Gå til innhold

[Løst] Selger et sett taster - hvor kan jeg få bedre napp enn FINN?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er mekaniske tastaturer en nisje i Norge? Finnes det et hobbyforum i Norge for dette? Jeg vil selge et Massdrop x RedSuns GMK Red Samurai-sett (som er dyrt), men får svært få visninger på FINN.

For det første bør du nok ned med prisen en god del, skal du selge de neste 12 mnd så max 500,-.

Prisen du har satt er nok utopisk.

 

Så må du skrive i ann at dette kun er taste deksler(caps ) og tydelig at det ikke er brytere.(joda på finn.no må du nok det for og slippe ubehageligheter i etterkant, mange der som tilsynelatende mangler Norsk basis lese kunskaper)

 

Så må du ta deg bryet og legge opp tastene i riktig posisjon og ta bilde av dette med nordisk oppsett og gjerne engelsk(base kit Engelsk oppsett?)

 

Så må du legge til hvilken tastatur ditt  sett passer til.

 

Her er det et stort minus at ikke original emballasje følger med, og hvem kjøper brukte taste  caps?

1.500,- da får man et brukbart mekanisk tastatur

 

Så bør du kopiere bildene og tabell fra Massdrop, samt legge til linker.

 

Anonnse finn.no: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=135121383

 

Massdropp: https://www.massdrop.com/buy/massdrop-x-redsuns-gmk-red-samurai-keycap-set

Endret av baggiebridges
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det første bør du nok ned med prisen en god del, skal du selge de neste 12 mnd så max 500,-.

Prisen du har satt er nok utopisk.

 

Så må du skrive i ann at dette kun er taste deksler(caps ) og tydelig at det ikke er brytere.(joda på finn.no må du nok det for og slippe ubehageligheter i etterkant, mange der som tilsynelatende mangler Norsk basis lese kunskaper)

 

Så må du ta deg bryet og legge opp tastene i riktig posisjon og ta bilde av dette med nordisk oppsett og gjerne engelsk(base kit Engelsk oppsett?)

 

Så må du legge til hvilken tastatur ditt  sett passer til.

 

Her er det et stort minus at ikke original emballasje følger med, og hvem kjøper brukte taste  caps?

1.500,- da får man et brukbart mekanisk tastatur

 

Så bør du kopiere bildene og tabell fra Massdrop, samt legge til linker.

 

Anonnse finn.no: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=135121383

 

Massdropp: https://www.massdrop.com/buy/massdrop-x-redsuns-gmk-red-samurai-keycap-set

 

Du er helt på bærtur når det gjelder målgruppen her, og jeg spurte ikke om råd til hvordan kan jeg selge dette produktet, men hvor i Norge jeg kan selge det annet enn på FINN.
Lenke til kommentar

 

Du er helt på bærtur når det gjelder målgruppen her, og jeg spurte ikke om råd til hvordan kan jeg selge dette produktet, men hvor i Norge jeg kan selge det annet enn på FINN.

 

 

Uansett målgruppe så er de nok på finn.no og Facebook i tillegg til sær/under forum. 

 

At du spør følgende? Er mekaniske tastaturer en nisje i Norge? Forteller vel at du kan trenge alle typer hjelp til og få solgt dette.

 

Uansett målgruppe er det vel ingen av de som betaler overpris for brukte ting? Den generelle trenden er vel at selger forlanger for mye og alt for mange kjøpere skam byr på brukte data greier.

 

Jo mer spesielt det er jo viktigere er det og ha original emballasjen, og i ditt tilfelle vil jeg tro du taper en del på og ikke ha det.

 

Hvis det er et marked for dette på 1.500,-. ville jeg tro det ikke finnes i Norge i særlig grad, de som finnes vil jeg tro kjøper nytt, ellers er det nok fjortiser den mest aktuelle gruppen her på berget til deretter lavere pris.

 

Du får nok mest om du averterer på et av disse stedene eller lignende da betalings viljen til spesielle brukte ting er større i utlandet enn i Norge

www.ebay.com

www.ebay.de

www.amazon.com

 

Lykke til med salget

Endret av baggiebridges
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er i høyeste grad i et nisjeprodukt, de færreste kjøper så dyre tastatur.

 

Det er også noe som slites, jeg har selv slitt ut 4-5 mekaniske tastatur de siste årene, de to siste var helt standard Razer Black Widow, som tross alt koster en del mindre helt nye, enn du skal ha for dette.

Får du ikke solgt, så har du enten ikke funnet rette kjøperen, eller så er prisen for høy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er i høyeste grad i et nisjeprodukt, de færreste kjøper så dyre tastatur.

 

Det er også noe som slites, jeg har selv slitt ut 4-5 mekaniske tastatur de siste årene, de to siste var helt standard Razer Black Widow, som tross alt koster en del mindre helt nye, enn du skal ha for dette.

 

Får du ikke solgt, så har du enten ikke funnet rette kjøperen, eller så er prisen for høy.

 

Ikke tastatur hun selger, i hellet mekaniske taster, kun capsene

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er i høyeste grad i et nisjeprodukt, de færreste kjøper så dyre tastatur.

