Gå til innhold

Battlefield V vil justere hvor mye man tåler i flerspillerdelen


Anbefalte innlegg

Hvis du klarer å overraske noen bakfra så syns jeg du nærmest burde være garantert et kill. Det hadde vært mye mer frustrerende hvis jeg opplever at etter at jeg starter å skyte på en kar som ikke har oppdaget meg og som er nærme, så skal han klare å spinne rundt drepe meg. Slik det er nå så fungerer det fint. Jeg aksepterer de gangene jeg blir umiddelbart drept fordi det er nesten alltid snakk om at jeg gjorde noe jeg ikke burde ha gjort, f.eks. at jeg ikke dekket de vinklene jeg burde før jeg løp ut av dekning. Trist å høre at DICE vurderer å dumme spillet ned bare fordi det er folk der ute som ikke klarer å lære.

 

Må si det der ganske sjeldent at jeg ser kvinner i BFV. De fleste gjorde vel som meg og forandret karakterene sine til menn så fort de fikk spillet. Ikke fordi jeg har et stort problem med at det er kvinner i BF, men fordi dette er WW2 og for meg så betyr det at jeg spiller en mann.

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å lese den tråden her er som å lese de samme tåpelige kommentarene som florerer på Youtube. Battlefield har ALDRI handlet om realisme, historisk korrekthet etc etc. Kvinnelige soldater i et spill som handler om krig? Det er uhørt å alle vi som liker spillet er feminister og venstrevridde :pDet er et spill for god sake! Er du ute etter historisk korrekthet, så ta en tur innom et bibliotek å lån deg en bok om WWII.

Jeg lurer litt på hvor denne missforståelsen om at historisk korrekthet eller autentisitet er forbeholdt bøker kommer fra. Et minimum av begge deler har tross alt vært både vanlig og et selling point ved mange actionspill lagt til Andre Verdenskrig, og jeg synes det er rart at det for enkelte virker så uforståelig at mange ønsker dette.

Battlefield V er fortsatt et spill. Hvor mange ble brakt til livet av en kanyl i skuldra etter et hodeskudd? Hvor mange tok et tank skudd i brøstet å ble brakt til livet igjen? Hvor mange spawnet på et spawnbeacon? Hvor mange kvinner kjempet under WWII, hvor mange homofile kjempet, hvor mange mørke kjempet?

Dette har du blitt forklart før. Urealistiske gameplayelementer er gjerne nødvendig for å gjøre spillene nettopp spillbare, og introdusere autentiske elementer. Fullstendig omskriving av historien og kostymer er ikke nødvendigvis det.

 

For all del, jeg forstår og aksepterer at noen foretrekker alternative historier, kostymer og tilpasning, men jeg synes det er rart når en ikke virker å forstå at en del også foretrekker noe annet.

Endret av herzeleid
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Battlefield V må bestemme seg om de vil fortelle reell historie, en alternativ historie, en revisjonistisk historie eller hva de egentlig vil, for akkurat nå ser de ut til å ville alt. 

 

Det har de allerede gjort, noe jeg ser det kanskje er vanskelig for enkelte å akseptere. 

Mnei, de forteller historier som faktisk KAN ha skjedd mtp de fransk-afrikanske styrkene mens de f.eks tar en helt egen vri på tungtvannsaksjonen som vi faktisk vet ikke har rot i virkeligheten uten at det gjør fortellingen i den delen av spillet dårlig av den grunn, men det er fortsatt forskjell på fri fantasi og relasjon til virkeligheten når en skal gjenfortelle historier fra en av de mest ekstreme periodene i nyere historie.

Men hvordan mener du da at de forholder seg til historiske fakta i sin historie-fortelling i enspillerdelen?

For som jeg har påpekt så er det en god blanding av fantasi og virkelighet på gang og når folk blir lettere forvirra av 1 april historiene i dagbladet så bør Dice velge om de ønsker å fortelle eventyr fra krigen eller gjenfortelle hstorien i spillform.

