han kun sendte saken min videre gjennom de rette «kanaler», så er takknemlig for det han har gjort for meg.

Ser uansett at etter snart 1 år med forsøk, så blir det ingen happy ending her, og jeg har ihvertfall lært at jeg ALDRI igjen skal handle noen som helst plass der Digital River er involvert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Thank you for contacting the NVIDIA online store.

 

We apologize for the inconvenience this may have caused, however, we can

no longer process a reshipment for the order.

 

Furthermore, our Accounting Department has verified that we can no

longer process any refund because the funds has been returned to your

account since 01/11/2019. We encourage you to contact your issuing bank

and provide transaction ID: ********** to verify the status of the

refund on your account.

 

If your issuing bank cannot see the credit on you account, you may want

to provide a copy of your credit card statement from your Master Card

ending with **** so we can check it again from our end. The credit card

statement should be from 01/11/2019 to 02/11/2019.

 

We greatly appreciate your patience and understanding.

 

Sincerely,

Jessa O.

NVIDIA online store

Customer Service

[email protected]

 

Jeg gjorde et forsøk på å spørre om de ikke bare kunne sende meg produktet jeg i utgangspunktet hadde bestilt, men det gikk jo selvfølgelig ikke an som dere ser...

 

Da blir dette "The End" mot Digital River, og jeg legger saken død, med mindre noen kontakter meg igjen.

Danske Bank sier indirekte det jeg har visst hele tiden, at det bare er bullshit dem kommer med. Det er ingenting som hindrer dem i å refundere beløpet, og at Mastercardet mitt er utgått, er heller ingen hindring da det fortsatt er knyttet opp mot samme konto.

TransaksjonsID'en Digital River oppgir i mailen kan ifølge Danske Bank ikke brukes til noe som helst.

De takket faktisk for forsøket mitt på å få tilbakebetalt dem, å sa jeg hadde gjort mye mer enn dem forventet :)

 

Takk for meg, og hold dere unna alt som har med Digital River å gjøre kjære forumvenner ;)

Men dette har de svart før, og det er jo (tross all annen idioti de holder på med) sant det de skriver. Du klagde til banken, banken har kjørt en reklamasjon gjennom MC/Visa-nettverket, reklamasjonen har ført frem, og Digital River har følgelig ikke pengene lenger. Da får de, naturlig nok, ikke refundert pengene, det er gjort allerede (riktignok ikke av dem), og å sende et produkt på nytt når kjøpesummen er tilbakeført gir heller ingen mening. Allerede da du fikk dekket tapet gjennom danske bank, var det eneste du skulle ha igjen frakten for returforsøket til Sverige. Likevel virker det som om du har forsøkt å få sendt kortet på nytt eller få dem til å refundere pengene (igjen) etter dette - i den situasjonen går jo ingen av delene, og all tiden du brukte på dette var garantert å være bortkastet. Hyggelig av deg å styre med å returnere toneren igjen, det ville jeg i hvert fall ikke gjort før jeg hadde fått pengene for den første forsendelsen dekket.

 

Nyttig advarsel om Digital River, som åpenbart er et drittselskap, men her har du gitt deg selv veldig mye mer jobb og styr enn nødvendig også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men dette har de svart før, og det er jo (tross all annen idioti de holder på med) sant det de skriver. Du klagde til banken, banken har kjørt en reklamasjon gjennom MC/Visa-nettverket, reklamasjonen har ført frem, og Digital River har følgelig ikke pengene lenger. Da får de, naturlig nok, ikke refundert pengene, det er gjort allerede (riktignok ikke av dem), og å sende et produkt på nytt når kjøpesummen er tilbakeført gir heller ingen mening. Allerede da du fikk dekket tapet gjennom danske bank, var det eneste du skulle ha igjen frakten for returforsøket til Sverige. Likevel virker det som om du har forsøkt å få sendt kortet på nytt eller få dem til å refundere pengene (igjen) etter dette - i den situasjonen går jo ingen av delene, og all tiden du brukte på dette var garantert å være bortkastet. Hyggelig av deg å styre med å returnere toneren igjen, det ville jeg i hvert fall ikke gjort før jeg hadde fått pengene for den første forsendelsen dekket.

 

Nyttig advarsel om Digital River, som åpenbart er et drittselskap, men her har du gitt deg selv veldig mye mer jobb og styr enn nødvendig også.

Hvis det du sier stemmer, er det vel rart at Danske Bank sier dem ikke har fått noe som helst, og prøvd å hjelpe meg med informasjonen jeg har sendt Digital River opptil flere ganger? ?

Hvis man søker litt rundt på nettet er ikke jeg den første Digital River kommer med denne «bank disputen» til.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kan være jeg er dum her, så kanskje noen kan gjøre litt ELI5 her for meg. Ja det er ikke bra kundebehandling overhode det her. Men på meg virker det her med "blokert redund" er sån her:

 

Du har kontaktet kredittkort selskapet ditt, og de er enig med deg at du ikke har fått varen du skal ha. De ser også at du ikke får noe hjelp når du prøvde å kontakte forhandler. Kredittkort selskapet har derfor reversert betalingen og betalt deg tilbake de 8000 kronene du betalte for kortet. Etter mye frem og tilbake har endelig DR gått med på å refundere de 8000 kronene, men når de skal inn å gjøre det så ser at kreditt kort selskapet har reversert hendelen og krever de for penger. Altså hadde de nå overførst deg 8000 kr hadde de også måtte betalt ditt kredittkort selskap 8000 kr for en total på 16000 kr. De sier derfor til deg at refunderingen er blokkert ettersom du har fått innvilget din klage hos kreditt kort selskapet.