 

Det er også noe som slites, jeg har selv slitt ut 4-5 mekaniske tastatur de siste årene, de to siste var helt standard Razer Black Widow, som tross alt koster en del mindre helt nye, enn du skal ha for dette.

 

Får du ikke solgt, så har du enten ikke funnet rette kjøperen, eller så er prisen for høy.

Eller så bruker Razer drittcaps. Og ja, det gjlr de.

 

 

Markedet for dette i Norge er ikke særlig stort, og jeg tror vel du vil ha litt vanskeligheter med å få solgt noe annet enn populære sett som er ute av produksjon og som er ISO Nordic kompatibelt. Har selv to sett til langt over prisen på et Razer tastatur, men de innteresserte er nok ganske spesifikke i ønskene sine og følger nok med på groupbuys osv.

Lenke til kommentar

så det etterpå, men var det fremsto ikke klart i hverfall når man bruker et bilde av en del av produktet... men sånn klarer vel målgruppa å se :)

 

Venter også på svar på spørsmålet ditt om hvilken målgruppe hun spesifikt sikter til, kan være greit for oss andre når vi skal selge data deler og ha kjennskap til gruppe med slik betalings vilje for brukte ting som synes ikke så godt ivaretatt.

 

Hadde jeg hatt capser til 2.300,- skulle jeg pakket en og en inn i myk bommull om jeg ikke hadde original pakningen, ikke hatt de liggende i en haug.

Og lagt de ut pent og ryddig på bilder i annonsen i riktig "rekkefølge"

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Ikke tastatur hun selger ...

 

Det er riktig det, jeg så raskt på bildene, å antok at tastaturet fulgte med, men det er jo bare knappene, og det er vel for veeeldig spesielt interesserte, som gidder betale 1500,- for å få røde og brune taster på sitt mekaniske tastatur?

 

 

Eller så bruker Razer drittcaps. Og ja, det gjlr de.

Har slitt ut et Das, et Corsair og noe annet også, de holder ikke så veldig lenge, i det minste ikke for meg?

Minst ett av de døde nok av koffeinsjokk etter å ha fått en kaffekopp for mye over seg.

Min erfaring er i hvert fall at enten skriver jeg alt for mye, eller så holder de ikke i nærheten av de 50 mill. tastetrykkene de reklamerer med?

Felles for alle de jeg har slitt ut, er jo at de bruker Cherry MX i en eller annen farge, det er jo det samme som disse tastene passer på? Det er bryterne som har sluttet å virke for meg, så hvordan den ene er dårligere enn den andre vet ikke jeg, har i grunn ikke fordypet meg så mye i dette, men jeg trodde bryterne kom fra samme produsent ?

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

:wee: Venter også på svar på spørsmålet ditt om hvilken målgruppe hun spesifikt sikter til, kan være greit for oss andre når vi skal selge data deler og ha kjennskap til gruppe med slik betalings vilje for brukte ting som synes ikke så godt ivaretatt.

Vel, siden du ikke har caps er du uansett ikke interessant for de som er ute etter caps. Så lykke til med å selge dem noe annet enn det de er ute etter. Og dette er caps... det er ikke akkurat som om de tar skade av å ligge i en pose, lol. Her ligger mine jeg ikke hamrer på hver dag med møkkete fingre. I posene de blir pakket, sendt og mottatt i. Et par hundrelapper kan du si.

 

post-96473-0-84759800-1544048912_thumb.jpg

 

 

Hadde jeg hatt capser til 2.300,- skulle jeg pakket en og en inn i myk bommull om jeg ikke hadde original pakningen, ikke hatt de liggende i en haug.

Og lagt de ut pent og ryddig på bilder i annonsen i riktig "rekkefølge"

Og hadde jeg hatt en telefon til 10000kr hadde jeg aldri tatt den med ut. Derfor har jeg ikke en telefon til 10000kr og du har ikke caps til 2300kr. Uansett så er det nok mye tryggere for dem å ligge i en haug enn å befinne seg på et tastatur der de blir brukt hver dag. Så sånn sett så ivaretas verdien bedre i en haug.

 

 

Pooooenget mitt her er gentlig at ja, det er et marked for dette i Norge. Men det er per definisjon et nisjemarked. Et nisjemarket som, nisjemarkeder flest, koster penger. Det at det er folk her som ikke er en del av dette markedet eller ikke ønsker å være en del av det forandrer ikke på verdien eller hva som selges her. Gi det nok tid så kommer det nok noen som er interressert i et ISO-sett, men som jeg sa tidligere så er nok de fleste med denne interessen ganske spesifikke i hva de ønsker. Er du heldig finner du en kjøper, uheldig så gjør du det ikke. Er ikke noe garantert salg i et såpass lite marked. Men jeg ville hvertfall ikke solgt for 500kr.

Lenke til kommentar

Har slitt ut et Das, et Corsair og noe annet også, de holder ikke så veldig lenge, i det minste ikke for meg?

Minst ett av de døde nok av koffeinsjokk etter å ha fått en kaffekopp for mye over seg.

Min erfaring er i hvert fall at enten skriver jeg alt for mye, eller så holder de ikke i nærheten av de 50 mill. tastetrykkene de reklamerer med?