 

"..vanskelig for enkelte å akseptere" Deg om det. Jeg noterer meg at historiske fakta har mindre å si her for mange enn det å kunne tute sitt eget horn og sine egne meninger fremfor å forholde seg til tilgjengelige fakter.

Jeg kan godt gjenta det jeg skrev tidligere og jeg ser gjerne at du fremlegger fakta for det motsatte om du er uenig, linkene vist til tidligere inneholder ikke noe som motsier dette;

Kvinner avtjente ikke tjeneste på fronten i amerikanske styrker. Totalt er det registrert 16 kvinnelige offere som følge av fiendtelig ild.

I det britiske krigsmaskineriet avtjente kvinner omtrent på alle bauer og kanter men utenom en håndfull jagerpiloter var de avskåret fra å få lov til å delta i aktiv kamp på frontlinjene (datidens oppfattelse var at det var dårlig PR om kvinner døde på slagmarken...)

Jeg håper forøvrig vi får se litt mer andre lands styrker etterhvert for det er ekstremt mye å ta av.

 

Vet ikke helt hva agendaen din er men slik du klipper og limer utdrag fra innlegget mitt virker det som du forsøker å ilegge meg meninger jeg ikke har.. hvis du mente folk litt mer generelt og ikke meg direkte så skal jeg nok ikke si meg uenig i det da det finnes meninger av absolutt alle varianter der ute.

Som jeg har nevnt (og du kanskje ikke fikk med deg) så synes jeg enspiller kampanjene er interessante. Jeg klager ikke på historiene de forteller men hadde gjerne sett at Dice hadde valgt en rute hvor de enten fortalte eventyr fra krigen eller gjenskapelser av de historiske hendelsene, istedet for å fremstille alt som "basert på faktiske hendelser" (kanskje de poengterte at det er fritt fortalt etter men fikk ikke med meg det i så fall)

Lenke til kommentar

Her var det mye off-topic. Etter å ha sett flere innlegg i flere tråder, begynner jeg å tro at de som klager på det historisk ukorrekte, ikke er interessert i spillet i utgangspunktet, men liker å rakke ned fordi DICE har bommet på enkelte fakta (med vilje?). At dere orker, spill spillet og nyt grafikken samt gameplayet. Det overgår det meste av skytespill idag. Såvidt jeg vet har BF serien aldri vært hundre prosent tro til historien uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her var det mye off-topic. Etter å ha sett flere innlegg i flere tråder, begynner jeg å tro at de som klager på det historisk ukorrekte, ikke er interessert i spillet i utgangspunktet, men liker å rakke ned fordi DICE har bommet på enkelte fakta (med vilje?). At dere orker, spill spillet og nyt grafikken samt gameplayet. Det overgår det meste av skytespill idag. Såvidt jeg vet har BF serien aldri vært hundre prosent tro til historien uansett.

 

Angry Joe hadde 40 minutter lang video som hovedskaklig var negativ, og han nevnte nesten ikke noe om histore eller slikt, alt det negative han nevnte var gameplay, og progresjon. 

Spillet ser ut til å få samme type inkasso system som Battlefront 2, spillet er beskrevet som en reskin av battlefield 1, men dårligere, de har strippet ting fra spillet, spillet er ikke halvferdig en gang hvor det mangler 25% av singleplayer og 25% av multiplayer.

Klassene er dårlig balansert, det er elendig luft kamp og tanks kampene er bare små add ons uten å faktisk ha noe særlig å si for gameplay, brettene er kjedelige, og det er noe feil med rotasjonen som gjør at man nesten bare spiller på 2-3 brett. 

Han ga spillet 5 som for angry joe er nesten stryk. 

Og ikke noe av det har noe som helst med svarte tyskere eller damer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angry Joe hadde 40 minutter lang video som hovedskaklig var negativ, og han nevnte nesten ikke noe om histore eller slikt, alt det negative han nevnte var gameplay, og progresjon. 

