Gå til innhold

Muhammed - verdens kåteste profet?


kuffar

Anbefalte innlegg

  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Slik oppførsel var selvfølgelig mer vanlig den gang. Men det undergraver jo karakteren hans, og stiller ham i klasse med Ghengis Khan og andre. Barn voldtas og giftes bort den i dag i dag i bytte mot materielle goder og andre ting både i en del islamske land men også andre kulturer. Få troende muslimer ønsker å vite av dette dog. Og det er jo bra. Men da fornekter de faktisk profeten sin ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Thorny skrev (På 3.12.2020 den 20.28):

Slik oppførsel var selvfølgelig mer vanlig den gang. Men det undergraver jo karakteren hans, og stiller ham i klasse med Ghengis Khan og andre.

Joda, jeg tror ikke vi klarer å fatte hvor vanlig det var den dag. Tenk hvor vanlig det var på Jesu tid og Muhammeds tid når de du peker på er de som det faktisk ble skrevet tekster om siden de var mektige mennesker. Folk hadde ikke et fnugg av verdighet eller moral på denne tiden men bøker skrevet av folk på denne tiden med regler og moral fra denne tiden er tekster 70% av verdens befolkning tror på, tilber og prøver og overtale andre til å tilbe. Det er helt sinnsykt.

Thorny skrev (På 3.12.2020 den 20.28):

Barn voldtas og giftes bort den i dag i dag i bytte mot materielle goder og andre ting både i en del islamske land men også andre kulturer. Få troende muslimer ønsker å vite av dette dog. Og det er jo bra. Men da fornekter de faktisk profeten sin ;)

Pedofile menn er ikke noe eksplisitt de muslimske regionene, det er noe vi har problemer her i den vestlige verden også, men jeg er enig i at noen mindre opplyste regioner "ligger" (-.- bad pun) noen tiår etter oss når det kommer til ting som vi i Norden anser som alminnelige menneskerettigheter.

Endret av Noxhaven
Lenke til kommentar
ikkesidet skrev (På 3.12.2020 den 15.19):

hørte at muhammed giftes seg med 8 år gammel jente . Det er jo pedofil 

avskyelig

Det er ikke nødvendigvis pedofili å gifte seg med en 8-åring? Pedofili er vel når man er tiltrukket av, eller ligger med en 8-åring.. 
hvis ikke jeg tar feil, så var det vanlig å gifte bort barn før i tiden, uten at det nødvendigvis hadde perverse baktanker, men heller at man skulle sikre blodsbånd, vennskap mellom familier og klaner, og lignende. 

Nå har jeg uansett ikke noe særlig til overs for noen religioner, men blir litt sånn oppgitt over at dette skal brukes som argument mot at muslimer er ekle som følger sin profet.  Skal man bli kvitt religion, så er det helt andre argumentasjonsteknikker som bør brukes, men viktigst av alt er selvfølgelig opplysning og lærdom om hvordan ting faktisk fungerer. 

Endret av Baranladion
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
ikkesidet skrev (På 3.12.2020 den 15.19):

hørte at muhammed giftes seg med 8 år gammel jente . Det er jo pedofil 

avskyelig

Han fikk lyst på Aisha når hun var 6 og så for seg henne på et silkelaken og fullbyrdet ekteskapet med sex når hun var 9 år gammel:

Sahih Bukhari 5133 5134 5158 6130 og Sahih Muslim 3480 3481 3482

Pedofili er ok jfr koranen vers 65:4 https://youtu.be/W5O_ZAtcbmM

Se der kom youtube vindu opp ja, dette må sees:

 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Engel1 skrev (4 timer siden):

 

Ifølge koranen 68:4 og 33:21 er muhammed det beste moralske eksempel, ta en titt på denne, de må virkelig være stolte:

https://youtu.be/CfDYzY-shBA

 

Jepp, og slik er det med alle guder og profeter, de er det beste eksempelet til etterfølgelse. Det er jo upraktisk når disse kommer fra og evt levde på en helt annen tid, der helt andre regler og normer gjaldt. Muhammed var ikke pedofil, da dette begrepet sikkert ikke fantes på den tidm men for oss nå, så er det jo pedofili. 

