Gå til innhold

Kina forbyr salg av iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarer ikke å ha sympati med Apple her. Ikke har de (Apple) til min viten hjulpet noen ting med CMDA patenter/utvikling.

De oppfører seg ekstremt hyklersk, da de driver med det samme selv. Både med app-store (ingen andre muligheter for app'er) og ved stopping av non-apple reparasjons-butikker.

Se saksøkning av den norske reparasjonsbutikken, og tilsvarendes de har gjort

 

For det første så er AppStore laget slik at det ikke skal bli fullt av søppel slik som på PlayStore. For det andre, nei vent, jeg tror vi starter med det første, så kan du tenke litt over det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det første så er AppStore laget slik at det ikke skal bli fullt av søppel slik som på PlayStore. For det andre, nei vent, jeg tror vi starter med det første, så kan du tenke litt over det.

Her tror jeg du bommet litt. Kommentaren du siterer handler om muligheten til å laste ned apper utenfor playstore / appstore, ikke innholdet av dem.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Her merker jeg at jeg har null sympati for Apple. Tenke seg til at et selskap har tatt patent på trivielle ting som metode for forstørring av bilde og administrasjon av apper, dette synes nok apple er urimelig ja, helt ukjent problemstilling for dem

Endret av cowsnipe
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Klarer ikke å ha sympati med Apple her. Ikke har de (Apple) til min viten hjulpet noen ting med CMDA patenter/utvikling.

De oppfører seg ekstremt hyklersk, da de driver med det samme selv. Både med app-store (ingen andre muligheter for app'er) og ved stopping av non-apple reparasjons-butikker.

Se saksøkning av den norske reparasjonsbutikken, og tilsvarendes de har gjort

For det første så er AppStore laget slik at det ikke skal bli fullt av søppel slik som på PlayStore. For det andre, nei vent, jeg tror vi starter med det første, så kan du tenke litt over det.

leste du det? "ingen andre muligheter for app'er", gPlay fult av drit det, sikkert mye drit i AppStore også, men det var ikke en gang en del av noen ting av det. Mitt "problem" er at det er ingen mulighet for installasjon fra andre stender med mindre du jailbreaker, mens på android så må du ikke gjennom GPlay, du kan laste rett ned fra nettsiden eller fra andre aktører (eks. rett fra utvikleren). Også kan du tenke over det, eller skal jeg finne en mindre skje?

 

Å gjøre det "selv" (ikke gjennom Store) er selvsagt en økt risiko

Endret av Deadhound
  • Liker 5
Lenke til kommentar

leste du det? "ingen andre muligheter for app'er", gPlay fult av drit det, sikkert mye drit i AppStore også, men det var ikke en gang en del av noen ting av det. Mitt "problem" er at det er ingen mulighet for installasjon fra andre stender med mindre du jailbreaker, mens på android så må du ikke gjennom GPlay, du kan laste rett ned fra nettsiden eller fra andre aktører (eks. rett fra utvikleren). Også kan du tenke over det, eller skal jeg finne en mindre skje?

 

Å gjøre det "selv" (ikke gjennom Store) er selvsagt en økt risiko

Njaaa.. ikke helt sant. Mange firmaer kjører egne apper som ikke er knyttet til AppStore på iPad og iPhone. De settes ofte til dev modus for å få gjort det, men det er en ganske vanlig praksis hos større firmaer som ikke vil ha appene sine offentlig tilgjengelig i butikken til Apple.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Atte dette gikk igjennom har nok mer med hun som ble arrestert i Canada og skal utleveres til USA en noe annet tror nå jeg.

 

De har vel fått beskjed fra "oven" om å gjøre dette så Trump blir litt svett på pungen.

 

Tilfeller av slik praksis er gjerne mindre subtile enn denne saken, men jeg tenkte også tanken til å begynne med.

Lenke til kommentar

Selv om Apple har helt rett i akkurat denne saken, synes jeg det er bra at de får smake sin egen medisin. Det er en klar tendens til misbruk av patentlovene fra en rekke forskjellige teknologiselskaper. Kina vet også utmerket godt at Apple nå er lammet. Hadde ikke investorene betydd alt for Apple, kunne de trukket produksjonen ut av Kina og gitt totalt faen i det markedet. De har en helt vill profitt på telefonene, så om den kostet 1000 kr mer per telefonen å lage, ville de fortsatt gått flere hundre milliarder i pluss. Men slikt får vel aksjemarkedet til å reagere i akkurat det kvartalet, med skeptiske investorer/styremedlemmer som ikke har peiling på industrien til å kreve tiltak. Så Apple på pent vente på å løse dette på en juridisk måte, evt må Huawei’s sjef få gå fri. NSA agenter ble vel heller aldri siktet for noe når de ble avslørt, så igjen, Apple og USA kan gjerne smake sin egen medisin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...