Gå til innhold

Nobels fredsfest, kun for at "vi" skal føle oss bedre?


LokALeX

Anbefalte innlegg

Jeg må bare si det rett ut, jeg prøvde å se litt på det, men det tok 5 min så klarte jeg ikke mer..!

Er det bare jeg som syntes det opplegget/showet de kjører på TV nå rett og slett er kvalmt?

Jeg pleier aldri engasjere meg i sånt, men i dag ble det bare feil!

På hvilken måte hjelper dette de som har blitt seksuelt misbrukt og brukt til Gud vet hva og opplevd ting

vi ikke kan forestille oss,så skal j#@€% Norge som skal redde hele verden lage underholdning med "kjente artister på scenen som aldri har spilt sammen før" å blablabla..

Mens det fremdeles er flere tusen som er fanget og fremdeles blir misbrukt torturert og drept.. ser ikke hvordan det skal hjelpe.

 

Å husker jeg så et intervju med

Nadia Murad ang alle prisene hun vinner osv, å hun selv så jo at de prisene og utnevnelsene betydde ingenting for hun,det var kun arbeidet hun gjør som betydde noe, men hun må vel møte opp på alt dette show tullet for å få støtte fra diverse hold da.

 

For en tragisk verden vi lever i..!!!

 

Måtte bare få dette ut, veg ikke om det ble rett plassert heller.

 

Ha en fin søndagskveld folkens

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er litt enig med deg.

 

reagerte på at mange gratulerte Nadia Murad med fredsprisen. var litt sånn, hvorfor gratulere en person for å ha blitt massevoldtatt? tror ikke hun ser på det som en lykkens dag i hvert fall. hun ser nok på det som en anledning til å rette fokus på et veldig alvorlig problem ved krig, nemlig massevoldtekt av kvinner når man invaderer et område. 

 

ellers når det gjelder konserten, så er jo denne saken spesielt ille. andre fredspriser går til folk som har fått slutt på en konflikt og man kan på en måte feire det. her gir det vond smak i munnen. 

Lenke til kommentar

Nobelkomiteens begrunnelse for prisen:

 

 

Begge prisvinnerne har gjort en avgjørende innsats for å rette oppmerksomhet mot og bekjempe slike krigsforbrytelser. Denis Mukwege er hjelperen som har viet sitt liv til å tale ofrenes sak. Nadia Murad er vitnet som forteller om overgrep mot seg selv og andre. Hver på sin måte har de bidratt til at seksualiserte overgrep i krig blir synliggjort, slik at gjerningsmennene kan bli stilt til ansvar.

 

At noen tror man får fredspris "for å ha blitt massevodtatt" (sic) tror jeg er noe av det kvalmeste jeg har lest på forumet!  :sick:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Verdige vinnere. Overfallsvoldtekter og massevoldtekter er et problem i store deler av verden, også Norge og det bør slås hardere ned på. Gratulerer til vinnerene!

 

Ja jeg er enig at Nobelprisen er at pampeshow og har nok mistet mye kredibilitet etter Jagland hadde ansvaret. Men nå som denne prisen eksistere så er det viktig at prisen blir gitt til folk som arbeider for en viktig sak, og ikke at prisen blir gitt til statsledere for at Jagland og andre skal få kremjobber og skattefradrag.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
hekomo skrev (På 11.12.2018 den 9.53):

Nei, det var TS som ikke skjønte det.

 

LokALeX skrev (2 minutter siden):

 

Er nesten aldri  her lengere men jeg må baresi det uansett hvor lenge siden det er innlegget mitt ble skrevet..

Men har aldri trodd at hun fikk den for å ha blitt voldtatt , jeg har vel ordlagt veldig feil om det ble forstått sånn.

Ikke veldig lysten  på at folk tror jeg har iq nivået der nede.

Husker  bare godt at det var usmakelig det showet de kjørte, og det var det jeg hadde problemer med.

Man burde kunne sette fokus på alt og ha utlevering i en mye bedre setting uten å lage disney-show ut av det  (ja det var en bevist overdrivelse men samme poeng til saken)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...