Det blir et lite paradoks, hva skal bety mest? Dagens lover og normer, når de er motstrider eksempelet man helligholder?  Barneekteskap finnes vel i flere deler av verden enda, selvom de ikke følger noen profet, så jeg tenker at dette med en "pedofil profet" først blir et problem dersom muslimer ønsker å ha det slik, i de samfunn hvor dette ikke er lov fra før. 

Jeg er ganske overbevist om at det fint går an å tilbe Muhammed, samtidig som man mener at pedofili ikke er greit. 

 

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (49 minutter siden):

Jepp, og slik er det med alle guder og profeter, de er det beste eksempelet til etterfølgelse. Det er jo upraktisk når disse kommer fra og evt levde på en helt annen tid, der helt andre regler og normer gjaldt. Muhammed var ikke pedofil, da dette begrepet sikkert ikke fantes på den tidm men for oss nå, så er det jo pedofili. 

Det blir et lite paradoks, hva skal bety mest? Dagens lover og normer, når de er motstrider eksempelet man helligholder?  Barneekteskap finnes vel i flere deler av verden enda, selvom de ikke følger noen profet, så jeg tenker at dette med en "pedofil profet" først blir et problem dersom muslimer ønsker å ha det slik, i de samfunn hvor dette ikke er lov fra før. 

Jeg er ganske overbevist om at det fint går an å tilbe Muhammed, samtidig som man mener at pedofili ikke er greit. 

 

Jeg tror heller ikke muslimer flest er like ille som profeten sin i noen tidsepoke for vi har altid hatt en samvittighet, men det betyr jo at man juger for seg selv og følger en falsk religion. Hva sier bibelen i 1 joh 2:22? Kanskje du kan sitere det for oss. Om jeg sa Al Capone er det beste moralske eksempel til etterfølgelse, hva ville du kalt meg da?

Lenke til kommentar
Engel1 skrev (10 minutter siden):

Jeg tror heller ikke muslimer flest er like ille som profeten sin i noen tidsepoke for vi har altid hatt en samvittighet, men det betyr jo at man juger for seg selv og følger en falsk religion. Hva sier bibelen i 1 joh 2:22? Kanskje du kan sitere det for oss. Om jeg sa Al Capone er det beste moralske eksempel til etterfølgelse, hva ville du kalt meg da?

Nja, hvis du mener man skal gjøre og følge nøyaktig i sine guders fotspor, så kan du vel kanskje argumentere slik.  Kan nok ikke sitere ett eneste bibelvers for deg. 

Jeg ville ikke kalt deg noenting, men jeg ville gjerne likt å vite hvorfor du mener han er et godt forbilde, istedenfor å anta at du er glad i å drepe folk feks. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Baranladion said:

Muhammed var ikke pedofil, da dette begrepet sikkert ikke fantes på den tidm

Pedofili er voksne som er tiltrukket av barn. Det er en tidsuavhengig definisjon - pedoer finnes i samfunnet i dag, for 1400 år siden og for 3000 år siden osv. Hvis Muhammad var tiltrukket av barn var han en pedo. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (10 minutter siden):

Pedofili er voksne som er tiltrukket av barn. Det er en tidsuavhengig definisjon - pedoer finnes i samfunnet i dag, for 1400 år siden og for 3000 år siden osv. Hvis Muhammad var tiltrukket av barn var han en pedo. 

Joda, det er korrekt, med dagens moral, eller i de områder i verden som har den moralen.  Før i tida så var dette "greit", også her i Norge. Og ikke nødvendigvis fordi man var pedo, men fordi det var sånn man knyttet bånd, eller spleiset familier osv før i tiden, ved å gifte bort barna sine

Endret av Baranladion
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Baranladion said:

Joda, det er korrekt, med dagens moral, eller i de områder i verden som har den moralen.  Før i tida så var dette "greit", også her i Norge. 