Spillet ser ut til å få samme type inkasso system som Battlefront 2, spillet er beskrevet som en reskin av battlefield 1, men dårligere, de har strippet ting fra spillet, spillet er ikke halvferdig en gang hvor det mangler 25% av singleplayer og 25% av multiplayer.

Klassene er dårlig balansert, det er elendig luft kamp og tanks kampene er bare små add ons uten å faktisk ha noe særlig å si for gameplay, brettene er kjedelige, og det er noe feil med rotasjonen som gjør at man nesten bare spiller på 2-3 brett. 

Han ga spillet 5 som for angry joe er nesten stryk. 

Og ikke noe av det har noe som helst med svarte tyskere eller damer.

 

Hvem F er angry joe? Spill spillet selv og gjør opp din egen mening

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva går inkasso systemet fra bfsw2 ut på? Progresjonen slår meg imo veldig lik tidligere spill, også cod og andre FPS spill. Man låser opp ting etterhvert som man får høyere level og man låser opp ting til våpen ved å bruke våpenet. Temmelig basic. 

 

25% av Sp greit nok. Siste war storyen skulle vel være med til release. Og burde vært det også. 

 

25% av MP? Teller combined arms så mye? :p Firestorm har vel aldri blitt sagt at skulle være i spillet til release? 

Ellers når det gjelder innhold som vi har vært igjennom før så er det jo like mange kart, våpen etc som BF1.

 

Klassene synes jeg fungerer overraskende bra, må selvsagt en del justeringer på til på våpen. slik er det alltid i FPS spill. Jeg savner litt flere gadgets og ting som gjør klassene og kanskje spesielt underklassene unike. 

 

Hvorvidt kartene er bedre, dårligere, kjedeligere må jo være opp til hver enkelt. Personlig synes jeg alle fungerer godt, men det er forsåvidt ingen skikkelig rå kart som skiller seg ut heller.

 

Det er vel heller ikke noe feil på rotasjonen, map cycle er vel lik på alle servere. Så hver gang man joiner en fersk server så starter man vel på et bestemt kart og følger rotasjonen derfra (Trur jeg, rett meg gjerne om det er feil) (edit: som forøvrig er tullete, burde hatt random rotation på serverne og selvsagt map vote etter runda er over) 

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Her var det mye off-topic. Etter å ha sett flere innlegg i flere tråder, begynner jeg å tro at de som klager på det historisk ukorrekte, ikke er interessert i spillet i utgangspunktet, men liker å rakke ned fordi DICE har bommet på enkelte fakta (med vilje?). At dere orker, spill spillet og nyt grafikken samt gameplayet. Det overgår det meste av skytespill idag. Såvidt jeg vet har BF serien aldri vært hundre prosent tro til historien uansett.

Sant nok, mye off-topic. 

 

On-Topic: TTK er god, en trenger ikke å kunne leke Rambo i et BF spill og EA/Dice trenger ikke å legge til rette for enmannshærer. 

 

Spiller mest Grand Operations selv men må si at et spesielt de to første delene av Battleaxe har et utrolig dårlig kart-design men i stedet for å gjøre endringer på kartene som gjør at du ikke kan bli skutt fra enhver plass så vil de gjøre slik at du tåler mer.... litt feil løsning imo. Men det er nå meg da. Mange liker sikkert å bli bombet sønder og sammen i mainspawn de første sekundene etter start eller ikke ha noen angrepsvinkler fordi fienden kan ligge på toppen av åskammen med 10 snipere og 15 gun-nests og måke ned alt som rusler og går.  

Håper tank-kartet blir knall. Kanskje vi får en dog-fight variant etterhvert og som i Battlefront med sin rom-kriging.

Lenke til kommentar

Han er den største spill anmelderen på youtube med 3 millioner subscribers, og er en selv ærklært BF fanboy, så hans meninger er mye bedre begrunnet enn mine som syns battlefield alltid her hvert meh.

Om du ikke liker Battlefield og aldri har gjort det, hvorfor bruke tid og energi for å finne folk som støtter meninga du, når det som du sier, ikke er et interessant spill for deg? Det er noe spesielt eller?