Felles for alle de jeg har slitt ut, er jo at de bruker Cherry MX i en eller annen farge, det er jo det samme som disse tastene passer på? Det er bryterne som har sluttet å virke for meg, så hvordan den ene er dårligere enn den andre vet ikke jeg, har i grunn ikke fordypet meg så mye i dette, men jeg trodde bryterne kom fra samme produsent ?

Vel forskjellige produsenter bruker ofte brytere fra forskjellige produsenter, deriblant Razer, som produserer sine egne som ikke bare blir godt likt å for å si det sånn. Logitech har vel også en del litt sånn halvmekaniske, uten at jeg skal si noe for sikkert om det. Om man søler noe på et tastatur så er jo det KO ganske kjapt for et tastatur, men det er heller ikke bryterne sin skyld. Og tastene overlever fint. Uansett. Jeg skal ikke gå inn på hvilke brytere de forskjellige produsentene bruker, man kan oppsummere det med at ja; står det Cherry MX så er det Cherry MX. Hvis ikke kan det være mye annet. Men tastaturet kan fortsatt være dårlig loddet og sammensatt. Det er like mange produsenter av taster og brytere som det er produsenter av gaming-mus og tilhørende sensorer, og det er like mange meninger om hvilke som er best der i gården. 

 

Litt av greia med disse tastene, bryterne og tastaturene er det at folk former seg et tastatur som er skreddersydd eget behov. Trenger ikke numpad, vil ha smalere, kortere, bredere, flere taster, færre taster, med lys, uten lys, med flerlagsfunksjoner som gjør at samme tast fungere på flere måter, høyde på taster, dybde i trykk, vekt og motstand etc. Alt er, eller kan være, helt skreddersydd eierens behov og hva de er komfortable med. Selv synes jeg det er utrolig mye mer komfortabelt å skrive på et tastatur som har ganske profilerte taster som peker litt mot deg og ikke ligger flatt, så jeg har det. Om en bryter ryker? Bytt den ut. Med eller uten loddebolt avhenger av eiers preferanse.Trenger ikke kjøpe helt nytt. Kostet mer i utgangspunktet, men det gjorde PCen min kontra Xboxen til naboen også.

 

Nå er ikke jeg den mest hardcore på de greiene her, og det finnes jo selvfølgelig de som vil ha fancy farger på tastene sine uten å by seg med noe av det andre og. Men whatevs.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

@Lakus slitasje under bruk er en ting, riskere slitasje pga dårlig håndtering når de er demontert er dumt om man ønsker best mulig pris.

 

Ref: men de innteresserte er nok ganske spesifikke i ønskene sine og følger nok med på groupbuys osv.

Her er du inne på noe meget vesentlig, som støtter utsagnet om de fleste av disse kjøper nytt hvor de selv kan være med på og påvirke design og farger. Største brukt markedet i Norge vil nok være fjortisser.

 

Tydelig på massdrops forumet at finish etc er viktig når det gjelder disse capsene

 

Regner med at disse kom i spesial eske siden hun nevner spesifikt at hun ikke har original emballasje. At de ikke sendes i pose tyder kanskje på at de ikke tåler så mye som dine fra massdropp, eller så er kanskje original esken en del produktet sånn estetisk sett.

Uansett så tipper jeg både det uorganiserte bildet og manglende original emballasje vil ha merkbar innvirkning på oppnåelig pris.

 

I motsetning til deg ville jeg løpt rund med en mobil til 10.00,- i all slags vær og bruk, for "min" mobil til 10K ville tålt det. 

 

Jeg kjøper ikke pc utstyr pga estetikk, kun for pc ytelse og hva utstyret ellers hjelper meg og prestere i spill fordi jeg "trenger" all hjelpen jeg kan få.

 

 

Edit: La først merke til nå at tråden er merket "LØST", så da anser jeg meg ferdig med denne tråden.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Jaja, deg om det. Du har jo fortsatt ikke vist noe særlig kunnskap om emnet, så det er jo greit nok.
 
iPhone X tåler all slags vær og bruk. Fikk meg en latter hvetfall :D
 

Jeg kjøper ikke pc utstyr pga estetikk, kun for pc ytelse og hva utstyret ellers hjelper meg og prestere i spill fordi jeg "trenger" all hjelpen jeg kan få

 

Kan jeg derfor interessere deg i et tastatur som passer fingrene dine som en sko skal passe foten? Nei? Ok.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Jaja, deg om det. Du har jo fortsatt ikke vist noe særlig kunnskap om emnet, så det er jo greit nok.

 

iPhone X tåler all slags vær og bruk. Fikk meg en latter hvetfall :D

 

 

Kan jeg derfor interessere deg i et tastatur som passer fingrene dine som en sko skal passe foten? Nei? Ok.

 

Ser ut av teksten din at du ikke har fått med deg at hun selger kun caps, flere produsenter av tastaturer har tilgjengelig capser i forskjellige fasonger.

 

LOL hvor kom iPhone X ifra......har aldri skrevet et ord om den noen gang, eller txt som kan innbefatte den på noen måte...….Briller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...