Pedofili er ikke moralavhengig, det er en beskrivelse av hva en person er seksuelt tiltrukket mot. Ja, samfunnet og hva som var normalt var ulikt på den tida i forhold til idag. Men det fratar ikke ens personlige ansvar for å gjøre det som er rett, synes jeg.


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (Akkurat nå):

Pedofili er ikke moralavhengig, det er en beskrivelse av hva en person er seksuelt tiltrukket mot. Ja, samfunnet og hva som var normalt var ulikt på den tida i forhold til idag. Men det fratar ikke ens personlige ansvar for å gjøre det som er rett, synes jeg.


 

Selvfølgelig fratar det intet ansvar, men hva som er rett varierer jo i stor grad over hele verden, og er egentlig noe ingen har svar på, hva som er rett og galt bestemmes utifra hvordan samfunnet utvikler seg, og er noe vi aldri vil ha ordentlige svar på. 

Før i tiden var det rett, og helt normalt å gifte seg med barn. Slik er det ikke nå, og hvis du som muslim ønsker å gjøre dette nå fordi profeten gjorde det, eller du som etnisk norsk ønsker å gjøre det nå siden feks vikingene gjorde det, så er du ikke bare på jordet, men på helt feil jorde, så lenge du bor i Norge. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Baranladion said:

Selvfølgelig fratar det intet ansvar, men hva som er rett varierer jo i stor grad over hele verden, og er egentlig noe ingen har svar på, hva som er rett og galt bestemmes utifra hvordan samfunnet utvikler seg, og er noe vi aldri vil ha ordentlige svar på. 

Er ikke helt enig i det. Noen samfunn har bedre, mer rettferdige lover og skikker etter mitt syn. Et samfunn i Midtøsten for 2000 år siden hadde ikke like rettferdige og like etiske lover, regler og skikker som f.eks Norge har idag. 


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (4 minutter siden):

Er ikke helt enig i det. Noen samfunn har bedre, mer rettferdige lover og skikker etter mitt syn. Et samfunn i Midtøsten for 2000 år siden hadde ikke like rettferdige og like etiske lover, regler og skikker som f.eks Norge har idag. 


 

Ja, etter ditt syn, men hva som er best kommer aldri noen til å bli enige om dessverre, selvom det også for meg absolutt burde vært slik vi har det,  flere steder. Nå er jo ikke dette så lett å oppnå dessverre.  

Sånn historisk sett, så er jo dette med menneskerettigheter, og at alle skal ha like sjanser og sånn ganske så nytt, livet oppigjennom har vært preget av den sterkeste rett, og at de med makt styrer slik at de selv får det best mulig. 

Sånn sett, så er jo endel av det kristendommen fremmer, flott og fint, men selv ikke med det som utgangspunkt blir man enige om hvordan ting skal være. 

 

Endret av Baranladion
Lenke til kommentar
5 minutes ago, debattklovn said:

Er ikke helt enig i det. Noen samfunn har bedre, mer rettferdige lover og skikker etter mitt syn. Et samfunn i Midtøsten for 2000 år siden hadde ikke like rettferdige og like etiske lover, regler og skikker som f.eks Norge har idag.

Hva beviser liksom det? Alle samfunn for 2000 år siden vil vel stille svakt, målt opp mot dagens Norge, hva gjelder etikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, Baranladion said:

Sett med dagens øyne ja, sett med øynene for 2000 år tilbake, eller 2000 år frem, så kan det hende vi har bommet helt. 

Ja, det stemmer nok, om man bare har menneskelige flyktige parametere å måle utifra holder det jo med en påstand om at det var 'bedre før' for å relativisere 'bra' slik at det ender opp uten noen distinktiv mening i noen spesifikk retning.
I et forsøk på å ungå total relativisme kan man vel påstå at ting som arbeiderrettigheter, sosialhjelp, U-hjelp, fødselspermisjon, personvern, etc.kan betraktes som økt omsorg for individet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...