Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Får ikke koblet opp Adax Clea Panelovn til app


Anbefalte innlegg

Hei. Har nylig kjøpt en Adax clea panelovn, men sliter å få denne koblet opp til wifi og app på mobilen slik at jeg kan styre den. Har deaktivert 5Ghz nettet hjemme som de anbefaler, manuell oppkobling men den finner den ikke. Er det noen som har tips til å få dette til å fungere? Begynner å bli litt frustrert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beskriv hva du gjør når du prøver å koble deg til ovnen?

Hei! Jeg åpner appen, trykker legg til nytt produkt, registrer ovn, skriver inn passordet til nettverket, holder så inne + og - knappen til SC kommer opp på displayet og trykker så neste hvor selve søkeprossesen starter.

 

På den manuelle så logger jeg inn på adax ovnen sitt nettverk, går tilbake i appen og den starter søkeprossesen. Hvor så telefonen rett etterpå kobler seg tilbake på mitt nettverk. men finner fortsatt ikke ovnen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Sletttet+98134

Sleit litt med dette selv. Jeg fikk løst det ved at jeg opprettet et separat 2.4GHz nett, da fant appen plutselig ovnene og jeg fikk de over på det vanlige nettet mitt.

 

Det som skuffer meg mest er at de ikke har noen planer om å åpne apiet, man er låst til den håpløst ræva appen deres.

Lenke til kommentar

Jeg vil tippe at dere har en forholdsvis ny ruter med 2,4 og 5GHz nettverk. Dere må da inn i ruter og deaktivere 5GHz-nettet for å koble opp wifi-modulen til panelovnen. Enkelte billige komponenter med tilhørende dritt-app sliter med den slags. 

Når panelovn er koblet opp kan 5GHz-nettet aktiveres igjen. 

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat knotet med tilsvarende selv.

 

Kjøpte en Adax Smart plugg og koblet denne opp. Måtte gjøre det via å koble til pluggens wifi og så koble den opp. Tok tid. Men jeg trengte ikke å deaktivere 5Ghz nettet. Men endte opp med å returnere den. Viste seg å ikke være så "smart" når den ikke har termostat. Men nå har du ovn da, så du får ikke det problemet :)

 

Byttet til Mill sin Wifi plugg og hadde litt de samme problemene der og med tilkobling til wifi, men der måtte jeg deaktivere 5Ghz nettet før det gikk. Men etter å ha fått koblet den til ser jeg nå at det er en vesentlig bedre app enn Adax sin, så om du har tjangs til å bytte så ville jeg gjort det.

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

hva skjer med disse egentlig? Aldri sett de ha dem på lager i noen av varehusene. Blir de bare utsolgt med en gang eller er de trukket tilbake?

Jeg kjøpte mine på Slependen i november, var masse å ta av da. De har ikke hatt noen tilbaketrekning såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Liten oppdatering: Snakket med Adax sitt kundesenter rett før jul. Der nevnte han at om det var en gammel termostat som stod på, så kunde den slite veldig om det er mange nettverk i nærheten, så ble tilbudt om å få tilsendt ny termostat. Tenkte jeg skulle prøve litt til, men ser ut som jeg må ringe tilbake og bare få tilsendt den rett og slett..

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Liten oppdatering: Snakket med Adax sitt kundesenter rett før jul. Der nevnte han at om det var en gammel termostat som stod på, så kunde den slite veldig om det er mange nettverk i nærheten, så ble tilbudt om å få tilsendt ny termostat. Tenkte jeg skulle prøve litt til, men ser ut som jeg må ringe tilbake og bare få tilsendt den rett og slett..

 

Jeg fikk akkurat samme beskjed da jeg kontaktet dem når jeg sleit med mine ovner. Etter mye knot fikk jeg det til virke.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Fleskefjeset skrev (På 5.1.2019 den 14.09):

 

Jeg fikk akkurat samme beskjed da jeg kontaktet dem når jeg sleit med mine ovner. Etter mye knot fikk jeg det til virke.

SAMME VELDIG IRRITERENDE PROBLEM HER . . . Kontaktet kundeservice som svarte raske og sendte meg nyeste oppdaterte termostat/WiFi modul som jeg fikk i posten kun noen dager senere ..... men det hjalp ikke ... FORTSATT ingen blå lampe som lyser eller blinker blått her . . . .  Har skrudd av 5 ghz og forsøkt forandret de forskjellige parametre i routeren fra Altibox ( ZYXEL )  .... Forsøkt gammel og Ny app fra ADAX men fortsatt ingen blå lampe blinker eller lyser her . . .  Dette er jo helt merkelig , vi er jo MANGE som sliter her ?    Er det noe Vi i sammen kan gjøre for å få ADAX til å få orden i sine egne systemer som IKKE VIRKER ?    noen her med noen Gode råd ?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Hadde problem med å koble opp, fikk feilmelding i app om feil påloggingsdata på nettverk. Etter mye frem og tilbake og 3 timer frustrasjon, prøvde jeg å legge til et mellomrom på slutten av passordet til det tråløse nettverket når jeg skrev det inn i app. Voila ovnen gikk rett inn.... 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg forsøkte å koble til ovnene med en gammel samsung, for å se om det gav bedre utslag. Inne på appen godkjente den ikke nettverksnavnet mitt, tenke autoinfylling av navnet var det som gjorde det, men da jeg fjernet to bokstaver ble det plutselig godkjent. Lagde et gjestenett med kortere nettverksnavn (og 2,4gHz selvfølgelig) og DA FUNGERTE DET! At min iphone Xr med nyoppdatert app ikke viste dette måtte sikkert bare jeg forstå?!
 

Takk til Adax for 2timer med waste. Skal aldri kjøpe flere produktet derifra med mindre de fikser app og hardware som er mer gammeldags enn nettby og MSN 😁

Endret av Putte_putts
Skrivefeil
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Problemet ble løst rask for meg da jeg koblet ut ("glemte") hus-nettverket. Problemet kan være at mobilen vil finne hele tiden det beste nettet og under oppkoblingen hopper ut av adax-nettet og over til husets nett. Husk å koble inn husets nett etterpå. Fant dette på en engels nettside!

Jon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...