Lenke til kommentar

Om du ikke liker Battlefield og aldri har gjort det, hvorfor bruke tid og energi for å finne folk som støtter meninga du, når det som du sier, ikke er et interessant spill for deg? Det er noe spesielt eller?

At forbrukere får et dårligere produkt påvirker meg. Og selv om det ikke skulle det. Vil jeg fremdeles ikke at folk skal få et dårlig produkt enten det er spill eller microbølge ovn.

 

Og ingen har kommet med noen mot argumenter.

Battlefield har gått vekk fra Battlefield type levelig. (Våpen du bruker levler opp klasse) til Battlefront 2, hvor du tjener "credits" som skal brukes på både våpen og kosmetiske saker.

Og det kosmetiske er rå dyrt. Så alle hint tyder på et Battlefront 2 type microtransaksjons system.

Heller ingen som har noe motbevis for at spilet mangler 25% av singel player og 25% av multiplayer.

 

Jeg sa heller aldri at jeg ikke likte det, jeg sa det var meh. Jeg er ferdig med Battlefield spill etter 25-30 timer.

Jeg brukte ikke noe energi, jeg følger angry Joe på YouTube og ser på de fleste av hans videoer (i hvertfall reviews)

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

At forbrukere får et dårligere produkt påvirker meg. Og selv om det ikke skulle det. Vil jeg fremdeles ikke at folk skal få et dårlig produkt enten det er spill eller microbølge ovn.

 

Og ingen har kommet med noen mot argumenter.

Battlefield har gått vekk fra Battlefield type levelig. (Våpen du bruker levler opp klasse) til Battlefront 2, hvor du tjener "credits" som skal brukes på både våpen og kosmetiske saker.

Og det kosmetiske er rå dyrt. Så alle hint tyder på et Battlefront 2 type microtransaksjons system.

Heller ingen som har noe motbevis for at spilet mangler 25% av singel player og 25% av multiplayer.

 

Jeg sa heller aldri at jeg ikke likte det, jeg sa det var meh. Jeg er ferdig med Battlefield spill etter 25-30 timer.

Jeg brukte ikke noe energi, jeg følger angry Joe på YouTube og ser på de fleste av hans videoer (i hvertfall reviews)

Motbevis? Hva er dette, en høring?

 

Ikke kan motbevise at du mener det er en cash-grab. Jeg er enig i at det både mangler innhold og trenger balansering, annet enn det er det et godt Battlefield-spill. Har spilt siden første bf.

 

At EA styrer vekk ifra microtransaksjoner og gir ut alle "pakkene" uten at man må kjøpe noe er perfekt. At de har gått bort ifra shortcut-packs er perfekt.

 

Du alle våpen og unlocks er level-baserte, så du tar helt feil ang det. Det virker som du har skumlest om spillet, sett en video hvor du bare "haha ja sånn her er det" for så å poste innlegg. Sorry, men sånt blir avkledd.

Lenke til kommentar

Motbevis? Hva er dette, en høring?

Ikke kan motbevise at du mener det er en cash-grab. Jeg er enig i at det både mangler innhold og trenger balansering, annet enn det er det et godt Battlefield-spill. Har spilt siden første bf.

At EA styrer vekk ifra microtransaksjoner og gir ut alle "pakkene" uten at man må kjøpe noe er perfekt. At de har gått bort ifra shortcut-packs er perfekt.

Du alle våpen og unlocks er level-baserte, så du tar helt feil ang det. Det virker som du har skumlest om spillet, sett en video hvor du bare "haha ja sånn her er det" for så å poste innlegg. Sorry, men sånt blir avkledd.

Så du sier man ikke kjøper nye våpen og skins?

 

Edit jo da de har coins, og jo da BFV får mikrotransanksjoner.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Armed forces[edit]

A number of all-female units in the Polish forces in exile were also established. These included the Anders Army, the Women's Auxiliary Service which was deployed in Italy and served across the Polish Army, Navy, and Air Force. The Soviet First Polish Army had the Emilia Plater Independent Women's Battalion, whose members took part in fighting as part of sentry duties.

