Gå til innhold

Det koster 1100 kroner å få 4G på Apple Watch. Vi har sjekket hvilken modell du bør legge under juletreet


Kurt Lekanger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske artig at redaksjonen tror folk drar seg inn i Motor, trafikk og maritimt for å lese om ei klokke. Det er vel stort sett ingen kategori på forumet som er mindre logisk å bruke.

Hvorfor bruker man ikke bare forumet som omhandler akkurat slike ting?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=731

 

Den kategoriseringen og tilrotingen man har gjort her er helt håpløs.

Lenke til kommentar

18 timer ... haha

 

Snakkes når den har 180 timer.

 

Klokken jeg har nå har gått i over 2 år uten lading.

Imponerende om din klokke kan ringes med, måler puls og skrittene dine, har GPS som du kan bruke til navigering, har kalender og spill og alskens andre apps osv.

 

Min første smartklokke (Pebble Steel) varte rundt en uke. Var temmelig digg det. Går fint å slenge i en ladekabel i 20 minutt mens man f.eks dusjer da for å få en uke til med batteri.

 

Min nåværende klokke varer ca 2 dager (Ticwatch 2) og det er litt lite. Men klart det går en del strøm av å ha en oled skjerm påslått hele tiden. Venter på nye Snapdragon 3100 klokker som skal ha bedre batteritid.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Complexity: Han påsto ikke han hadde et ringeapparat, navigasjonsapparat, helsemåler-instrument med klokke på. Han skrev han har en klokke - punktum.

 

Jeg er litt enig - en klokke er et apparat som viser klokkslettet - punktum. Jeg er fornøyd med min nåværende klokke som jeg skiftet batteri på i 2015 om jeg husker rett. Aldri ladet. Når klokker med ubekymret lang batteritid begynner å få flere funksjoner enn å bare vise tida så begynner det å bli spennende. Inntil da vil jeg nok beholde både telefon og klokke. Telefon er et ringeapparat. Skulle gjerne hatt ringemulighet med en telefon-klokke, men jeg gidder ikke hvis det betyr daglig lading.

 

En talestyrt telefonklokke med minst en ukes batteritid hadde vært fristende. Da skulle jeg droppet mobiltelefon helt og bare brukt telefonklokka. Til nettbruk på farta har jeg selvsagt en skikkelig sak med stor skjerm (13,3"), Linux-basert mest mulig åpen distro, ikke noe Android/iOS-tull med alt av personvernkrenkelser det innebærer.

Lenke til kommentar

Imponerende om din klokke kan ringes med, måler puls og skrittene dine, har GPS som du kan bruke til navigering, har kalender og spill og alskens andre apps osv.

 

Min første smartklokke (Pebble Steel) varte rundt en uke. Var temmelig digg det. Går fint å slenge i en ladekabel i 20 minutt mens man f.eks dusjer da for å få en uke til med batteri.

 

Min nåværende klokke varer ca 2 dager (Ticwatch 2) og det er litt lite. Men klart det går en del strøm av å ha en oled skjerm påslått hele tiden. Venter på nye Snapdragon 3100 klokker som skal ha bedre batteritid.

 

Spiller knapt på mobilen engang. Mobile-spill er generelt så kjedelige og/eller ladet med microtransactions at de er mer irriterende enn underholdende. Skal jeg spille så blir det på PC'en.

 

Puls og skritt teller har jeg ikke behov for. Forstår at noen liker å måle seg selv 24/7 men har aldri hatt den avhengigheten.

 

Navigasjon m.m. har jeg allerede i både bil og på mobil.

 

Som sagt... altfor kort batteritid for disse klokken til at det er verdt å kjøpe en idag. Alle behov dekkes direkte gjennom mobil og da med bedre lyd, større skjerm, lengre batterileveltid m.m. Smartklokkene idag er utelukkende en "kjekt å ha gadget" mer enn ett fornuftig kjøp.

 

Men liker jo gadgets så forstår at noen kaster seg på. Men det er ikke noe for meg ihvertfall. Ikke når batteriet dauer før det har gått 24 timer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Batteritiden på 18 timer - Er det i stand-by, eller er det i aktivt bruk?

 

Edit: Og har Android et tilsvarende produkt, hvor du kan ringe og sende meldinger rett fra klokka?

 

18 timer er nok med mer eller mindre konstant bruk vil jeg tro. 

 

De som klager på batteritiden på Apple Watch har nok stort sett bare lest specs og ikke testet den selv. Jeg har etter en normal dag 70-80% batteri igjen når jeg legger meg om kvelden (Riktignok versjonen uten 4G). Det er også verdt å notere at klokken lades utrolig raskt opp igjen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...