Gå til innhold

Hvordan er det med utsetting av betaling hos Elkjøp og Power?


Anbefalte innlegg

Har sterkt behov for ny bærbar siden min nåværende to-kjernes Pentium ikke holder mål til dataingeniør-fag, og jobb. Ser på en Huawei Matebook Pro X til 18k, og snakket med de på Elkjøp at jeg kunne utsette betalingen i 9 måneder mot et gebyr på bare 300kr?

 

Er rimelig sikker på at jeg har kunnet nedbetalt maskinen allerede i Februar, men har virkelig behov for maskinen tidlig. Er det noen andre fallgruver ved å kjøre betalingsutsettelse? Selgeren på Elkjøp sa han selv brukte det ofte, men vil høre andres erfaringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør i utgangpunktet det du kan for å ikke kjøpe dyre ting på forbrukslån.

Går du for forbrukslån så bør du være 100% sikker på at du får betalt deg ut i tide, ellers blir du å blø penger som allerede påpekt av Syar. Det beste er som regel å kjøpe kontant og ikke gamble på noe og enig i at 18K er i overkant av hva du faktisk har bruk for, selv om jeg støtter tanker om å kjøpe kvalitet som varer både av økonomiske og miljømessige grunner. Det er dyrere å kjøpe billige ting som ikke varer.

 

Her er en del maskiner som egner seg. Maskiner beregnet på gaming har grafikk-kort som normalt kjører det av software som trengs i 3D-programmer.

 

https://prisjakt.no/category.php?m=s336731348&o=produkt_pris_inkmoms

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så lenge du betaler innen utsettelse perioden du velger så betaler du ene og alene gebyret ekstra. Ingen renter eller annet.

Det er jo det som er oppsiden hvis det går bra, men finansbransjen tjener ikke penger på det, så at slike tilbud finnes tilsier at mange havner i klistret fordi dem ikke har mulighet til å betale seg ut innen fristen. Det kan være vanskelig å forutsi hva som er status etter 9 mnd og hvilke økonomiske muskler en har da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo det som er oppsiden hvis det går bra, men finansbransjen tjener ikke penger på det, så at slike tilbud finnes tilsier at mange havner i klistret fordi dem ikke har mulighet til å betale seg ut innen fristen. Det kan være vanskelig å forutsi hva som er status etter 9 mnd og hvilke økonomiske muskler en har da.

Sier ikke noe på det. Bare svarte på det han spurte om :p 

Lenke til kommentar

Hm, ok. Mener dere da å kjøpe Matebook Pro X er litt overkill? Trenger maskin til dataingeniør studier (3 år Bachelor + 2 år Master), og trenger den til jobb, og da er det viktig å kunne kjøre VM og lignende. Ønsker også at maskinen skal være tynn, god batteritid og kan kjøre enklere spill.

 

Tenker å kjøpe maskinen for å ha den i flere år, men er veldig usikker. Gikk lenge å tenkte at jeg skulle kjøpe en MacBook, men det ble for mye penger i forhold til specs. Har også sett på Dell XPS 13'', så det står mellom den og Huawei Matebook X Pro.

Lenke til kommentar

Samboer var i omtrent samme situasjon som deg TS, og kjøpte Matebook X Pro med i5 og den slags til 14000. Denne ble nylig returnert uten problemer (50 dager åpent kjøp) til fordel for den kraftigere modellen du nevner på Cyber Monday, for kun en ekstra tusenlapp i mellomlegg. Hun hadde vært vant til en større og kraftigere bærbar, og mente Matebooken med i5 ble for svak til de typiske oppgavene (også ingeniørstudent). Personlig har jeg hatt Dell XPS 15" tidligere. For meg er nok XPS og Matebooken de beste alternativene i scenarioet ditt, selv om jeg kanskje ville vurdert Lenovo. X1 Carbon er spesielt fin!

Edit: Jeg synes ikke det er overkill. Men om det blir riktig for deg er vanskelig å avgjøre for andre, og noe jeg tror du må kjenne på selv. Samtidig, snittstudenten har jo langt fra slike maskiner. Dermed blir det statistisk sett overkill, og selvfølgelig ikke noe du behøver for å komme deg gjennom/gjøre det bra på studiet.

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Denne?

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/baerbar-pc/huawei-matebook-x-pro-139-i7-512-gb-baerbar-pc/p-906164/

 

 

Power har 20% på hele butikken i helgen om du betaler med DNB så da får du den til 14400 iallefall.

 

Alikevell alt for mye for en laptop. Kjøp heller en billigere en som du kan bytte ut om 2/3år og kjøpe en bedre en og alikevell havne på samme totalbeløpet.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Om du er student, så handler du ikke på kreditt.

Regner med du får studielån og har en jobb ved siden av.

Vent til januar, når du har fått studielån, og kjøp på januarsalg.

Hva skjedde med den gamle?

Hvorfor trenger du maskinen nå? Det er jo "bare" eksamen i desember

 

EDIT:

Om du trenger bedre maskin i jobbsammenheng burde jobben være i stand til å sponse noe av den kostnaden.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...