 

The Soviet Union mobilized women at an early stage of the war, integrating them into the main army units, and not using the "auxiliary" status. More than 800,000 women served in the Soviet Armed Forces during the war, which is roughly 3 percent of total military personnel, mostly as medics.[18][19] About 300,000 served in anti-aircraft units and performed all functions in the batteries—including firing the guns.

 

The most common role of women in active service was that of a searchlight operator.[33] All of the members of the 93rd Searchlight Regiment were women. Despite being limited in their roles, there was a great amount of respect between the men and women in the mixed batteries.[33] One report states "Many men were amazed that women could make adequate gunners despite their excitable temperament, lack of technical instincts, their lack of interest in aeroplanes and their physical weaknesses".

 

 

Du er ikke så flink til å lese da ser jeg.....

 

Dere påståelige tilhengere av politisk korrekt venstredreid historie-revisjonisme på forumet her forstår åpenbart ikke hva dere leser, og tilpasser kildene dere benytter til hva slags bilde dere har i deres eget hode - uansett hva som faktisk står beskrevet, og de reelle hendelsene i WW2. Nei og atter nei, kvinner løp ikke rundt på slagmarkene med våpen og kriget på frontlinjene. Kvinner var sykepleiere, spioner og kurerer, jobbet på fabrikker, drev med logistikk o.l. I noen få isolerte tilfeller var kvinner snikskyttere (Russland), eller bemannet antiluftkanoner (England). 

 

Igjen ser vi hvordan dagens venstreside ikke kan akseptere historiske realiteter, og må tilpasse sentrale historiske hendelser mot vilkårlige politiske korrekte moter i samtiden. Hadde det kun vært snakk om et enkeltstående dataspill, så hadde ikke reaksjonen vært såpass kraftig. Problemet er at BFV er del av en større trend, hvor vestlig kultur og historie skal undergraves og dekonstrueres gjennom identitetspolitikk, historie-revisjonisme og annet venstrevås.

 

Jeg minner også om at Dice valgte å sette en kvinnelig infanteri-soldat på coveret til BFV, og gjorde et stort poeng av å putte kvinner i situasjoner som er historisk feil og misvisende. Det er faktisk en betydelig forskjell på dette, og ha muligheten til å velge en kvinnelig karakter i hovedmenyen som din spillfigur.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Så du sier man ikke kjøper nye våpen og skins?

 

Edit jo da de har coins, og jo da BFV får mikrotransanksjoner.

Ingen våpen kan kjøpes de unlockes med levling av klassene. Dice heller til nå heller gitt noe som helt informasjon som indikerer at fremtidlige våpen vil bli låst bak company coins. 

 

Det kommer mikrotransaksjoner, dette skal i følge Dice kun være for å unlocke skins. Det skal ikke være mulig å kjøpe noe som gir fordel i spillet. 

 

Dette er slik spillet er i dag og informasjonen som er gitt til nå. Hvordan kjøper man våpen i BFV lurer jeg da på? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du sier man ikke kjøper nye våpen og skins?

 

Edit jo da de har coins, og jo da BFV får mikrotransanksjoner.

Det er umulig å kjøpe våpen ja. Igjen, siden du sliter med å lese: Det er umulig å kjøpe våpen, granater, rakettkastere, utstyr. Period. Skjønt?

 

Skins kan man kjøpe med coins om man vil, eller gjøre oppdrag for å skaffe seg de sånn. Coins er på en måte spillets valuta, hvor man får rewards for å gjøre oppdrag. Disse coinsa kan du bruke på oppgrsderinger til fly/tanks og spesialiseringen til ditt våpen. Denne valutaen får du ikke kjøpt for ekte penger.

