Gå til innhold

Vegvesenet om Nye E18: – Vi får ikke penger over statsbudsjettet, nå legger vi ned all aktivitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Én ting er jo hva dette koster dersom det skal startes opp igjen. En annen ting er hva det koster for alle de underleverandørene som har lagt alt annet på vent, ansatt prosjektmedarbeidere, investert i materiell og kanskje takket nei til annet arbeid. Håper for deres skyld at kontraktene gir dem en kompensasjon her, og at dette ikke fører til konkurser. Kan ikke være lett å ta på seg slike jobber som små aktører, for så å risikere å miste alt belegg på to ukers notis...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ikke rart at det blir dyrt når veien skal legges tett bebyggelse med høye eiendoms priser. Ny avlasting vei til E18 bør ligge ved marka grensen og rundt hele Oslo å kobles til E6. 

Hvorfor skal alle som skal på andre siden av Oslo presses innom senter av Oslo med alle de belastningene veinettet i Oslo har. 
Det samme burde bli planlagt for for E6, lag en ny ringvei slik at ikke alle må inn i tunellene i Oslo sentrum. 

Løsningen på veisystemet i Oslo er helt unik. Alle andre storbyer bygger ringveier rund byen for å få trafikken bort fra sentrum. Oslo velger å bygg tunneler og tror at det som ikke syns er borte, men all forurensingen kommer ut ved tunnel åpninger og luftesjakter. I sentrum.

Endret av A6HJ3EP0
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Alltid farlig å ta jobber for SVV, nylig et firma her som konket pga det.

Svært pressede priser og kaotisk prosjektgjennomføring er det som går igjen.

"Statens vegvesen har brukt penger de ikke hadde, og er nå tomme for penger. Utfordringen i dette tilfellet er at Statens vegvesen har brukt penger de ikke har fått. Man kan ikke bruke penger man ikke har uten at det får konsekvenser, sier Dale til Dagbladet.

.....Det påvirker jo budsjettet for 2019, sier ministeren, som understreker at «planen fortsatt er å få i stand E18 så fort som mulig»  "

https://www.dagbladet.no/nyheter/e18-blir-utsatt-fordi-vegvesenet-har-brukt-penger-de-ikke-hadde/70578027

Lenke til kommentar

de som mener trafikken ikke burde gå gjennom Oslo men bygge ringvei rundt. Hva er det dere egentlig mener? Skal man bygge ny motorvei i marka på utsiden av Oslo?

 

Ring 3 sikrer forsåvidt at nord-sør traseen øst for oslo aldri er nærmere sentrum enn Manglerud. Sør for Asker til sør for drøbak er det drøbaktunnelen og ferje Moss-Horten enda lenger ned. Nord for Lillehammer til Bergen f.eks. går også en annen vei.

 

De som går innom sentrumstunnelene er fra nord- til alt langs østkysten til kristiansand, og bergen til østfold og videre. ..og alt innen Osloområdet da som skal fra en side til en annen. Hva er løsningen for disse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

3,7 millarder skal brukes i distriktene 

https://www.nrk.no/sognogfjordane/xl/staten-skal-bruke-3_7-milliardar-pa-vegar-til-600-menneske-1.14245646  

 

Utbyggingen av E18 videre fra Ramstadsletta til Asker er jo allerede utsatt til 2027.

 

Hva med en tunnell i ganske rett linje fra Holmen til Frogner ?  Kan bygges uten kaos og når den står ferdig kan E18 leve videre som den er med diverse optimaliseringer.

 

Eller hva vet jeg, kanskje det blir flygebiler før E18 er ferdig utbygd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...