 

Du står nå igjen med å ha betalt 300 og noe kr for en mislykket sending til Ingram i Sverige, her regner jeg med at DR mener at den forsendelsen ikke er deres ansvar og ikke noe penger de kan refundere deg. Noe de absolutt burde da de sende deg feil vare, ikke noe du selv burde stå for. 

 

At det tar så lang tid og at de ikke er villig til å gjøre opp for seg er helt bak mål ja, men min forståelse av "blokkeringen" forstår jeg litt fra deres side.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis det du sier stemmer, er det vel rart at Danske Bank sier dem ikke har fått noe som helst, og prøvd å hjelpe meg med informasjonen jeg har sendt Digital River opptil flere ganger?

Hvis man søker litt rundt på nettet er ikke jeg den første Digital River kommer med denne «bank disputen» til.

Det kunne jeg ikke se at du hadde skrevet noe sted etter at DR hadde sagt at pengene ikke kunne refunderes pga. en dispute. Mulig du og Danske Bank har misforstått hverandre her. Visa/MC-systemet er ganske rett frem ved non delivery, det er lite sannsynlig at den kortreklamasjonen ikke har gått gjennom. Banken pleier ikke å følge opp med kunder hvorvidt de har fått igjen pengene eller ikke, det er sjelden kundene bryr seg om det.

 

Uavhengig av om Danske Bank har fått igjen pengene, har jo du fått dem igjen, så situasjonen er uansett den samme: De skylder deg for returfrakten. Det er det. 

Lenke til kommentar

det kan være dere har rett, men da synes jeg det er rart at danske bank ikke er mer oppegående på dette. Jeg har hatt lange samtaler med dem mange ganger, og jeg har som tidligere skrevet kun gjort det av prinsipp. Etter jeg fikk mine 8499,- tilbakebetalt var det kun at det gikk en faen i meg fordi jeg syntes det var forbannet at DR skulle slippe unna.

En annen ting jeg synes er rart er at DR hele tiden sto på at dem måtte ha feilvaren tilbake til deres warehouse, før dem kunne gjøre mer. Dette skjedde jo aldri før dem plutselig kom med den at de hadde forsøkt å refundere penger.

Varen havnet tilbake til Ingram LENGE etter dette.

Det er summen av trenering, rot og mailer jeg ser går igjen på nettet, som gjør at jeg ikke klarer ta det seriøst, men nå driter jeg som sagt i hele greia. Jeg er lei av saken, og har vært det lenge...

Endret av Teodor1979
  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg konspirerer at det er lageret som har sendt deg feil vare, altsaa ingram micro. grunnen til denne konspirasjonen er fordi jeg har selv jobbet I nettbutikk som kundeservice/selger. bestillingsprossessen fungerer ca slik:

 

1. kundeservice / selger mottar orderen

2. deretter slipper kundeservice orderen videre til lageret

3. lageret pakker ordebestillingen, noen ganger pakker de feilvare, skjer ikke ofte men det hender og det er kundeservice faar skylda og som maa rydde opp

Endret av konspirasjonsteorist
Lenke til kommentar

jeg konspirerer at det er lageret som har sendt deg feil vare, altsaa ingram micro. grunnen til denne konspirasjonen er fordi jeg har selv jobbet I nettbutikk som kundeservice/selger. bestillingsprossessen fungerer ca slik:

 

1. kundeservice / selger mottar orderen

2. deretter slipper kundeservice orderen videre til lageret

3. lageret pakker ordebestillingen, noen ganger pakker de feilvare, skjer ikke ofte men det hender og det er kundeservice faar skylda og som maa rydde opp

Jepp, men da er det vel normalt at kunden blir møtt med god service, og at varen kunden har betalt for kanskje blir sendt til han/henne med en returlapp for feilvaren, slik at han/hun slipper å "jævlest" et helt år med å få den varen de egentlig har kjøpt ærlig og rederlig?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, det er slik jeg ville ha haandtert saken. Altsaa kontakte lageret for aa finne ut hva som er problemet hvorfor det ble sendt feil pakke og deretter informere kunden.

 

Dette virker som om river digital vet ikke hva de burde ha gjort i slike hendelser eller saa vil de at du som kunde gjoer jobben dems lol

Endret av konspirasjonsteorist
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men man kan fremdeles klage til kredittkortlevandøren\paypal\vips om det ikke er for sent?

Men man har under 1 år ofte, så lønner seg å klage tidlig. Paypal har egentlig kun 30 dager. https://www.paypal.com/bb/smarthelp/article/how-do-i-get-my-money-back-faq2045

Nå forlanger jeg ikke at du skal lese hele tråden, men det hadde vært en fordel ser jeg.

Jeg har fått igjen pengene mine fra Danske Bank MasterCard for lenge siden, og har kun kjørt saken videre av prinsipp.

Det eneste jeg har tapt er forsendelse og fortolling av feilvaren på 362,- som er penger jeg driter loddrett i, og tar som en billig lærepenge på å aldri ha noe med Digital River å gjøre igjen.

De sendte meg en detaljert oppskrift på hvordan varen skulle returneres, som jeg fulgte slavisk, og PostNord klarte aldri få kontakt med Ingram, da varen skulle leveres tilbake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...