 

Igjen, lettlest versjon: Coins tjener man ved å spille/gjøre oppdrag. Man kan:

 

A: ikke kjøpe våpen med coins

B: ikke kjøpe Coins for penger

 

Mikrotransaksjonene i spillet vil bestå av kun kosmetiske greier, jeg har ikke et problem med det. Du, som tydelig har vært ute å skumlest noe igjen, har tydeligvis det.

 

Du er veldig påståelig til å sitte på så utrolig dårlig informasjon. Du burde lese deg bedre opp på ting først.

Lenke til kommentar

Ingen våpen kan kjøpes de unlockes med levling av klassene. Dice heller til nå heller gitt noe som helt informasjon som indikerer at fremtidlige våpen vil bli låst bak company coins. 

 

Det kommer mikrotransaksjoner, dette skal i følge Dice kun være for å unlocke skins. Det skal ikke være mulig å kjøpe noe som gir fordel i spillet. 

 

Dette er slik spillet er i dag og informasjonen som er gitt til nå. Hvordan kjøper man våpen i BFV lurer jeg da på?

 

I følge videoen måtte de velge om de skulle bruke coins på våpen eller skins. Og de valgte da våpen da skins kosta mer enn våpen

 

Det er umulig å kjøpe våpen ja. Igjen, siden du sliter med å lese: Det er umulig å kjøpe våpen, granater, rakettkastere, utstyr. Period. Skjønt?

Skins kan man kjøpe med coins om man vil, eller gjøre oppdrag for å skaffe seg de sånn. Coins er på en måte spillets valuta, hvor man får rewards for å gjøre oppdrag. Disse coinsa kan du bruke på oppgrsderinger til fly/tanks og spesialiseringen til ditt våpen. Denne valutaen får du ikke kjøpt for ekte penger.

Igjen, lettlest versjon: Coins tjener man ved å spille/gjøre oppdrag. Man kan:

A: ikke kjøpe våpen med coins

B: ikke kjøpe Coins for penger

Mikrotransaksjonene i spillet vil bestå av kun kosmetiske greier, jeg har ikke et problem med det. Du, som tydelig har vært ute å skumlest noe igjen, har tydeligvis det.

Du er veldig påståelig til å sitte på så utrolig dårlig informasjon. Du burde lese deg bedre opp på ting først.

I stand corrected, jeg var under inntrykket at coins kunne kjøpes for ekte penger når microtransaksjoner.

Men spillet har fremdeles sammen progresjon som Battlefront 2. De har bare ikke koblet det til ekte penger.(om de holder det de lover.)

Så du mener Battlefront 2 sitt progresjons system er bedre en standard Battlefield systemet?

Og hvorfor tror du de valgte dette forhatte systemet? Tror du ærlig de mener det gir bedre gameplay?

Selv ville jeg vært ekstremt skeptisk siden det er EA vi snakker om.

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

I stand corrected, jeg var under inntrykket at coins kunne kjøpes for ekte penger når microtransaksjoner.

Men spillet har fremdeles sammen progresjon som Battlefront 2. De har bare ikke koblet det til ekte penger.(om de holder det de lover.)

Så du mener Battlefront 2 sitt progresjons system er bedre en standard Battlefield systemet?

Og hvorfor tror du de valgte dette forhatte systemet? Tror du ærlig de mener det gir bedre gameplay?

Selv ville jeg vært ekstremt skeptisk siden det er EA vi snakker om.

Hvorfor argumenterer du på den måten? Det er for det første ikke Battlefront progresjon, dette snakket vi om i forrige innlegg hvor du lærte at for å leve klasser så må man bruke den. Man bruker ikke Coins på levling! Det er, for øyeblikket, en helt standard modell av levling som skjer igjennom å spille klassen man vil for å få nye våpen og gadgets. Helt standard. Ikke Battlefront-modellen. Så du bommer for 23. Gang i denne tråden.

 

Hvorfor jeg tror de valgte dette systemet de IKKE har valgt? Vanskelig å svare på.

 

Sm"Så du mener Battlefront 2 systemet er bedre enn Battlefield..."

 

Please. De billige stråmennene kan du droppe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...